طرح تولید رینگ موتور سیکلت

موتور سیکلت یک وسیله دو چرخ است که با یک پیشرانه تامین کننده نیروی محرکه بعنوان یک وسیله نقلیه ارزان قیمت و بسیار پر کاربرد در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار میگیرد. شاید بتوان آن را دو چرخه ای نامید که تنها درمکانیسم حرکتی توسعه یافته است. اولین ایده ساخت یک وسیله موتوری دوچرخ واحتمالا اولین موتور در شهر ” ویلهلم میباخ ” سیکلت توسط دوسازنده آلمانی ” گاتلیب دایملر ” و بدکانسات ( شهری که از سال ۱۹۰۵ بخشی از اشتوتگارت شد ) در سال ۱۸۸۵ عملی و اجرا شد. البته وسیله ای که ساخته شد در واقع همان دوچرخه موتور دار بود که با مواد نفتی تغذیه می شد. بدنه آن از چوب بود و چرخهایی که در آن استفاده شده بود بود بون کرشر” ترکیبی از اسپوک های چوبی با تسمه های فلزی و شخصاً یک شاسی ” که در کنار پیشرانه تک سیلندر اتوسیکل و یک کاربراتور تلمبه ای این وسیله نقلیه ابتدایی موتوری را ارائه می کرد. سازندگان این اختراع خود را یعنی خودروی سواری نام نهادند. هدف اولیه آنها طراحی یک فرم رسمی نقلیه نبود بلکه تمام کار و تلاش آنها بر طراحی یک حمل کننده موتور متمرکز بود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید رینگ موتور سیکلت

طرح توجیهی تولید طوقه (رینگ) چرخ موتور سیکلت: ۳۵۹۱۱۳۶۵

موارد مصرف و کاربرد رینگ موتور سیکلت

چرخ موتور سیکلت متشکل از مجموعه طوقه (رینگ) و توپی و پره می باشد. با توجه به مطلب فوق مشخص میشود که رینگ از اجزاء اساسی و اصلی چرخ موتورسیکلت و خود موتور سیکلت می باشد. طوقه قسمتی از هر چرخ است که از داخل پره ها به آن متصلند و از بیرون لاستیک ها و تیوپ روی آن قرار گرفته اند و واسطه انتقال نیرو بین پره ها و لاستیک است.

طرح تولید رینگ موتور سیکلت

اهمیت تولید رینگ موتور سیکلت در کشور

رینگ موتور سیکلت جزء کالاهای استراتژیکی محسوب نمی شود ولی با توجه به اهمیت موتورسیکلت در سیستم نقل و انتقالات و کثرت استفاده از آن در جهان، استفاده از رینگ و تولید آن نیز حائز اهمیت خواهد بود.

قیمت خط تولید رینگ موتور سیکلت

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید رینگ موتور سیکلت، برابر با ۹۸۲۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت رینگ موتور سیکلت

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰۰۰۰ عدد
مساحت زمین مورد نیاز: ۶۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۳۰۸۹.۴ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)