خونگیری

طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

لوله خونگیری خلاء یا لوله ونوجکت وسیله ای است که در فرآیند خونگیری و نمونه گیری از اهداکنندگان و بیماران استفاده می شود. این لوله با ایجاد خلاء باعث مکش خون از رگ به داخل لوله شده و عمل خونگیری را تسهیل می کند. در واقع ابتدا سوزن دو طرفه به همراه نگهدارنده توسط پزشک وارد رگ شخص شده و سمت دیگر، سوزن پوشش پلاستیکی شیشه خلاء را سوراخ می کند تا در نتیجه بدلیل اختلاف فشار، خون به داخل شیشه مکیده شود. نکته قابل توجه در مورد این لوله ها این است که میزان همولیز ایجاد شده در لوله های خونگیری در هنگام استفاده از سرنگ ۱۶ درصد است که در صورت استفاده از تکنیک های صحیح سیستم های خونگیری در خلاء ونوجکت این میزان به ۱.۶ درصد کاهش یابد. این محصول ابتدا در آمریکا در سال ۱۹۴۷ توسط آقای جوسف کلینر ایجاد شد و بعدها دستخوش پیشرفت و بهبود شد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

طرح توجیهی تولید لوله خونگیری ونوجکت: ۳۳۱۱۱۴۵۴

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

همان طور که در ابتدا ذکر شد مورد مصرف این نوع لوله برای نمونه گیری و خونگیری از بیماران و افراد اهداکننده خون کاربردهای متفاوت است. این محصول می تواند در بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی و دامپزشکی، آزمایشگاه ها و بخش های اورژانسی ثابت یا سیار مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت تولید طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

تولید لوله خونگیر خلاء را نمی توان دارای اهمیت راهبردی در صنعت پزشکی کشور دانست، لیکن از بعد اهداف بلند مدت کشور و چشم انداز بیست ساله، در راستای دستیابی به رتبه نخست پیشرفت های پزشکی و لوازم آزمایشگاهی در منطقه، دارای اهمیت می باشد. در صورت تولید محصول با کیفیتی جهانی و قیمت پایین تر از نمونه وارداتی می توان باعث جلوگیری از خروج انبوه ارز از کشور به کشورهایی چون ایتالیا، آمریکا، بلژیک و چین شده و با وجود مزیت های نسبی ایران در خاورمیانه زمینه ساز صدور به بازارهای اطراف شد.

طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

قیمت خط تولید لوله خونگیری ونوجکت

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید لوله خونگیری ونوجکت برابر با ۱۹۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت لوله خونگیری ونوجکت

بودجه: بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۵۰۰۰۰۰۰ عدد
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۲۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۲ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۹.۵ میلیارد تومان
سرمایه در گردش : ۲ میلیارد تومان
سرمایه کل: ۱۱.۵ میلیارد تومان

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)