طرح تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب

دستگاه محرک ماهیچه قلب یا دستگاه تنظیم ضربان قلب یا ضربان ساز یک وسیله زیست پزشکی کمکی برای بیماران قلبی چون مبتلایان به کندی ضربان قلب (برادیکاردی)، نامنظمی ضربان قلب و بلوک قلبی است که با نصب بر روی سینه بیمار و ارسال سیگنال های الکتریکی تعداد ضربان را تنظیم می کند. این دستگاه می تواند موقتا خارجی باشد ولی بعضا با عمل جراحی در داخل بافت قلب کاشته یا ایمپلنت می شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب

طرح توجیهی تولید دستگاه های برقی پزشکی یا الکترو مدیکال: ۳۳۱۱۱۲۱۰

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب

همانطور که در ابتدا اشاره شده این دستگاه برای نصب بر روی بدن بیمارانی که به اختلالات ضربان قلب دچار هستند به منظور تنظیم ضربان استفاده می شود.

اهمیت تولید طرح تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب

تولید دستگاه ضربان ساز را نمی توان دارای اهمیت استراتژیک بالا در صنعت پزشکی کشور دانست، لیکن از بعد اهداف بلند مدت کشور و چشم انداز بیست ساله، در راستای دستیابی به رتبه نخست پیشرفت های پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی در منطقه، دارای اهمیت می باشد. لذا با توجه به مسائل سیاسی و تحریم های موجود علیه ایران در صورت تولید محصول با کیفیتی جهانی و قیمت پایین تر از نمونه وارداتی می توان باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور به کشورهایی چون هلند، آمریکا و انگلیس شده و با توجه با قیمت داخلی، زمینه خرید بیشتری را برای بیمارانی که توان تهیه وسایل توانبخشی پزشکی گران قیمت را ندارند فراهم آورد.

طرح تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب

قیمت خط تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید دستگاه محرک ماهیچه قلب برابر با ۲۰۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت دستگاه محرک ماهیچه قلب

بودجه: بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰ دستگاه
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۴۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۴۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۴۷۱۰۵.۱ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۷۷۳۸.۱۵ میلیون ریال
سرمایه کل: ۵۴۸۴۳.۲۵ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)