طرح تولید شربت خرما

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرمـا در جهـان مـی باشـد کـه حـدود ۱۸ درصد خرمای جهان را تامین می کند. اما مقدار زیادی از خرمای تولیدی در کـشور از نـوع خرمـای درجه ۳ ودرجه ۴ وخرمای ضایعاتی است که موارد مصرف مناسبی ندارد در حالیکه می توان از این منبع سرشار از مواد مغذی در تولید انواع محصولات غذایی از جمله مربـا، مارمـالاد، نوشـیدنی هـا، شیرینی و… استفاده نمود .

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت شربت خرما

طرح توجیهی تولید کد شربت میوه جات: ۱۵۱۳۱۸۱۱

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید شربت خرما

در دهه های اخیر به موازات افزایش میزان آگاهی های بهداشتی عمـومی و اهمیـت یـافتن مـساله حفظ سلامت، به ویژه در جوامع صنعتی، مصرف سرانه انواع آبمیوه طبیعی نیز بـه طـور مرتـب افزایش یافته است. استفاده از آبمیوه برای مصرف کننـده بـسیار راحـت تـر از میـوه تـازه اسـت و همچنـین عمـر ماندگاری آن نیز نسبت به میوه تازه بیشتر است. هر آدم بزرگسال باید در هر روز بین ۵/۱ تا ۵/۲ لیتر مایعات استفاده کند. افرادی که در نـواحی گرمسیر زندگی میکنند و یا فعالیت شدید بدنی دارند، به مایعات بیشتری نیاز دارند. استفاده از نوشابه های غیرالکلی یکی از راه های عمده رفع عطش است .

اهمیت تولید شربت خرما در کشور

از آنجا که ایران از بزرگترین تولید کنندگان خرما در دنیا به شمار می آید، ایـن اعتقـاد وجـود دارد که این بخش از کشاورزی از توانایی بالفعل و بالقوه فراوانـی برخـوردار بـوده و ایـن اسـتعداد در آن نهفته است که در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب، توانایی قابل ملاحظه ای در عرضه به بازارهای جهانی داشته باشد. لازم به ذکر است که از حدود یک میلیون تن خرمای تولیـدی در سـال ۱۳۸۴، حدود بالغ بر ۵۰۰ هزار تن خرما جز ضایعات محسوب میشود. از طرفی تحقیقات نشان داده اسـت که انواع نوشابه های گازدار بیماری هایی چون پوکی استخوان، چاقی، پوسیدگی دندان و بیماری های قلبی را تشدید میکنند.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید شربت خرما

پرس
اواپراتور
مخازن فاینینگ استیل
فیلتر گیزلگور
دستگاه بسته بندی اسپتیک
دستگاه ویبراتور جدید
دیگ تقطیر اولیه و ثانویه
برج تقطیر اولیه و ثانویه
کندانسور اولیه و ثانویه
فرمنتور ثانویه اسید سیتریک و …

طرح تولید شربت خرما

قیمت خط تولید شربت خرما

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شربت خرما ، برابر با ۱۴۴۰۰۰۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شربت خرما

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۴۵۲۳۵۰۰ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)