طرح تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

پیچ و پلاک های (پلیت) درون اندامی ایمپلنت های ارتوپدیک هستند که برای درمان یا کمک و توانبخشی عضو آسیب دیده در بدن کار گذاشته می شوند. پیچ های درون اندامی دارای اندازه و اشکال متنوع بوده و گاهی همراه با پلاک ها یا پلیت ها به استخوان شکسته متصل می شوند تا استخوان طی مرور زمان ترمیم یابد و گاهی نیز از خود پیچ برای اتصال اجزاء مفصل مصنوعی به استخوان استفاده می شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

طرح توجیهی تولید پیچ و پلاک ارتوپدی: ۳۳۱۱۱۷۳۱

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

موارد مصرف اصلی شامل: استفاده پیچ به همراه پلیت برای درمان مفصل مچ دست، پیچ مورد استفاده برای اتصال گوی به استخوان لگن، پیچ و پلیت مورد استفاده برای ستون فقرات، پیچ و پلیت برای سایر قسمت های غیر مفصلی شکسته یا آسیب دیده برای درمان یا توانبخشی، همچنین در جایگذاری پروتزهای مفصل مصنوعی زمانیکه از روش رشد درون استخوانی استفاده می شود برای محکمتر کردن ایمپلنت از پیچ نیز استفاده می شود.

اهمیت تولید طرح تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

امروزه با توجه به افزایش تصادفات و حوادث رانندگی و همچنین شاخص امید زندگی در کشور شاهد رشد واردات برای تامین تقاضای پیچ و پلاک های درون اندامی می باشیم. همچنین با توجه به اینکه قیمت اکثر لوازم و تجهیزات درمانی پزشکی پس از ورود به کشور و اعمال تعرفه و دیگر هزینه ها دچار افزایش شده و به دلیل قیمت بالا مشمول بیمه نمی شوند، در نتیجه بیماران مجبور به پرداخت هزینه بالا برای تهیه آن ها می شوند. لذا فراهم آوردن شرایط خرید با قیمت مناسب برای بیماران متقاضی دارای اهمیت بسیار بوده و مانع از خروج ارز از کشور می شود.

طرح تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

قیمت خط تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی برابر با ۲۸۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پیچ و مهره های داخل استخوان مفصل های مصنوعی

بودجه: بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۲۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۶ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۴۷۱۷۳.۴ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۱۰۲۶۴ میلیون ریال
سرمایه کل: ۵۷۴۳۷.۴ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)