طرح تولید لوله و شيرآلات صنعتي فولادي

طرح تولید لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

محصول مورد نظر طرح حاضر، تولید لوله و شیرآلات صنعتی فولادی می‌باشد که این قطعات به عنـوان قطعات اصلی در خطوط انتقال سیالات مانند آب، فاضلاب، نفت و گاز، مـواد شـیمیایی و غیـره مـورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله و شیرآلات صنعتی فولادی در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردند. کلیـه ایـن قطعـات استاندارد مشخصی داشته و تحت آن استاندارد تولید می‌گردند. در این استانداردها، رابطـه مشخـصی بین قطر، کلاس کاری (فشار قابل تحمـل)، نـوع شـیر (پروانه‌ای، دروازه‌ای، تـوپی و ….) و سـایر مشخصات شیر بطور دقیق عنوان شده و تولید کننده نیز کاملاً متناسب با آن اقدام به تولید می‌نماید. یکی از اصلی‌ترین معیارهای مطرح در انتخاب شیرآلات، کلاس کاری آن‌ها می‌باشد. کلاس کاری کـه در واقع همان فشار قابل تحمل شیر می‌باشد، در واحد بار یا PSI سنجیده می‌شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

طرح توجیهی تولید لولـه و شـیرآلات صـنعتی فولادی: ۸۴۸۱۸۰۹۰

موارد مصرف و کاربرد لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

لوله و شیرآلات صنعتی فولادی تجهیزاتی هستند که در صنعت آب، فاضلاب، نفت، گاز، پتروشـیمی و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذیلاً به برخی از این موارد اشاره شده است.
صنایع نفت گاز و پتروشیمی
خطوط لوله آبرسانی
خطوط لوله نفت و گاز
تاسیسات آبرسانی
پالایشگاه‌ها
نیروگاه‌های تولید برق

اهمیت تولید لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

لوله و شیرآلات صنعتی فولادی قطعاتی هستند که در سطح بسیار گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و لذا جایگاه مخصوص خود را در صنایع مختلف دارد و به جرئت می‌توان گفـت کـه بـدون حضور لوله و شیرآلات صنعتی فولادی، بخش عظیمی از صنعت، خطوط لوله نفت و گـاز، تجهیـزات و خطوط لوله آبرسانی و …… نمی‌توانند تداوم حیات داشته باشند. از طرف دیگر همانطوریکـه مـی دانـیم صنعت خطوط لوله که انتقال نفت و گاز و آبرسانی را انجام می‌دهند در ردیف صـنایع مـادر کـشورها طبقه بندی می‌گردند. بنابر این لوله و شیرآلات صنعتی فولادی نیز به عنوان خانواده‌ای اجتناب ناپذیر از صنایع فوق نیز نقش اساسی در صنعت کشور دارند و برای توسعه صنعتی کـشور، توسـعه تجهیـزات سازی مانند طرح حاضر نیز ضروری و بسیار مهم می‌باشند.

طرح تولید لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

ماشین تولید بدنه شیر از طریق ریختگری
ماشین تولید قطعات آببندی
ماشین پولیش قطعات درشت
ماشین پولیش قطعات ریز

قیمت خط تولید لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کنده خط تولید لوله و شیر آلات صنعتی فولادی برابر با ۴۰۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت لوله و شیرآلات صنعتی فولادی

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۷ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۰۴۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۱۳۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۳۳۴۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع فلزی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز