طرح تولید لواشک خرما

لواشک در واقع نوعی عصاره گرفته شده از میوه هاست کـه متخصـصان تغذیـه بـه آن اکـستراکت مـی گویند و با خشک کردن بدست می آید . خشک کردن از ساده ترین و متداولترین روشهای نگهداری مواد غذایی است که عمری به اندازه تمـدن بشر دارد و امروزه در کشورهای مختلف به شکلهای گوناگون از روشهای سنتی تا الگوهای صنعتی انجام می شود .

موارد مصرف و کاربرد لواشک خرما

بهداشتی بودن لواشک ها یک موضوع بسیار پراهمیت است. از آن جایی که درتهیـه لواشـک بـه صـورت غیرکارخانه ای باید آن را در فضای آزاد و مقابل نور خورشید قـرار داد، بایـد بـه بهداشـت محیطـی کـه لواشک در آن قرار میگیرد توجه نشان داد. امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی روشهای تهیه لواشک هم تحول یافته و نمونه هـای نـوین ایـن محصول با نظارت بهداشتی کافی تولید می شود.

اهمیت تولید لواشک خرما در کشور

لواشک خرمایک ماده غذایی بسیار غنی میباشد که بعنوان یک ماده غذایی انژی ساز به راحتی قابل هضم و جذب می باشد به لحاظ خصوصیات ذکر شده و موجـود در ایـن مـاده غـذایی وفرهنگ سازی مناسب و بیان اهمیت این کالا در مقایسه بـا کالاهـای مـشابه و مقایـسه مـضرات کالاهای جایگزین و محدودیت مصارف آنها به دلیل اثرات مخرب و جبران نابذیر بـه یـک محـصول استراتژیک تبدیل نموده و مصرف کنندگان جهانی و طرفداران خاص و ویژه ای را به خوداختصاص داده است.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید لواشک خرما

توربین سورت و شستشو
کاموایر جهت انتقال
چرخ آسیاب سه تیغ
دیگ پخت مقدماتی
صافی استیل با مش موردنظر
چرخ آسیاب شش تیغ
میکسر مواد اولیه
خشک کن تسمه
سلفون زن حرارتی و …

طرح تولید لواشک خرما

قیمت خط تولید لواشک خرما

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید لواشک خرما ، برابر با ۳۴۲۵۵۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت لواشک خرما

بودجه: بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۸۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۰۰ مترمربع
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۲۳۶۸۱۲۶ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳/۵ - (۲ امتیاز)