ماشین

طرح تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

منسوجاتی که جهت مصارف معمول و یا زیبایی بکار نمی روند بلکه به دلیل عملکرد خاص و ویژگی های فنی خود برای سایر مصارف بکار گرفته می شوند. با عنوان منسوجات فنی شناخته می شوند که در گزارش انجمن دیوید ریحبای، تعداد ١۵٠ محصول نهایی منسوجات فنی در مورد ٢١٠ کشور مختلف بررسی شده که چهار نوع مختلف انواع روکش نیز در این میان قرار دارند. با استناد به این مقاله ١۵٠ کاربرد محصولات ارائه شده به دوازده گروه عمده تقسیم بندی شده که یکی از آن ها منسوجات مورد استفاده در صنعت حمل و نقل می باشد. این منسوجات شامل محصولات بکار رفته در ساختار وسایل حمل و نقل و تزئینات داخلی آن ها است. از جمله محصولات بکار رفته در خورو، روکش صندلی خودرو می باشد که پارچه تولیدی جهت تولید روکش محصول مورد مطالعه در این طرح می باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

طرح توجیهی تولید روکش و عرق گیر صندلی خودرو: ۱۷۲۱۱۲۶۰

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

این محصول به عنوان کالای واسطه ای جهت تولید روکش صندلی خودرو می باشد و روکش از جمله قطعات تزئینی در داخل خودرو و جهت افزایش راحتی سرنشینان تعبیه شده اند. ساختار صندلی از سه بخش اصلی اسکلت، فوم و روکش صندلی تشکیل شده است. عاملی که فضای داخلی خودرو را زیبا، عالی و مجلل می سازد غالبا روکش ها می باشد بخصوص زمانی که طراحی پارچه و روکش بطور هنرمندانه انجام پذیرد. بسته به کلاس خودرو، مواد متفاوتی می توانند در روکش صندلی بکار روند از جمله پارچه، چرم طبیعی، چرم مصنوعی و چرم اسپری شده پلی اورتان که محصول مورد مطالعه در این طرح پارچه رومبلی جهت تولید روکش صندلی پارچه ای می باشد.

اهمیت طرح تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

عملکرد مبلمان و لوازم درون وسایل نقلیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است هرچند که به نظر می رسد این محصولات از نظر استراتژیکی مهم نمی باشند. این محصولات خود به عنوان کالای واسطه ای در تولید انواع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند: ورود بی رویه انواع پارچه از مرزهای کشور طی سنوات اخیر به صورت قاچاق با قیمت های بسیار پایین و همچنین واردات کالاهای چینی سبب گردیده تا مصرف کنندگان تمایلی به مصرف منسوجات داخلی نداشته باشند. از سویی دیگر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت امکان رقابت محصولات داخلی با وارداتی و افزایش کیفیت محصولات طی سنوات اخیر وجود نداشته و تمامی این عوامل سبب گردیده تا صنعت نساجی ایران با مشکلات لاینحلی مواجه گردد این در حالی است که صنعت حمل و نقل در سال ٢٠٠٠ توانسته با مبلغ ٢۵.۶ میلیارد دلار به تنهایی با ارزش ترین بازار جهانی را برای منسوجات ایجاد نماید. طبق پیش بینی ها به نظر می رسد که بازار این منسوجات همچنان پرسودترین و با ارزش ترین بخش منسوجات فنی باقی بماند و در سال ٢٠١٠ مبلغ فروش آن به ٢٩.٣ میلیارد دلار برسد. لذا اهمیت دادن به صنعت نساجی و رفع موانع و مشکلات آن می تواند آن را از وضعیت بد کنونی رهایی داده و به اوج قدرت در خاورمیانه تبدیل نماید و با توجه به رشد صنعت خودروسازی در کشور و صادرات آن به کشورهای همسایه به افزایش سهم مصرف محصولات طی سنوات آتی منجر گردد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

گردباف با سیستم ژاکارد
استنتر ۳ اطاقه
دستگاه جت و آبگیر
دستگاه طاقه پیچ
چرخ خیاطی

طرح تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

قیمت خط تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پارچه و رومبلی صندلی خودرو برابر با ۶۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پارچه و رومبلی صندلی خودرو

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۶۵۰ هزار متر
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۷۵۶ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۲.۸ میلیارد ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)