طرح تولید سیستم های تهویه مطبوع

در سراسر قرن ها، مردم شیوه های بسیار ابلاغ کردند که محیط زیست خود را از لحاظ گرما و سرما تا حدی بوضعی دلخواه در آورند. مصریان، هندیان، یونانیان و رومیان باستان در تابستان حصیر یا توده ای خارشتر مرطوب را در برابر در اتاق یا پنجره اتاق می آویختند تا با وزش باد به آنها هوای نسبتاً خنکی بدرون اتاق رانده می شود. در حالی که بردگان با بادزن محل استقرار فرمانروایان را خنک می کردند. لئوناردو داوینچی یک بادزن که به وسیله آب کشیده می شد، اختراع کرد.در قرن نوزدهم در کارخانه های پارچه بافی دستگاه های گوناگونی برای خنک کردن محیط کارخانه ابداع گشت.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت سیستم های تهویه مطبوع

طرح توجیهی تولید دستگاه تهویه مطبوع : ۲۹۱۹۱۳۱۲
طرح توجیهی تولید انواع دستگاههای تهویه هوا و انواع فن های صنعتی وکولر: ۲۹۱۹۱۳۱۰

اهمیت تولید سیستم های تهویه مطبوع در کشور

بستر استفاده از سیستمهای تهویه از کانال طرح ملی بهره وری مصرف سوخت و نهادینه کردن عایقکاری در ساختمانهای احداثی می گذرد به این معنی که آینده تولید این دستگاهها بسیار روشن بوده و ساختمانهای عایق نیاز اساسی به نصب سیستمهای تهویه مطبوع خواهند داشت. با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور می باید این کالا را در این نواحی یک کالای استراتژیک و ضروری دانست . ویژگی کالاهای ضروری و استراتژیک این است که میزان کاهش در تقاضا، از میزان افزایش قیمت، کمتر می باشد و اصطلاحا کشش ثابت به قیمت دارند . از سوی دیگر با توجه به اینکه نواحی جغرافیایی که به عنوان بخش اصلی این بازار در کشور محسوب می شود به استانهای محروم و توسعه نیافته تعلق دارد، که ساکنان آنها با وجود نیاز مبرم به این کالا، در خرید، تعویض و یا بهینه سازی این سیتمها با مشکل مواجه می باشند، می توان با تلاش و جدیت در تولید و ارائه ارزان تر این کالا، و بهره گیری از تسهیلات دولتی برای خرید و نصب این سیستمها با توجه اهمیت مصرف انرژی و قانونگذاری در بخش عایقکاری ساختمان، بخش بزرگی از تقاضا را در کشور در اختیار گرفت.

طرح تولید سیستم های تهویه مطبوع

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید سیستم های تهویه مطبوع

کندانسور هوایی
فیلتر
کمپرسور
گرمکن الکتریکی
رطوبت ساز
تابلو برق
کنترل سیستم
بلوئر
اواپراتور

قیمت خط تولید سیستم های تهویه مطبوع

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید سیستم های تهویه مطبوع، برابر با ۱۴۳۲۸ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت سیستم های تهویه مطبوع

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۷۰۰ دستگاه
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۵۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۴۳۳۴ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

امتیاز