طرح تولید شربت های گیاهی

قدمت شناخت خواص دارویی گیاهان، شاید بیرون از حافظه تاریخ باشد. یکی از دلایل مهم این قدمت، حضور باورهای ریشه دار مردم سرزمین های مختلف در خصوص استفاده از گیاهان دارویی است. اطلاعات مربوط به اثرها و خواص دارویی گیاهان، از زمان های بسیار دور به تدریج سینه به سینه منتقل گشته، با آداب و سنن قومی درآمیخته و سرانجام در اختیار نسل های معاصر قرار گرفته است. طبق برخی سنگ نبشته ها و شواهد دیگر، به نظر میرسد مصریان و چینیان در زمره نخستین اقوام بشری بوده باشند که بیش از ٢٧ قرن قبل از میلاد مسیح از گیاهان به عنوان دارو استفاده کرده و حتی برخی از گیاهان را برای مصرف بیشتر در درمان دردها کشت داده اند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت شربت های گیاهی

طرح توجیهی تولید انواع دارو گیاهی: ٢۴٢٣١٩١٠

موارد مصرف و کاربرد شربت های گیاهی

محصول مورد بررسی در این گزارش که انواع شربت گیاهی می باشد.به عنوان یک کالای مصرفی نقش بسزایی در درمان انسان ها ایفا می نماید و صرفا کاربرد آن در جنبه درمانی می باشد.

اهمیت تولید شربت های گیاهی در کشور

در زمینه اهمیت صنایع دارویی میتوان به این نکته اشاره نمود که صنایع دارویی پس از صنایع نظامی دومین صنعت پول ساز در جهان هستند و اهمیت اقتصادی این صنعت موجب شده تا هر شیوه، روش یا مادهای که بتواند به بهبود آن کمک کند در این صنعت به کار گرفته می شود. سازمان بهداشت جهانی از حدود ٣٠ سال قبل توسعه طب سنتی را بر دو اساس در برنامه کار خود قرار داده است.

طرح تولید شربت های گیاهی

قیمت خط تولید شربت های گیاهی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شربت های گیاهی، برابر با ۲۲۴۰۹.۹ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شربت های گیاهی

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۳۰۰۰۰۰ متر مربع
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۷۳ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۸۴۵۸۶.۷۶ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)