خط تولید شیشه دوجداره

خط تولید شیشه دوجداره ( مخصوص کارگاه های کوچک)

شیشه های دوجداره مزایای بسیاری زیادی نسبت به شیشه های تک جداره دارند. عایق صوتی می باشند؛ لذا محیط داخل در سکوت و آرامش خواهد بود و سرو صدای خیابان های شلوغ به ندرت در داخل ساختمان نفوذ خواهد کرد. بعلاوه، عایق گرما و سرما هستند و بنابراین در فصول سرد، گرمایش ساختمان و سر فصول گرم، سرمایش ساختمان با صرف انرژی کمتری صورت خواهد گرفت؛ لذا در بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسزایی دارند. علاوه بر اینها، شیشه دوجداره امنیت بیشتری نسبت به تک جداره دارد و در هنگام ترک برداشتن شیشه، فرونمی ریزد و درجای خود باقی می ماند. این مزایا و برخی مزایای دیگر سبب شده است که مصرف کنندگان تمایل بیشتری به شیشه های دوجداره نشان دهند و نیاز بازار به این کالای مفید افزایش یابد.

مراحل تولید شیشه دوجداره

به طور عمومی در کشور ما شیشه دوجداره به دو روش ۱- با استفاده از اسپیسر حرارتی و ۲- با استفاده از اسپیسر آلمینیومی تولید می شود. در روش اول نیاز به میز پرس حرارتی می باشد و در روش دوم برای تولید شیشه دوجداره نیازمند چسب عایق مناسب می باشد.

در زیر مراحل تولید شیشه دوجداره به روش دوم ( با استفاده از اسپیسر آلمینیومی) شرح داده می شود.

– ابتدا باید اندازه و ابعاد شیشه های مورد نیاز تعیین شود. برای اینکار، ساده ترین راه اندازه گیری فریم ( آلمینیومی یا UPVC) از لبه داخلی اول تا لبه داخلی دوم ( مطابق شکل) و افزودن ۲.۸ سانتی متر به طول اندازه گرفته شده می باشد. برای مثال، اگر اندازه لبه داخلی سمت چپ تا لبه داخلی سمت راست ۴۰ سانتی متر باشد، عرض شیشه مناسب این فریم ۴۲.۸ سانتی متر خواهد بود.

– پس از مشخص شدن ابعاد، شیشه ها به تعداد لازم و در انواع مورد سفارش مشتری برش داده می شود ( نرم افزار های مفیدی برای برش بهینه شیشه ارائه شده است).

– اسپیسرها برای هر شیشه به اندازه مناسب برش داده می شود. برای شیشه هایی که از گوشه های سوراخدار( مناسب برای تزریق گاز) استفاده می شود، طول اسپیسر مناسب با اندازه شیشه، ۲.۵ سانتی متر و برای گوشه های معمولی ۲ سانتی متر کمتر از طول شیشه می باشد.

خط تولید شیشه دوجداره

– داخل اسپیسر ها با ماده ضد رطوبت پر میشود و طول و عرض اسپیسرها با استفاده از گوشه ها به هم متصل می گردند.

– از آنجاییکه پس از دوجداره شدن شیشه دیگر امکان دسترسی به سطح داخلی شیشه فراهم نیست، شیشه های برش داده شده باید بخوبی تمیز شوند تا گرد و غبار و کوچکترین لکی روی سطح داخلی باقی نماند. اینکار می تواند با دستگاه شستشو و یا به صورت دستی با مواد پاک کننده شیشه صورت بگیرد.

–  اسپیسر آماده شده را روی یکی از شیشه ها  و شیشه دیگر رو روی آن قرار می گیرد. با استفاده از چسب درزگیر مناسب شیشه دوجداره، حد فاصل دوشیشه درز گیری می شود.

–  برای تزریق گاز٬ از دو گوشه سوراخدار در قطر شیشه ها استفاده می شود و با استفاده از دستگاه تزریق گاز٬ گاز آرگون از یک سمت وارد و هوای داخل شیشه از قطر دیگر خارج می شود. پس از تزریق گاز درزگیری کامل می شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)