طرح تولید شیرآلات پلاستیکی

طرح تولید شیرآلات پلاستیکی

شیر وسیله ای است معمولا فلزی و یا پلاستیکی که برای بازو بست , تنظیم و کنترل آب و مایعات در لوله کشی بکار می رود.
شیره آلات پلاستیکی به عنوان یکی از محصولات کاملاً ایرانی و با کیفیت بوده که باتوجه‌ به طراحی منحصربه‌ فرد آن از مواد پلاستیکی مرغوب دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا خواهد بود. شیر حیاطی در برابر آب و هوای سرد و گرم بسیار مقاوم است.
شیر آب پلاستیکی جزء دسته شیرآلات پلاستیکی منازل محسوب می‌گردد که معمولاً به دو شکل پیچی (فلکه‌ای) یا دسته گازی شناخته می‌شود. این شیر آب‌ها به دلیل جنس پلاستیکی‌شان دارای مقاومت بالا بوده و بسیار پرطرف‌دار هستند.
زیرا آنها در برابر فرسودگی و زنگ‌زدگی نسبت به شیرهای فلزی بسیار مقاوم‌تر بوده و در نتیجه دارای طول عمر بالایی هستند.
شیر آب پلاستیکی به رنگ سفید از جمله محصولات پلاستیکی بوده ه از جنس پلاستیک سخت تولید شده اند. این محصولات به‌راحتی باز و بسته شده و خیلی دیرتر دچار یخ‌زدگی می‌شود. لذا بسیار مناسب برای منازل و یا حتی محل کار می‌باشند.
یکی از دلایل پراهمیت آن علاوه بر جنس مقاوم، داشتن قیمت مناسب است.
این شیرهای پلاستیکی دارای قیمت کمی بوده و همین موجب شده تا در بین مردم رایج و پرکاربرد گردد. از دیگر مزایای آن می‌توان به عدم رسوب آب و افت فشار اشاره کرد. این شیرها معمولاً دارای دو نوع هستند که هرکدام دارای ساختاری متفاوت بوده اما به‌طورکلی ساختار آنها طوری است که برای انواع سیالات از جمله بنزین و حتی روغن نیز مناسب می‌باشد و می‌توانید با خیالی راحت و بدون هیچ نگرانی از بابت خرابی و یا نشتی از آنها استفاده کنید.
کار با شیرهای پلاستیکی آسان‌تر است و برای نصب آن نیازمند تجهیزات و وسایل خاصی نمی‌باشد و قطعات آن در هنگام خرابی به‌راحتی تعویض می‌گردد. نکته مهمی که شاید بیشتر نصابان شیرآلات بدان توجه نمی‌کنند این موضوع است که شیرآلات پلاستیکی نباید همانند فلزی با ابزار سفت و محکم شود و نصب آنها با همان نیرویی دست کافی می‌باشد.
زیرا هنگامی‌که با ابزار آن را محکم می‌کنیم امکان دارد کمی آن را بیشتر بچرخانیم حتی در حد یک ربع گردش که سبب ترک‌خوردگی و به‌مرورزمان شکستگی شیر می‌شود.
شیر های پلاستیکی برای مکانهایی که سختی اب منطقه بالاست و به اصطلاح ، اب گچ دارد ،مناسب میباشد .شیرهای فلزی در این مناطق احتمال زنگ زدگی و خوردگی سریع دارد به همین دلیل شیر های پلاستیکی سخت ،سالها بدون زنگ زدگی سالم خواهند بود. این شیرها به صورت نیم دور و نود درجه باز و بسته میشود و این عملکرد سهولت استفاده را چندان میکند .
شیر شلنگی پلاستیکی که به شیر حیاطی پلاستیکی هم معروف است و همان طور که از نامش پیداست نوعی از شیر است که از جنس پلاستیک فشرده pp کره ای میباشد که علاوه بر مقاومت بالا دارای فیس مناسب تری است که تولید و عرضه می شود و در بخش شیرآلات پلیمری میباشد.

 

شیرهای پلاستیکی

 

شیر شلنگی پلاستیکی درجه یک با کیفیت به دلیل طول عمر بالا یعنی محکم و مقاوم در برابر فرسودگی، به راحتی باز و بسته شدن و همچنین آب بندی کامل تحت هر گونه شرایطی در مصارف خانگی و صنعتی کارایی بسیار زیادی دارد . کیفیت بالای این شیر باعث شده که استفاده از شیرهای گازی در تاسیسات توزیع زیاد و پر فروش باشد هرگز از شیرهایی با جنس سرب استفاده نکنید، بعضی از شیرها از سرب تولید شده اند ولی با توجه به شکننده و ظریف بودن سرب به مرور زمان بر اثر استفاده زیاد می شکند و از طرفی دیگر برای سلامتی نیز مضر است و هرگز به مصرف کنندگان توصیه نمی شود.
این محصول درجه یک با کیفیت در بسیاری از مکان ها از جمله آب و فاضلاب و تاسیسات گازی منازل، آبسرد کن، تاسیسات آب رسانی،کارخانه جات بزرگ و کوچک صنعتی لوله کشی منازل و صنایع تاسیساتی و…. مورد استفاده عموم قرار می گیرد.
انواع شیر آلات بنا به کاربرد : شیرآلات خانگی ,حمام , دستشویی,توالت و…هستند.
شیرها یا برای بازو بست (قطع و وصل) جریان آب مورد استفاده می باشد.مانند شیرهای توپی(ball valve) , شیر های پروانه ای (buter fig valve) ,شیرهای دروازه ای (gate valve) ,شیر مخروطی (plug valve) یا برای تنظیم و کنترل جریان آب به کار میروند مانند شیرهای کره ای (globs valve) , شیر یکطرفه (check valve), شیرسوزنی(needle valve) , غیر از موارد گفته شده در بالا می توان از شیرهای دیافراگمی – صفحه ای (diaphragm valve) نام برد. برخی از شیرهای فوق الذکر ممکن است برای هر دو کاربرد استفاده شود مانند شیرهای توپی یا پروانه ای.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید شیرآلات پلاستیکی

قالب ها
دستگاه آسیاب
دستگاه برش
دستگاه بسته بندی
کمپرسور هوا
دستگاه سنگ سمباده
نقاله مخصوص بسته بندی
دستگاه تزریق پلاستیک

اهمیت تولید شیر آلات پلاستیکی در کشور

با توجه به گسترش روزافزون صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و رشد استفاده از مواد شیمیایی و پلاستیکی در تولید محصولات مختلف مورد نیاز بشر و پیشرفت های قابل ملاحظه ای که در مقاوم سازی آنها صورت گرفته، پیشبینی شده است که محصولات فلزی، چوبی و … جای خود را به محصولات پلاستیکی بدهد. همین رویکرد و دیدگاه بوده است که در مرحله نخست منجر به تولید انواع لوله و اتصالات پلاستیکی شد و با گسترش آن، شاهد رشد تولید و مصرف انواع شیرآلات پلاستیکی هستیم.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید شیر آلات پلاستیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نام محصولکد ایسیک

شیر الات پلاستیکی_plastic valve

۲۵۲۰۴۱۲۹۶۷

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید شیرآلات پلاستیکی

در نمودارهای زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید شیرآلات پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

تولید شیرآلات پلاستیکی
جدول واحد های فعال طرح تولید شیرآلات پلاستیکی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال شیرآلات پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید شیرآلات پلاستیکی
پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولیدشیرآلات پلاستیکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۸ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۵ امتیاز)