طرح تولید شمع خودرو

از میان قطعات مصرفی موتور شاید هیچ کدام به اندازه شمع در میان مردم شناخته شده نباشد، در عین حال اغلب افراد اهمیت آن را نادیده می گیرند. وظیفه شمع جرقه زنی به منظور مشتعل ساختن مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر می باشد. با توجه به عملکرد متفاوت موتورها، شمع های مختلف و متنوعی عرضه شده اند که عمدتا در درجه حرارت عملکرد و طول مدت احتراق با یکدیگر تفاوت دارند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید شمع خودرو

طرح توجیهی تولید شمع خودرو: ۳۴۳۰۱۶۶۸

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید شمع خودرو

در پیشرانه های احتراق داخلی نیروی موتور از احتراق مخلوط سوخت و هوا در انتهای مرحله تراکم بدست می آید. عمل احتراق با جرقه کوچک و سریع شمع در موتور آغاز و طی یک فرآیند پیچیده در زمان بسیار محدود صورت می پذیرد. در یک موتور ۴ زمانه در دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه شمعه هر سیلندر در هر ثانیه ۲۵ جرقه می زند. در صورتی که شمع هر کدام از جرقه های فوق را از دست دهد مخلوط سوخت و هوای وارد سیلندر شده بدون آن که انرژی خود را آزاد کند از محیط موتور بیرون رفته که نتیجه آن کاهش قدرت موتور و افزایش آلودگی هوا می باشد. همچنین بدلیل آن که راننده با دور موتور مذکور به قدرت مورد نظر خود نمی رسد پدال گازه را بیشتر فشار داده و بدین ترتیب با مصرف سوخت بیشتر به مطلوب خود دست می یابد.

طرح تولید شمع خودرو

اهمیت تولید طرح تولید شمع خودرو

قطعه سازی خودرو یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید. این محصولات خود بعنوان کالای واسطه ای در تولید انواع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند از این رو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را می توان به عنوان یکی از محورهای توسعه هر کشور برشمرد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید شمع خودرو

گیوتین
پرس هیدرولیک ۱۰ تن
ری تراش اتوماتیک
پرس مکانیکی
نورد
خم کن رومیزی

قیمت خط تولید شمع خودرو

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شمع خودرو برابر با ۱۵۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شمع خودرو

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۹۰۰۰۰ عدد
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۴۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۴۰ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۳۰۸۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۱۳۶۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۴۴۴۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)