مفتول

طرح تولید مفتول آلیاژی

محصول مورد مطالعه طرح حاضر مفتول آلیاژی به روش نورد گرم می باشد. فولاد به آلیاژی از آهن و کربن اطلاق می شود که درصد کربن در آن حداکثر به ۲/۰۳ برسد ولی هیچگاه این دو عنصر بطور خالص با هم ممزوج نمی شود بلکه عناصر آلیاژی نظیر کروم، نیکل، منگنز، مولییونو غیره بطور جزئی و کلی و عناصر ناخالص مانند هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن و عناصر ناخواسته نظیر فسفر و گوگرد در فولاد وجود دارند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید مفتول آلیاژی

طرح توجیهی تولید انواع میله و میلگرد آهنی و فولادی: ۲۷۱۰۱۲۳۰

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید مفتول آلیاژی

مفتول های فولادی دارای کاربردهای بسیار متنوع در جهان صنعت می باشد . از آن جمله می توان به کاربرد این مفتول ها در بخشی از صنایع خودروسازی، صنایع هوافضا، ماشین سازی، ساخت تجهیزات نفت گاز پتروشیمی، صنایع لوازم خانگی، صنایع ماشین سازی، صنایع ابزارسازی، صنایع ابزار آلات و لوازم طراحی و پزشکی … و می توان اشاره نمود. در ایران مصارف عمده آهن و فولاد در صنایع ساختمانی و صنایع ماشین سازی است ولی با گسترش صنعت در کشور بویژه صنایع سنگین و تولید فولادهای مخصوص و آلیاژی و همچنین تولید ورق، مصرف آهن و فولاد در سایر صنایع نیز آغاز شده است.

اهمیت طرح تولید مفتول آلیاژی در کشور

در دنیای امروز صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر و تعیین کننده مطرح می باشد و از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه با توجه به رشد روزافزون صنعت و افزایش جمعیت جهان و به تبع آن افزایش نیاز بشر به فولاد و محصولات فولادی بر اهمیت آن ها روز به روز افزوده می شود هنگامی که از میزان توسعه یافتگی کشورها سخن به میان می آید شاخص هایی را برای رتبه بندی و شناخت توسعه یافتگی در نظر می گیرند. به عنوان مثال مصرف سرانه فولاد در هر کشور نشان دهنده وضعیت سرمایه گذاری ها و اجرای طرح های عمرانی و بالاخره توسعه یافتگی است.

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید مفتول آلیاژی

کوره پیشگرم گاز سوز
استند
گاید باکس
مونو بلوک
ترمکس
میز شیب دار
میز بسته بندی
دستگاه تست کشش
قیچی سر و ته زن

طرح تولید مفتول آلیاژی

قیمت خط تولید مفتول آلیاژی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید مفتول آلیاژی ، برابر با ۱۳۰۰۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت مفتول آلیاژی

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۶۰۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۴۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی شاغل: ۵۹ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۸۲۰۰۰ هزار ریال
سرمایه در گردش: ۹۰۰۰ هزار ریال
سمایه کل: ۱۹۱۰۰۰ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)