مقاطع

طرح تولید مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری

محصولات مورد نظر طرح حاضر، تولید مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری می باشد. این محصولات به عنوان قطعات صنعتی محسوب می گردند که در ساخت و تولید انواع خودروهای دیزلی سنگین ، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، تجهیزات صنعتی و موارد مشابه کاربرد دارند. مشخصه اصلی قطعات تولید شده به وسیله آهنگری یا فورج، استحکام و سختی بالای آنها می باشد هب. طوری که این قطعات به واسطه ساختمان کریستالی بهبود یافته خود، از مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش و تغییر شکل مکانیکی برخوردار هستند و همین خواص مکانیکی سبب کاربرد آنها در محل هایی از ماشین آلات و تجهیزات شده است که تحت بارهای مکانیکی بالایی قرار دارند و یا تحت سایش هستند و قطعات تولید شده از روش های دیگر تولید مانند ماشینکاری و ریخته گری قابلیت کاربرد در این محل ها را ندارند. علت مقاومت بالای قطعات تولید شده از روش فورج، به ماهیت روش تولید آن باز می گردد که در آن قطعه خام در کوره ها گرم شده و سپس به وسیله فشار پرس فشرده می شود. این عمل سبب می گردد که ساختمان متالورژیکی مواد مورد استفاده قطعه بهبود یافته و به صورت بلورهای کوچک و منظم آرایش پیدا نماید که این امر سبب افزایش خواص مکانیکی قطعه نیز می گردد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری

طرح توجیهی تولید انواع فلزات: ۲۸۹۱۱۱۱۰

موارد مصرف و کاربرد مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری

اصولاً مقاطع گرد و تخت فورجی به سه دلیل فنی تولید می گردد دلیل اول : بعضی از گریدهای فولادی امکان فورم دهی آن به روش نوردی میسر نمی گردد بدین دلیل برای تولید مقاطع گرد و تخت می بایست از روش فورج استفاده نمود. فولاد شاخص در این زمینه فولاد ابزاری سردکار می باشد. مشخصه مکانیکی و سختی این فولاد ها بارز می با شد. دلیل دوم: نورد گرم مقاطع گرد و تخت با سایز های بزرگ بدلیل محدودیت تجهیزاتی میسر نمی باشد. اصولاً مقاطع گرد بالای ۲۰۰ میلیمتر و مقاطع تخت با عرض بالای ۲۴۰ میلیمتر و ضخامت بالای ۷۵ میلیمتر به روش فورج تولید می شود . دلیل سوم: تولید سفارشی و حجم محدود تولید مقاطع که بروش نوردی غیر اقتصادی می با شد.

اهمیت تولید مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری در کشور

فولاد مهمترین کالای استراتژیک صنعتی در جهان است و میزان تولید ومصرف آن یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها است . تولید فولاد در سطح جهانی به رقمی نزدیک به ۱/۴ میلیارد تن در سال ۲۰۱۰ نزدیک شده و پیش بینی می شود این رقم به ۲ میلیارد تن در سالهای بعد برسد.

قیمت خط تولید مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری، برابر با ۱۵۳۴۵۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت مقاطع گرد و تخت به روش آهنگری

بودجه: بین ۶ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۲۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۲۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۸ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۶۰۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)