طرح تولید روغن زیره

زیره گیاهی است یکساله کوچک و علفی که ارتفاع آن ۶۰ سانتیمتر است ریشه آن دراز و باریک به رنگ سفید، ساقه آن راست و برگ هایش به شکل نوار باریک و نخی شکل و به رنگ سبز می باشد. گل های زیره سفید یا صورتی به صورت چتری در انتهای ساقه ظاهر می شود. این گیاه به طور وحشی در مناطق مدیترانه می روید. زیره به رنگ های زرد تیره، سبز و خاکستری وجود دارد. در گویش محلی طبس به آن کرابیه می گویند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید روغن زیره

طرح توجیهی تولید روغن زیره: ۱۵۱۴۱۲۱۸

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید روغن زیره

زیره سیاه برای درمان رنج وسیعی از بیماری ها و اختلالات استفاده می شود. یک پزشک یونانی معروف بعد از استفاده زیره جهت درمان دندان درد و سردرد گفت: «زیره سیاه هر دردی به جز مرگ را می تواند درمان کند.» زیره به دلیل دارا بودن بیش از ۱۰۰ ترکیب دارویی می تواند در درمان بیماری های بسیاری موثر واقع شود. اگرچه امروزه فط به عنوان یک درمان خانگی از آن استفاده می شود. اسید چرب، آمینو، فیبر، پتاسیم، سدیم، آهن و کلسیم تعدادی از این ترکیبات هستند. اسید چرب مورد نیاز انسان توسط بدن ساخته نمی شود بلکه باید با استفاده از مواد غذایی مناسب این اسید را برای بدن فراهم کنید. می توانید اسید چرب مورد نیاز بدنتان را با خوردن زیره سیاه بدست آورید.

اهمیت تولید طرح تولید روغن زیره

روغنی که برای تهیه رنگ روغن مصرف می شود را به طرق مختلف می توان بدست آورد که یکی از راه های رایج جوشاندن بذر گیاه کتان و گرفتن روغن آن است. ولی امروزه بیشتر از رنگ دانه های سنتتیک و پلیمری استفاده می شود و روی بسیاری از آن ها نیز آزمایش ضد رنگ بریدگی (مقاومت رنگ در برابر نور) انجام نمی شود. بسیاری از رنگ های روغنی دارای مواد شیمیایی سمی هستند. سرب در دراز مدت ما را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد و استنشاق مداوم کادمیوم موجب سرطان می شود.

طرح تولید روغن زیره

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید روغن زیره

سیستم توزین و ذخیره سازی
بسته بندی
آسیاب
مخلوط کن
تقطیر کننده
مخازن ذخیره

قیمت خط تولید روغن زیره

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید روغن زیره برابر با ۱۷۳۲.۵ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت روغن زیره

بودجه: بین ۱ تا ۲میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۴۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۸۷۵۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۱۳۷۵۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۳۲۵۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)