سیب

طرح صنایع تبدیلی سیب و هلو

صنایع تبدیلی میوه یکی از صنایع فعال در کشور است که در سال های اخیر توانسته با تولید محصول با ارزش از میوه و همچنین ضایعات آن ها، از هدررفت این مواد که بخش قابل توجهی از محصولات باغی را تشکیل می دهند جلوگیری کند. امروزه کشورهای صنعتی دنیا با سرمایه گذاری بر روی صنایع تبدیلی محصولات باغی و با بهره گیری از تکنولوژی های مدرن توانسته اند محصولات با ارزش افزوده ای چون آبمیوه، کنسانتره، شربت، مربا، کمپوت، مارمالاد، اسانس و پکتین را تهیه کنند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنایع تبدیلی سیب و هلو

طرح توجیهی تولید کمپوت سیب: ۱۵۱۳۱۵۱۱
طرح توجیهی تولید پکتین از سیب: ۱۵۴۹۱۶۱۲
طرح توجیهی تولید کمپوت هلو: ۱۵۱۳۱۵۱۳
طرح توجیهی تولید کنسانتره هلو: ۱۵۴۹۱۵۱۰

موارد مصرف و کاربرد صنایع تبدیلی سیب و هلو

کنسانتره سیب و هلو: کنسانتره ممکن است در طی فرآیند آبمیوه در واحد تولیدی ساخته شود و یا بصورت آماده در بشکه های ۳۰۰ کیلوگرمی تهیه و برای تولید آبمیوه استفاده شود. آبمیوه (نکتار و شربت) از سیب و هلو: آبمیوه سیب و هلو بعنوان نوشیدنی در وعده های غذایی صرف می شوند، همچنین بدلیل انرژی زایی آب موجود در آن بعد از ورزش و تعرق توسط ورزشکاران مصرف می شود. کمپوت سیب و هلو: کمپوت سیب و هلو برای استفاده بیمارانی که توانایی خوردن میوه را ندارند مناسب است. از دیگر موارد مصرف محصول استفاده در سفر و یا ورزش و کوهنوردی می باشد. مربای سیب و هلو: مربا عموما در وعده صبحانه مصرف می شود. همچنین این محصول به عنوان دسر در کنار غذای اصلی در سر سفره سرو می شود.

اهمیت تولید صنایع تبدیلی سیب و هلو

تمامی کالاهای ذکر شده از دیدگاه کشاورزی و صنایع غذایی دارای اهمیت بالایی در کشور بوده و بهره وری مناسب از مواد اولیه آن ها و جلوگیری از هدررفت آن ها دارای ارزشی دوچندان است. لذا با توجه به موارد ذکر شده و نیز هجوم کالاهای ارزان توسط تولیدکنندگان بزرگ صنایع تبدیلی چین، اهمیت تولید کالای باکیفیت و قیمت معقول برای پاسخ بازار داخلی و همچنین حضور در بازار کشورهای همسایه نمایان می شود.

طرح صنایع تبدیلی سیب و هلو

قیمت خط صنایع تبدیلی سیب و هلو

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط صنایع تبدیلی سیب و هلو برابر با ۲۰۰۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز صنایع تبدیلی سیب و هلو

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۸۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۷۹۳ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۵۳ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۲۶۲۰۶ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۱۷۴۸۴ میلیون ریال
مجموع: ۲۴۳۶۹۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)