طرح تولید دستمال مرطوب

طرح تولید دستمال مرطوب

این دستمال ها با لطافت و رایحه خاص خود و دارابودن لوسیون مخصوص مناسب برای پوست ، باعث پاک شدن چربی ها و آلودگیها و نیز باعث نرمی و لطافت پوست می گردند این محصول بصورت دستمال مرطوب بوده وآغشته به مواد پاک کننده و سیلیکون می باشد. این دستمال برای پاک کردن داشبورد اتومبیل ، کنسول و قطعات چرمی و ABS در داخل اتومبیل بسیار مناسب می باشد. از خصوصیات این محصول می توان به ماندگاری بالا روی داشبورد ، بی ضرر بودن برای داشبورد و دست ، ضد گرد و غبار بودن ، خوشبو نمودن فضای داخل اتومبیل ، قابلیت نگهداری در داخل داشبورد ، استفاده آسان در مقایسه با اسپری های موجود در بازار ، اشاره کرد. بسته بندی به گونه ای بوده که با گذشت زمان رطوبت داخل بسته باقی مانده و از بین نمی رود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت دستمال مرطوب

طرح توجیهی تولید دستمال نمدار: ۲۴۲۴۱۴۲۳
طرح توجیهی تولید انواع دستمال: ۱۷۲۱۱۱۲۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستمال مرطوب
تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی تولید دستمال مرطوب ۴۸۱۸۲۰۰۰ میباشد.

موارد مصرف و کاربرد دستمال مرطوب

در تولید دستمال مرطوب با توجه به کاربرد ان از الیاف پنبه ، پلی استر ، ویسکوز و یا مخلوط این الیاف استفاده می شود. لازم به ذکر است که استفاده از الیاف پنبه در فرایند اسپان لیس مشکل می باشد. بدلیل داشتن واکس پنبه حتی بعد از عملیات شستشو این الیاف و شسته شدن واکس یا فشار آب خارج شده از نازل ، عملیات تصفیه آب زمان بر و سخت تر می باشد. محصول تولیدی در این واحد انواع دستمال مرطوب در رنگها و سایزهای مختلف می باشد که به عنوان تمیز و گردگیری نمودن انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. که توضیحات لازم در مورد کاربرد هر کدام از محصولات در قسمت معرفی محصول آمده است.

اهمیت تولید دستمال مرطوب در کشور

افزایش جمعیت و نیاز بشر به پوشاک و دیگر منسوجات، تنها روش بافندگی تار و پودی و حتی حلقوی پاسخگوی این جمعیت رو به رشد نمی باشد . بنابراین تولید منسوجات بی بافت مورد بررسی قرار گرفت و موفق واقع شد .امروزه بی بافتها در گستره وسیعی از منسوجات یکبار مصرف و غیره مورد استفاده قرار می گیرند .این منسوجات به علت راحتی در مصرف و برآوردن نیازهای مصرف کنندگان با قیمت پایین تر، باعث ایجاد روند رو به رشد تقاضا گردیده است .فرآیند تولید از نظر تکنولوژی و مقدار تولید در مملکت ما نقایص قابل توجهی نداشته و در صورت حمایت منطقی از تولید کننده محصولات داخلی می تواند در صحنه های بین المللی رقبای خود را کنار گذاشته و به فتح بازارهای جدید بپردازد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید دستمال مرطوب

خط خلاجی
باندینگ
خشک کن
اشباع سازی و خشک کن

طرح تولید دستمال مرطوب

قیمت خط تولید دستمال مرطوب

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید دستمال مرطوب ، برابر با ۳۵۹۲۷۴.۳ میلیون ریال برآورد شده است.

فرآیند تولید دستمال مرطوب
رول پارچه ای که از نوع اسپان باند می باشد در محل مخصوص قرار گرفته و دستگاه برش شروع به برش زدن این پارچه در ابعاد مساوی می کند. برای مرطوب کردن دستمال از آب و مواد خاص که بسته به نوع کاربری دستمال دارد و می تواند مواد نرم کننده، سیلیکون، لوسیون در انواع رایحه ها باشد، استفاده می گردد. ضمن حرکت دستمال به سمت دستگاه برش این عملیات انجام می گیرد. پس از آماده شدن دستمال ها که در اندازه و ابعاد مشخص برش خورد و تا شده اند، به طرف قسمت بسته بندی ارسال می گردند.
در بخش بسته بندی تولید دستمال مرطوب ، رول های آماده بسته بندی در دو سمت دستمال ها یعنی در بالا و پایین دستمال قرار گرفته به طرف دستگاه دوخت و پرس هدایت می شوند. بر روی لفافه بسته بندی قسمت مخصوص بازکردن و برداشتن دستمال در نظر گرفته شده است. این دستمال ها را می توان در هر ابعاد و اندازه ای که سفارش می شود تولید کرد و همچنین رنگ آنها را نیز می توان به صورت درخواستی اعمال نمود.

بررسی بازار تولید دستمال مرطوب
دستمال های پاک کننده بیشترین بازار فروش را در بین تولیدات منسوج نبافته داراست. طی ۲ سال گذشته کاربردهای جدید انواع پاک کننده از نوع یک بار مصرف یا دستمالهای از جنس منسوج نبافته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
فراورده های جدید دستمال پاک کننده ، بطور پیوسته ، تغذیه کننده بازار محصولات مورد مصرف برای مراقبت های شخصی- بهداشتی و یا مصارف خانگی است. این امر به نوبه خود محرک رشد بازار این محصولات شده است.
اروپا و آمریکای شمالی بیش از سه جهارم بازار مصرف اینگونه محصولات را در بر می گیرند و روز به روز به مصرف اینگونه فراورده ها افزوده می شود. همچنین دامنه کاربرد این دستمال ها نیز به سرعت گسترش یافته بطوریکه در ابتدا مصرف عمده دستمالهای مرطوب به تمیز کننده کودکان محدود می شد ، اما امروزه ده ها نوع دستمال های پاک کننده با کاربردهای گوناگون تولید می شود.

وضعیت واحد های فعال تولید دستمال مرطوب
در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دستمال مرطوب در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید دستمال مرطوب
نمودار واردات و صادرات تولید دستمال مرطوب در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع سلولزی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت دستمال مرطوب

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۲۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۷۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۲۰۰ مترمربع
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۴۰۸۵۵۳.۲ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳.۹/۵ - (۷ امتیاز)