طرح تولید فولاد آلکروم

طرح تولید فولاد آلکروم

آلیاژهای مقاوم به حرارت عمدتا به موادی اطلاق میگردند که استحکام و پایداری مناسبی در برابر شرایط محیطی دما بالا دارند. این آلیاژها، معمولا در محل انجام واکنش احتراق منابع گرمایی مثل توربین، موتورهای پیستونی، کارخانجات تولید نیرو، کورهها و تجهیزات کنترل آلودگی به کار میروند. به منظور حفظ استحکام تحت این شرایط، ضروری است که ریزساختار آنها در دماهای سرویس دهی پایدار بماند. انتخاب آلیاژ مناسب برای کاربردهای تحت دمای بالا، به خاطر مسائل ایمنی و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. از آنجا که هر یک از مواد حرارتی یک سری محدودیتهای مشخص دارند، انتخاب بهینه، اغلب حد وسطی بین محدودیتهای خواص مکانیکی (مثل خزش و استحکام پارگی)، محدودیتهای محیطی (مثل مقاومت در برابر پدیده افت شدید حرارت در دمای بالا)، ویژگیهای ساختپذیری و هزینه تولید میباشد.
از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی بود که تعدادی از آلیاژهای کار شده مقاوم به حرارت، در صنایع مقاوم حرارتی استفاده شدند و به تدریج پیشرفت کرده و جای خود را در صنایع باز نمودند. در خلال چند دهه گذشته، درک بهتر نسبت به خواص آلیاژها، پیشرفت در زمینه تکنولوژی ذوب و توسعه فرآوری ترمومکانیکی کنترل شده، موجب شده است تا آلیاژهای مقاوم به حرارت جدید و پیشرفتهای به بازار عرضه شود. در کشور ما نیز در حدود یک دهه است که این نوع آلیاژها به سبب کاربرد حیاتی در صنایع، کانون توجهات فراوانی شده و به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک بحثهای فراوانی را به دنبال داشتهاند. یکی از انواع این آلیاژها معروف به فولاد آلکروم میباشد. این نوع فولاد در ایران کاربرد بسیار گستردهای دارد که از جمله مهمترین آنها استفاده جهت ساخت مقاومتها و ترمزهای دینامیکی لوکوموتیوها و ماشین- های سنگین است.

اهمیت استراتژیکی طرح تولید فولاد آلکروم

بد تسخیر بازارهای منطقه به واسطه عدم وجود برند معروف در این مناطق و گسترش روز افزون نیاز کشورهای منطقه به این مواد، بالا بودن قیمت مواد وارداتی، تحریم اقتصادی فناوری ایران توسط آمریکا در حوزه فناوریهای برتر باعث افزایش قابل توجه قیمت محصولات وارداتی از اروپا شده است. لذا بدیهی است که تفاوت قابل ملاحظهای بین قیمت مواد ساخت داخل نسبت به مواد وارداتی است و این امر فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی است تا در عرصه بازار داخلی و حتی منطقه ای حضور موثری داشته باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فولاد آلکروم

پیش بینی ظرفیت و ترکیب تولید : ۴۳۲۰۰ تن در سال
مساحت زمین: ۱۰۰۰۰۰ متر مربع
زیربنای ساختمان تولیدی : ۱۰۰۰۰۰ متر مربع

امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح تولید فولاد آلکروم

میزان آب مصرفی:۴۳۳۳۰۸۰ مترمکعب
میزان برق مصرفی: ۳۹۸۱۶۰۰ کیلووات
میزان گاز مصرفی:۲۶۲۸۰۰۰۰ متر مکعب
تعداد و ترکیب نیروی انسانی طرح تولید فولاد آلکروم: ۱۰۲ نفر
طرح تولید فولاد آلکروم

ابعاد اقتصادی طرح تولید فولاد آلکروم

قیمت ماشین الات و تجهیزات تولید فولاد آلکروم: ۱۲۰۰۰ میلیون ریال
برآورد سرمایه گذاری کل: ۱۷۸۵۳۰۰۰میلیون ریال
برآورد سرمایه گذاری ثابت : ۱۷۲۰۹۰۰۰ میلیون ریال

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع فلزی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)