طرح تولید تهیه ضد یخ گازوییل

گازوییل سوخت غالب موتورهای دیزلی است که به دلیل داشتن هیدروکربن های سنگین تر نسبت به بنزین، دارای دمای انجماد بالاتری است.
از طرفی با پیشرفت و گسترش سطح رفاه، راه های ارتباطی و حمل و نقل و جابجایی از گسترش زیادی برخوردار گردیده اند که در این میان خودروهای دیزلی سهم عمده ای را ایفا می کنند. کشور ایران دارای مناطق کوهستانی و سردسیر بسیاری است و در زمستان دمای هوا در جاده های مناطق سردسیر به -۲۵ °C و کمتر می رسد. در چنین شرایطی سوخت های دیزلی دچار یخ زدگی شده و مشکلات زیادی را برای خودروهای دیزلی ایجاد می کند. در کشورهای سردسیر دنیا از مواد افزودنی مناب برای کاهش نقطه انجماد و جلوگیری از یخ زدگی سوخت های دیزلی استفاده می شود. ضدیخ گازوییل که در صنعت به نام هایی چون ضد ژل نیز موسوم است جهت پایین آوردن نقطه ریزش سوخت در موتورهای دیزلی استفاده می گردد. این ماده در فرمولاسیون برخی تولیدات دیگر مانند روان سازی های صنعتی نیز برای بهبود خواص به کار می رود. نحوه عملکرد این ماده بدین صورت است که پس از حل شدن در سوخت، مانع تشکیل کریستال در دمای پایین می گردد. ماده موثر ضد یخ گازوییل از یکسری پلیمرهای آلی تشکیل شده که بایستی در یک حلال آلی حل شده و استفاده شود.

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید تهیه ضد یخ گازوییل

در فصل زمستان و به خصوص در جاده های مناطق سردسیر، این محصول مورد نیاز کلیه ماشین های دیزلی است. این محصول به عنوان یک افزودنی به سوخت خودرو دیزلی اضافه شده و نقطه ریزش در سوخت را کاهش می دهد.

اهمیت تولید طرح تولید تهیه ضد یخ گازوییل

سوخت یکی از منابع تجدید ناپذیر طبیعی است و همین امر موجب می گردد تا در نحوه استفاده از آن تجدید نظر اساسی به عمل آید و از هدر رفتن آن جلوگیری نمود.

طرح تولید تهیه ضد یخ گازوییل

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید تهیه ضد یخ گازوییل

میکسر ۱۰ تنی ۱۵ اسب بخار
میکسر ۵ تنی ۷،۵ اسب بخار
مخازن ذخیره ۳۰ تنی
دستگاه پرکن ۶ نازله
دستگاه شرینگ
جرثقیل سقفی
پمپ
لوازم آزمایشگاهی

قیمت خط تولید تهیه ضد یخ گازوییل

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید تهیه ضد یخ گازوییل برابر با ۲۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت تهیه ضد یخ گازوییل

بودجه: بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۵۲۵ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۹ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت:۸۷۷۶میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)