پلی-اتیلن

طرح تولید فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات

PET پلیمری تراکمی است و از پلیمری شدن فاز مذاب پیوسته که محصولی به شکل دانه و قرص و با جرم مولکولی و ویسکوزیته معین تولید می کند، ساخته می شود. PET پلیمری سخت و دارای پایداری ابعادی بالا می باشد. میزان جذب آب آن پایین است و همچنین دارای خواص جالب توجهی می باشد که بر روی رفتار فرآیندی آن و همچنین محصولات حاصل از آن تأثیر میگذارد . شفافیت، خواص مکانیکی، رنگ پذیری، پایداری نگهداری و مقاومت در برابر نفوذ گاز از جمله ویژگی هایی است که باعث شده تا در موارد زیادی کاربرد داشته باشد. ویژگی های حرارتی، نوری و الکتریکی از جمله ویژگی های قابل کنترل هستند که بسته به کاربرد قطعه نهایی میتوان آن را در PET ایجاد نمود. این پلیمر در برابر حرارت، روغن های معدنی، حلال و ها اسیدها مقاوم می باشد.

موارد مصرف و کاربرد فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات

فیلم و ورقهایPET بدلیل مزیت ها و ویژگی های آن که در بخش های بعدی به آن اشاره میشود در بسته بندی متنوع و متفاوت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. که در زیر به نوع بسته بندی ها و صنایع مختلف آن اشاره میشود. بطور کلی زمینه های مصرف فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات به لحاظ نوع کاربرد آن عبارتند از: جهت تولید انواع ظروف بسته بندی مواد غذائی و ظروف یکبار مصرف، جهت بسته بندی انواع مواد غذائی و دارو، جهت بسته بندی انواع لوازم یکبار مصرف پزشکی، جهت بسته بندی انواع لوازم برقی و الکترونیکی پوشش داخلی قاب های وسایل الکتریکی، ها پوشش گلخانه ها.

اهمیت تولید فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات در کشور

صنعت بسته بندی با توجه به نوع مشتریان خود، همواره در تلاش بوده تا از مواد اولیه سخت و سفت و انعطاف پذیری همچون بطری های شیشه ای، قوطی ها و بشکه های فلزی و جعبه های چوبی، رو به مواد انعطاف پذیری همچون پلاستیک بیاورد. روی آوری صنعت بسته بندی به بسته بندی های انعطاف پذیر همه ساله حدود ۶ %رشد دارد و البته رشد مصرف پلاستیک در بسته بندی حداقل ۵۰ %بیشتر از دیگر انواع مواد اولیه برای این صنعت میباشد. البته در چند سال اخیر، بسته بندی های کاغذی و کارتنی نیز رشد خوبی داشته اند ولی فعلاً پلاستیک حرف اول را می زند.

طرح تولید فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات

فیدر
اکسترودر
قالب
غلطک شکل دهی
جمع کننده ورق
دستگاه آزمایشگاهی کشش
دستگاه آزمایشگاهی ضربه
دستگاه اندازه گیری گرانروی
دستگاه نمونه ساز

قیمت خط تولید فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات ، برابر با ۱۲۵۸۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت فیلم و ورقهای پلی اتیلن تر فتالات

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۳۰۰۰۰۰۰ کیلوگرم
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۶۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۴۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۰۱۸۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)