طرح تولید آنزیم سلولاز

سلولز ساختار اولیه دیواره سلولی گیاهان را تشکیل می دهد. با اعمال تغییراتی در آن مانند نیتروژن دار کردن در تولید نیترو سلولز مورد بهره برداری قرار گرفت. سلولز به صورت تقریبا خالص در رشته های پنبه وجود دارد. در ایران سالانه مقدار نسبتا زیادی مواد سلولزی تولید می گردد که در صورت تغییر مناسب در آن ا می توانند به عنوان خوراک دام مورد مصرف قرار گیرند. عمل آوری بیولوژیکی مواد سلولزی تلاشی در جهت استفاده کمتر از مواد شیمیایی و مصرف کمتر انرژی در مقایسه با روش های شیمیایی و فیزیکی بوده است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید آنزیم سلولاز

طرح توجیهی بازیافت صنایع سلولزی: ۳۷۲۰۱۱۱۸

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید آنزیم سلولاز

این محصول برای تجزیه سلولز به کار می رود. در واقع به صورت آنزیم سلولاز برای تجزیه سلولز دور ریز صنایع سلولزی برای استفاده در تولید خوراک دام کاربرد دارد.

اهمیت تولید طرح تولید آنزیم سلولاز

برای تامین گروه گوشت و لبنیات در غذای انسان از حیواناتی استفاده می گردد که خود انسان آن ها را پرورش می دهد. به همین جهت تامین غذای کافی و مناسب برای این حیوانات از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. جهت افزایش تولید پروتئین حیوانی در کشور باید اقدامات متعددی صورت گیرد، که استفاده از منابع قابل تبدیل و ضایعات کشاورزی و صنایع سلولزی می تواند از بهترین راهکار های موجود باشد.

طرح تولید آنزیم سلولاز

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید آنزیم سلولاز

انکوباتور
اتوکلاو
هود
سانتریفوژ
همزن مغناطیسی هایدولف و …

قیمت خط تولید آنزیم سلولاز

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید آنزیم سلولاز برابر با ۳۹۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت آنزیم سلولاز

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۵۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۲۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۷ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۱۱۷۶ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)