آشنایی با خط تولید کود آلی و کمپوست

کودهای ارگانیک (organic) یا آلی به کودهایی اطلاق می شود که منشا گیاهی یا دامی دارند. کودهای آلی در مقایسه با کودهای معدنی یا شیمیایی دارای درصد پایین تری از عناصر غذایی هستند اما معمولا این کودها درصد قابل قبولی از مواد غذایی مورد نیاز درختان را در اختیار آنها قرار می دهند. کودهای آلی علاوه بر عناصر اصلی (N, P, K) دارای عناصر میکرو (آهن، روی، مس و…….) هم هستند. بهر روی می توانیم کودهای آلی با منشاهای مختلف (مرغی، گوسفندی، گاوی، کمپوست) را با درصد مشخصی از کودهای شیمیایی مخلوط کنیم. در نتیجه مخلوط کردن کودهای دارای منشا organic با کودهای شیمیایی می توانیم کودهای آلی غنی شده با عناصر معدنی را تولید کنیم که برای تغذیه درختان پسته مفیدند. بعلت پایین بودن تکنولوژی پایین تولید این دسته کودها بسیاری از متقلبین و سودجویان کودهای بسیار متنوعی با برندهای مختلف را وارد بازار مصرف کرده اند که باید بسیار تامل کرد که کود بی کیفیت و بنجل را نخریم. انبوه فضولات باقی مانده از مرغداریهای صنعتی و سنتی امروزه به یک معضل جدی برای صاحبان مرغداریها تبدیل شده و این دسته افراد بسیار مشتاقند تا فضولات و بقایای مرغداریها را به کارخانجات تولید کننده کودهای ارگانیک بفروشند. انباشت این دسته مواد بتدریج باعث آلودگی شدید هوا و خاک و آب می شود. کودهای آلی غنی شده مزایایی زیادی دارند از جمله اینکه:
۱- تا حد زیادی می توانند جایگزین کودهای معدنی شوند و چون کودهای معدنی قیمت بالایی دارند استفاده از کودهای organic هزینه ها را کاهش می دهد.
۲- در این دسته از کودها می توان درصد عناصر ماکرو و میکرو را بدلخواه تنظیم کرد یعنی بعبارت دیگر بر اساس نیازهای غذایی مناطق مختلف فرمولهای مختلفی (حاوی درصدهای دلخواه از عناصر ماکرو و میکرو) را می توان تولید کرد.
۳- مواد بیولوژیکی مفید برای بهبود شرایط خاک و جذب بهینه مانند باکتریها (مثلا تیوباسیلوس ها)، قارچها و میکروارگانیسم های مفید را می توان بر اساس شرایط خاکی و آبی به این دسته از کودها اضافه نمود.
۴- این­ دسته از کودها (ارگانیک) بر خلاف بسیاری از کودهای شیمیایی ماندگاری بیشتری در خاک دارند و گاهاً ۲ الی ۳ سال می توانند تاثیر گذار باشند.
۵- همانطور که قبلا در مورد کودهای مرغی بیان شد چون ماده اصلی این دسته از کودها کودهای حیوانی است میتوان از فضولات مختلف برای تولید کود بهره جست و آلودگی های حاصله از انباشت این دسته از مواد را کاهش داد.

یکی از عوامل مهم استفاده مواد آلی جلوگیری از آلودگی خاک و آب بوسیله ی مواد شیمیایی بوده است. زیرا کود های آلی فرآورده های طبیعی اصیل و بدون خطر هستند که به تنهایی می توانند برای پایداری کشاورزی مناسب باشد . استفاده از کود ها صرف نظر از آنکه زیان و خطرات سویی را در کشاورزی و امور مرتبت بر آن ندارد ؛ از لحاظ اقتصادی هم مشکلاتی را که هم اکنون کشور های در حال توسعه در زمینه ی واردات و صادرات کود های شیمیایی و معدنی با آن روبرو هستند ؛مرتفع می سازند .
کودهای ارگانیک (organic) یا آلی به کودهایی اطلاق می شود که منشا گیاهی یا دامی دارند. کودهای آلی در مقایسه با کودهای معدنی یا شیمیایی دارای درصد پایین تری از عناصر غذایی هستند اما معمولا این کودها درصد قابل قبولی از مواد غذایی مورد نیاز درختان را در اختیار آنها قرار می دهند. کودهای آلی علاوه بر عناصر اصلی (N, P, K) دارای عناصر میکرو (آهن، روی، مس و…….) هم هستند. بهر روی می توانیم کودهای آلی با منشاهای مختلف (مرغی، گوسفندی، گاوی، کمپوست) را با درصد مشخصی از کودهای شیمیایی مخلوط کنیم. در نتیجه مخلوط کردن کودهای دارای منشا organic با کودهای شیمیایی می توانیم کودهای آلی غنی شده با عناصر معدنی را تولید کنیم که برای تغذیه درختان پسته مفیدند. بعلت پایین بودن تکنولوژی پایین تولید ایندسته کودها بسیاری از متقلبین و سودجویان کودهای بسیار متنوعی با برندهای مختلف را وارد بازار مصرف کرده اند که باید بسیار تامل کرد که کود بی کیفیت و بنجل را نخریم. انبوه فضولات باقی مانده از مرغداریها و گاوداریها صنعتی و سنتی امروزه به یک معضل جدی برای صاحبان گاوداریها تبدیل شده و این دسته افراد بسیار مشتاقند تا فضولات و بقایا را به کارخانجات تولید کننده کودهای ارگانیک بفروشند. انباشت ایندسته مواد بتدریج باعث آلودگی شدید هوا و خاک و آب می شود.
امروزه ثابت شده است که استفاده از کودهای شیمیایی در دراز مدت موجب از بین رفتن خاک و حاصلخیزی آن می شود، به طوری که در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا استفاده از کود های ارگانیک و به دست آمده از دل طبیعت، دوباره رایج شده است. در حال حاضر در کشور ایران با وجود منابع سرشار مواد ارگانیک، متأسفانه به این امر مهم توجه کافی و لازم نمی شود و چنین منابع با ارزشی بدون استفاده به هدر می رود. تجربه و دانش ثابت کرده است که تقریباً ۹۰ درصد تمامی مواد ارگانیک محیط زندگی بشر قابل بازیافت است و می توان به طریق صحیح آن را وارد چرخه طبیعی نمود. این روش در حقیقت استفاده و تغییر مواد ارگانیک موجود در طبیعت با استفاده از میکروارگانیسم های مختلف در حضور رطوبت و گرما در شرایط هوازی می باشد.

این مواد شامل زباله ها ؛ فاضلاب کشاورزی است . مقدار عناصر موجود در این مواد ؛و ارزش آنها برای گیاهان کمتر از دو گروه فوق الذکر است . امروزه از خاکروبه ها و مواد زاید شهری در تهران و اصفهان و سایرشهر های بزرگ کمپوست تهیه شود . مقدار غذای موجود در فاضلاب تغییر ناپذیر است ؛ دگرگونی در ارزش غذایی این مواد بستگی به نحوه آماده کردن آنها برای زراعت دارد .کمپوست در کلیه محصولات کشاورزی اعم از زراعت ؛ سبزیها ؛ صیفی ها ؛ درختان ؛ گل کاری و.. با اطمینان کامل قابل مصرف است . البته ترکیبات کمپوست به عواملی از قبیل نوع زباله ؛ مکان تهیه کمپوست ؛ مدت زمان تخمیر و غیره بستگی دارد. تجزیه های انجام شده در روی کمپوست های تولیدی این کار خانه حاوی مقادیر زیادی ماده ی آلی ماکروالمنتها؛ میکروالمنتها مورد نیاز گیاهان می باشد . که از آن جمله می توان روی ؛مس؛آهن و منگنز رانام برد . مقدار این مواد در کود کمپوست ۱۰ بار بیشتر از کودهای آلی نظیر کود های گاوی ؛گوسفندی یا کود مرغی است .کمبود عناصر غذایی کم مصرف و بویژه آهن و روی در درختان مثمر و غیر مثمر در کلیه خاک های آهکی بسیار شدید و گسترده است .

کود سبز

یکی دیگر از راههای افزایش ماده آلی خاک استفاده از کود سبز در تناوب زراعی می باشد. منظور از کود سبز شخم زدن گیاه در خاک پس از رشد کافی و بدون برداشت محصول است. اثر کود سبز بر خصوصیات فیزیکی خاک همانند کود حیوانی می باشد.
ولی کود سبز عملاً مواد غذایی به خاک اضافه نمی کند، بلکه آن چه را که طی رشد خود از خاک جذب کرده و در خود ذخیره نموده است به خاک بر می گرداند اما در صورتی که از گیاهان تیره بقولات بعنوان کود سبز استفاده شود تمام ازت تثبیت شده را به خاک بر می گرداند. از طرف دیگر کود سبز با جذب و ذخیره مواد غذایی در خود از شسته شدن آنها جلوگیری می نماید. گیاه مورد استفاده بعنوان کود سبز می بایستی اثرات فیتوتوکسینی بر رشد محصول بعدی نداشته باشد، فصل رشد کوتاهی داشته، تراکم بوته بالا را تحمل کند و رشد سبزینه ای زیادی داشته باشد تا علاوه بر این که مقدار زیادی ماده آلی به خاک اضافه می کند، پوشش کامل خاک را تامین نماید. پوشش کامل خاک برای جلوگیری از فرسایش خاک و بازداری رشد علفهای هرز ضرورت دارد. بنابراین اهداف کود سبز را می توان در افزایش ماده آلی خاک، حفظ مواد غذائی خاک (و در صورت استفاده از گیاهان تیره بقولات افزایش ازت خاک)، جلوگیری از فرسایش خاک و مبارزه با علفهای هرز خلاصه نمود.

ویژگی های خط تولید کود آلی و کمپوست

کل خط بوسیله کابینت برق الکتریکی کنترل می شود

ظرفیت خط تولید کود آلی و کمپوست

۸۰۰ کیلوگرم در ساعت

مواد اولیه/کمکی/بسته بندی خط تولید کود آلی و کمپوست

سری ماشین آلات گرانول می تواند مواد خام زیر را به گرانول تبدیل کند .
۱. چمن ، نوعی زغال سنگ ، لجن، لجن دریاچه ، تفاله نیشکر ، پالپ نشاسته
۲. کود مرغ، کود اردک ، کود خوک، کود گوسفند،کود گوزن، کود گاو و کرم خاکی
۳. قالب لوبیا، تفاله ویناس، بقایای بیوگاز، بقایای میوه ، باقی مانده روغن خرما
۴. باقی مانده زباله شهری یا تاسیسات تصفیه فاضلاب
۵. مواد ارگانیک ترکیب شده با مواد معدنی

مصارف و ویژگی های خط تولید کود آلی و کمپوست

– افزایش میزان مواد غذایی و مواد آلی خاک
– کاهش نیاز به مصرف کود های شیمیایی
– افزایش قدرت جذب مواد غذایی توسط گیاهان
– جلوگیری از فرسایش خاک
– گوگرد موجود در کود سبب اصلاح شوری خاک می شود

آشنایی-با-خط-تولید-کود-آلی-و-کمپوست-1

بازیافت فضولات دامی خط تولید کود آلی و کمپوست ۳ روش اصلی وجود دارد

۱- کمپوست کردن فضولات دامی و نهایتا پوسیدن کامل فضولات که معمولا این پروسه (کمپوست سازی کود دلم) چندین سال بطول می انجامد. محصول تولید شده به این روش خشک است و دارای درصد پایینی از نیتروژن (N) است.
۲- دومین روش فرآوری فضولات دامی به این گونه است که فضولات دامی جمع آوری شده از مرغداریها و گاوداریها را بدون اضافه کردن هیچگونه عنصر معدنی بسرعت کمپوست می کنند در این روش عوامل گند زدا یا Deodorizing agents را به کود اضافه می کنند و پس از گندزدایی موجودات میکروبی مفید مانند تیوباسیلوس ها را به مخلوط حاصله اضافه می کنند. محصول بدست آمده را کاملا خشک می کنند. کود تولید شده نسبت به کود دامی تازه فرآوری نشده آلودگی کمتری دارد و برای تغذیه نباتات قابل استفاده است اما همانطور که اشاره شد ماده معدنی به کود اضافه نمی شود
۳- در روش سوم فضولات و بقایایی موجود در کف مرغداریها و قفس های مرغی را که دارای درصد بالایی از آب هستند با آهک یا lime مخلوط می کنند و سپس مقداری فسفات و یا سایر کودهای معدنی دیگر حاوی عناصر ماکرو و میکرو به آن اضافه می کنند. تکنولوژی تولید کودهای آلی دامی در تمام کارخانجات مشابه و دارای پروسه های خرد کردن، کمپوست سازی، مخلوط سازی، گرانوله کردن، خشک کردن و بسته بندی است. محصول نهایی می تواند بصورت پودری یا گرانول باشد. محصول به صورت پودری براحتی قابل استفاده در زمین های کشاورزی نیست. محصول گرانوله شده مانند کودهای شیمیایی می تواند براحتی در مزارع مورد استفاده قرار گیرد. باید در نظر داشت میزان مواد غذایی موجود در کودهای آلی مرغی بسیار کمتر از میزان مواد موجود در کودهای شیمیایی است. رویه رایج در تولید کودهای پلت شده مرغی اضافه کردن کود شیمیایی سوپرفسفات به آنهاست (مونو یا دوبل سوپرفسفات). سایر کودهای شیمیایی هم می توانند به ایندسته از کودهای اضافه شوند از جمله فسفات آمونیوم، کلرید پتاسیم. علاوه بر این کودها کود اوره نیز می تواند برای افزایش میزان یا درصد نیتروژن به آنها اضافه شود. کود اوره و آهک در مراحل پایانی گرانوله کردن به کودهای دامی اضافه می شوند. ایجاد موازنه یا فرمولاسیون اختلاط کودهای شیمیایی با کودهای دامی در کیفیت کودهای دامی پلت شده بسیار تاثیر گذار است.

لیست دستگاه های خط تولید کود آلی و کمپوست
سیلوی تخلیه اولیه
نقاله زیر سیلوی تخلیه
مگنت بلوکی ۲ عدد
مارپیچ انتقال کود به خشک کن
مجموعه تونل خشک کن
مارپیچ انتقال کود کلوخه شده از خشک کن به بالابر قاشقکی
بالابر قاشقکی انتقال کود کلوخه شده به سیلوی قبل از کراشر
سیلوی ذخیره کود کلوخه شده به ظرفیت ۱.۵ تن
آسیاب چکشی کود خشک شده
مارپیچ انتقال کود پودر شده از کراشر به بالابر
مجموعه فن و سیکلون
مارپیچ انتقال کود از سیکلون به بالابر قاشقکی
بالابر قاشقکی
سیلوهای ذخیره کود خشک شده به ظرفیت حدود ۵ تن، ۲عدد
سیلوهای توزین کود به ظرفیت حدود ۶۰۰ کیلوگرم
مارپیچ انتقال مواد افزودنی به کراشر کوچک
آسیاب چکشی مواد افزودنی
مارپیچ انتقال مواد افزودنی پودر شده از کراشر به بالابر
بالابر قاشقکی انتقال مواد افزودنی به سیلوهای ذخیره
مارپیچ انتقال مواد افزودنی به سیلوهای ذخیره
سیلوهای ذخیره مواد افزودنی به ظرفیت متوسط ۲۰۰ کیلوگرم ، ۶عدد
مجمو عه اسکرو دوزینگ از استیل ۳۱۶ ، ۶ عدد
قیف توزین مواد افزودنی به ظرفیت حداقل ۱۲۰ کیلوگرم
میکسر دو قلو
بالابر قاشقکی انتقال مواد میکسر به مارپیچ سیلوی قبل از پلت یا پن
مارپیچ انتقال موادبه سیلوی قبل از پلت
سیلوی قبل از پلت به ظرفیت ۲۰۰۰کیلوگرم

پلت
مارپیچ انتقال موادبه سیلوی قبل از پن
سیلوی قبل از پن به ظرفیت ۲۰۰۰کیلوگرم
پن گرانولاتور ها
مارپیچ انتقال مواد از پن ها به کولر
مجموعه کولر و فن و سیکلون مربوطه
نقاله انتقال مواد از کولر به بالابر
بالابر قاشقکی انتقال مواد به سیلوی ذخیره نهایی
سیلوی ذخیره نهایی
مجموعه بسته بندی به طول ۳متر
سیستم برق و کنترل و کابل کشی ها
سیستم تهویه موضعی خط
اسکرابر با حوضچه ذخیره آب

ویژگی های خط تولید کود ارگانیک

کل خط بوسیله کابینت برق الکتریکی کنترل می شود

ظرفیت خط تولید کود ارگانیک

۸۰۰ کیلوگرم در ساعت

مواد اولیه/کمکی/بسته بندی خط تولید کود ارگانیک

سری ماشین آلات گرانول می تواند مواد خام زیر را به گرانول تبدیل کند .
۱. چمن ، نوعی زغال سنگ ، لجن، لجن دریاچه ، تفاله نیشکر ، پالپ نشاسته
۲. کود مرغ، کود اردک ، کود خوک، کود گوسفند،کود گوزن، کود گاو و کرم خاکی
۳. قالب لوبیا، تفاله ویناس، بقایای بیوگاز، بقایای میوه ، باقی مانده روغن خرما
۴. باقی مانده زباله شهری یا تاسیسات تصفیه فاضلاب
۵. مواد ارگانیک ترکیب شده با مواد معدنی

آشنایی-با-خط-تولید-کود-آلی-و-کمپوست-3

مصارف و ویژگی های خط تولید کود ارگانیک

– افزایش میزان مواد غذایی و مواد آلی خاک
– کاهش نیاز به مصرف کود های شیمیایی
– افزایش قدرت جذب مواد غذایی توسط گیاهان
– جلوگیری از فرسایش خاک
– گوگرد موجود در کود سبب اصلاح شوری خاک می شود

۱-تأمین ماده آلی:
یکی از اثرات استفاده از کودهای سبز تأمین ماده آلی خاک است، به خصوص زمانی که کود حیوانی کافی در دسترس نبوده و یا بقایای گیاهی به جا مانده در زمین به حدی نباشد که بتواند مقدار هوموس خاک را در حد مطلوبی نگاه دارد. پس از برگرداندن کود سبز در خاک، هم قسمت های هوایی و هم ریشه های آن پوسیده شده و ماده آلی خاک را افزایش می دهد. کود سبز در زمین های سبک (شنی) ایجاد چسبندگی می کند و در زمین های سنگین (رسی) خاک را پوک و سبک می کند.

۲- افزایش ازت:
کود سبز علاوه بر کربن آلی، مقداری ازت آلی به خاک اضافه می کند. این مقدار ازت بر حسب شرایط، ممکن است ناچیز یا قابل توجه باشد. برای مثال چنانچه یک گیاه لگومینه (گیاهان خانواده بقولات) به خاک برگردانده شود، با توجه به این که بیشتر این گیاهان در شرایط مساعد، آمادگی و قدرت جذب و تثبیت ازت آزاد هوا را دارند. احتمال افزایش ذخیره ازت خاک زیاد است، حال آن که با برگرداندن گیاهی غیرلگومینه به خاک فقط در شکل ازت اولیه اک تغییر حاصل شده (ازت معدنی به آلی تبدیل می شود) و در مقدار آن افزایشی به وجود نخواهد آمد.

۳- حفاظت خاک:
در ماه هایی از سال که خطر فرسایش خاک وجود دارد، برای آن که خاک بی حفاظ نباشد، ازیک گیاه پوششی استفاده می شود. این گیاهان در مناطقی که باران های زمستانه زیاد است از نشست خاک های سنگین و همچنین از فرسایش خاک های سبک جلوگیری می کند. این گیاهان در مناطق بادخیز با پوشاندن خاک،سرعت باد را در سطح کم کرده و خاک را در مقابل کنده شدن حفظ و در جای خود نگه می دارد. بهترین نمونه از گیاهان پوششی، چاودار زمستانه و یولاف بهاره است.

۴- تأمین مواد بیوشیمیایی خاک:
کود سبز به عنوان ماده غذایی مورد استفاده میکروارگانیسم های خاک قرار می گیرد و گاز کربنیک، گاز آمونیاک، ترکیبات نیتراته و بسیاری از ترکیبات ساده و پیچیده دیگر را تولید کرده و مورد استفاده نباتات زراعی قرار می دهد.

لیست و تعداد تجهیزات اصلی خط تولید کود ارگانیک

Semi-wet crusher
Mixer machine -with pump
Ring Die Granulator -pelletizer + polisher
Belt Conveyors
Rotary Drum Dryer – cyclone dust collection+ fan + pipeline
Rotary Drum Cooling – cyclone dust collection+ fan + pipeline
Grading
Weighing & packaging machine

تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات خط تولید کود ارگانیک

۳ کانتینر ۴۰ فوت

بخش گلوله ساز با سیستم غلطک و حلقه سرپیچ

مواد خام به اتاق کار می آیند و در سینی تخلیه ریخته می شوند ، مواد خام با اثر گریز از مرکز به درون حلقه ریخته می شوند؛ حلقه سرپیچ و سیستم غلتکی بوسیله چرخ دنده های کاهشی و سیستم تبدیلو با انتقال انرژی از موتورکار می کنند .
فشار حاصله از حلقه ها و سیستم غلتکی در حال چرخش، به فرم سیلندر اکستروژن مجبور به خروج از سوراخ حلقه می شود،
به گلوله های کوچک مورد نیاز خط برش تبدیل می شوند . بخش توپی شکل دارای دو دیسک چرخشی می باشد. پلت ها بر روی دیسک درون درام استوانه ای شکل قرار می گیرند، با چرخش دیسک های با سرعت بالا بر روی دیواره ی درام که حرکت جانبی دارد انداخته می شوند ، گرانول ها در یک حرکت دایره ای ودر همان زمان نیز در حرکت چرخشی شعاعی به علت اثر گریز از مرکز در اصطکاک دو طرفه قرار می گیرند که باعث می شود گرانولها با لبه ها و گوشه ها به تدریج به شکل توپ تبدیل شود . در این لحظه گلوله توپی شکل به تدریج در بالای درام شناور می شوند و در نهایت ، گرانول نهایی به طور مداوم و افزایشی سرریز می کند .

فرآیند کار خط تولید کود ارگانیک

خط تولید کود آلی یک مجموعه کامل از تجهیزات از جمع آوری مواد خام تا بسته بندی کود آلی می باشد.

۱) فرایند تخمیر و فراوری مواد ارگانیک: این مرحله اولین و ضروری ترین مرحله در کل خط تولید می باشد. دو نوع اصلی ترنر کمپوست که برای تبدیل و ترکیب کمپوست وافزایش سرعت تخمیر مورد استفاده قرار گیرد ، عبارتند از: کمپوست خود رو و کمپوست وابسته به آب .

۲) فرآیند خرد کردن: مواد کمپوست تهیه شده قبل از روند گرانولیت باید خرد شود. اما زمانی که کمپوست اولیه به اندازه کافی نرم باشد می توانیم از این فرایند خرد کردن صرف نظر کنیم . سنگ شکن عمودی و سنگ شکن افقی دو محوره، را می توان برای خرد کردن کودهای کمپوست خام استفاده کرد.

۳) فرآیند مخلوط کردن: دو نوع ماشین میکسر افقی و میکسر عمودی برای مخلوط مواد خام مورد استفاده قرار می گیرد.

۴) فرایند گرانولیته کردن: فرآیند گرانول سازی بخش اصلی این خط تولید است که با بهترین دستگاه کرانول ساز دیسک دار انجام می گیرد.

۵) فرآیند خشک کردن: پس از گرانول سازی ، رطوبت مواد خام باید کمتر از ۲۵٪ باشد ، بنابراین اگر رطوبت مواد اولیه بیشتر از ۲۵ در صد باشد، باید مواد خام را با دستگاه خشک کن استوانه ای سرامیکی خشک کنیم.

۶) دستگاه خنک کن استوانه ای سرامیکی: که برای خنک کردن کود برای تولید ذرات کود قوی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

۷) ماشین غربالگری استوانه ای گردان : که برای جدا کردن گرانول از ذرات بزرگ آن استفاده می شود. که طی آن ذرات بزرگ باید برای خرد کردن و دانه بندی مجدد به ابتدای خط بازگردانده شوند.

۸) آخرین فرایند، فرایند بسته بندی است: دستگاه بسته بندی کود می تواند بسته بندی شود

تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری خط تولید کود ارگانیک

۸-۶ نفر برای هر شیفت کاری

میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره) خط تولید کود ارگانیک

آب: فقط در هنگام مخلوط شدن نیاز به آب دارد، در صورتی که مواد خام رطوبت کمتری داشته باشند، برای افزایش رطوبت به آن آب اضافه می کنند.
برق: ۶۰ کیلووات برق ۵۰ هرتز با ولتاژ ۳۸۰

ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه خط تولید کود ارگانیک

کارخانه: ۲۰۰ متر مربع

قیمت نهایی خط تولید کود ارگانیک

قیمت: ۷۳۰۳۰ دلار

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع کشاورزی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

 

[/vc_column_text]
[/vc_row]

راهنمای صنایع تولید کود آلی و کمپوست

تومان۲۰.۰۰۰

بسته آموزشی راهنمای صنایع تولید کود آلی و کمپوست

این بسته شامل :

۱- مجموعه فیلم آموزشی آشنایی با خط تولید کود آلی و کمپوست
۲- کاتالوگ تجهیزات و خط تولید کود آلی و کمپوست
۳- طرح توجیهی تیپ و آماده تولید کود آلی و کمپوست
۴- لیست واحدهای فعال تولید کود آلی و کمپوست کشور

توضیحات

راهنمای صنایع تولید کود آلی و کمپوست

در این مجموعه آموزشی شما با کمترین هزینه به ۵۴ صفحه کاتالوگ خط تولید کود آلی و کمپوست ، اطلاعات کلیه واحدهای تولیدکننده حال حاضر در صنعت تولید کود آلی و کمپوست در ایران، یک نمونه طرح توجیهی کامل تولید کود آلی و کمپوست و نهایتا ۳۴ دقیقه فیلم از فرآیند تولید و تجهیزات مورد نیاز دستیابی پیدا میکنید.
حجم این فایل در قالب مجموعه مولتی مدیا آموزشی ۳۴۴ مگابایت میباشد که لینکهای دانلود آن را بلافاصله پس از واریز آنلاین هزینه دریافت خواهید کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای صنایع تولید کود آلی و کمپوست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵/۵ - (۱ امتیاز)