شافت

طرح تولید شافت فولادی

شافت ها در صنعت برای انتقال حرکت چرخشی مورد استفاده قرار می گیرند و تقریبا به جرأت می توان گفت که هیچ ماشین یا تجهیزی در جهان وجود ندارد که در آن عامل چرخنده وجود داشته باشد ولی شافت در آن بکار نرفته باشد . از نگاه شکلی می توان گفت که شافت یک میله فولادی است که روی آن چرخ دنده ، پولی ، غلتک ، چرخ زنجیر و دیگر ادوات محرک نصب شده و بواسطه آن شافت شروع به چرخشنموده و این چرخش بوسیله سایر ادوات متحرک به اجزاء یا ماشین دیگر منتقل می گردد . جنس شافت ها از فولاد بسیار محکم ساخته شده و بواسطه آن قدرت تحمل بار پیچشی بسیار بالا به آن داده می شود . شافت ها یک محصول واسطه ای محسوب می گردند که خود در تولید سایر محصولات صنعتی مورد استفاده دارند .

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت شافت فولادی

طرح توجیهی تولید شافت فولادی: ۳۴۳۰۱۲۱۶

موارد مصرف و کاربرد شافت فولادی

شافت ها بعنوان قطعات انتقال قدرت دورانی ، در بسیاری از صنایع و محصولات مختلف دارای کاربرد هستند . نقش این قطعات انتقال حرکت چرخشی به قطعات یا مجموعه های دیگر می باشد .همچنین پیشتر نیز ذکر گردید که شافت های تولیدی طرح حاضر برای مصارف الکتروموتور و جعبه دنده ها در نظر گرفته شده است.

اهمیت تولید شافت فولادی در کشور

قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید. این قطعات خود به عنوان کالای واسطه ای برای تولید دیگر ماشین آلات، تجهیزات و ادوات صنعتی مورد استفاده دارند. از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت ماشین سازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی و ماشین سازی را می توان به عنوان یکی از محورهای توسعه کشورها تلقی کرد. محصولات مورد مطالعه در صنایع مختلف دارای کاربرد هستند و بنابراین در مجموع ملاحظه میگردد که قطعات فوق به عنوان زیرساخت های صنعت کشور می توانند به شمار آمده و بنابراین از درجه اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشند.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید شافت فولادی

کوره عملیات حرارتی فولاد
کوره زنبوری
پرس
ماشین تراش
ماشین فرز
ماشین مته
ماشین سنگ

طرح تولید شافت فولادی

قیمت خط تولید شافت فولادی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شافت های فولادی، برابر با ۳۲۸۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شافت فولادی

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۷۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۳۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۱۹۴۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)