تولید چرم اشبالت

اشبالت طبیعی نوعی چرم گاوی است که قسمت براق و صاف ان برداشته شده و به صورت سطحی پرزدار پرداخت شده است . در واقع به سطح زیرین پوست گاو اشبالت میگوینداشبالت طبیعی دارای سطح معمولا ضخیم و جنسی بسیار محکم است که با عملیات دباغی و رنگ امیزی در کارخانجات چرم سازی جلوه ای بسیار زیبا به نیز به آن اضافه شده است . درواقع پوست چرم دباغی شده، ضخامت بسیار بالایی دارد به طوریکه قبل از برش و ورقه ورقه کردن، چیزی بالغ بر ۶ الی ۸ میلیمتر است. این ضخامت چرم چندان کارآمد نیست از همین رو آن را به لایه‏‏‌های نازکتر با ضخامت کمتر تقسیم کرده و برش می‌زنند تا از لایه ی تحتانی آن اشبالت به دست آید. روی چرم (محل رویش مو) بهترین قسمت چرم است که اکثر چرم‏‏‌های رویه و نبوک از این قسمت بدست می‌آید. به این بخش از چرم full grain گفته می‌شود. قسمت دوم چرم کمی پایین تر از فول گرین است و به آن top grain گفته می‌شود. اما قسمت تحتانی پوست چرم که معمولاً از مرغوبیت کمتری برخوردار است، جیر یا suede نامیده می‌شود. چرم اشبالت از این قسمت بدست می‌آید. البته پس از آنکه سطح این قسمت را صیقل دادند و حالتی مخملی پیدا کرد. به همین دلیل اشبالت شبیه جیر است، با این تفاوت که اشبالت نسبت به جیر در سطح کیفی پایین تری محسوب و طبقه بندی می‌گردد. بارزترین مشخصه چرم اشپالت حالت پرزدار آن می باشد که در دوطرف دیده می شود و قسمت رویه ی آن نرم تر است. اشپالت ها در قسمت زیر شکم و ساق در کشیده ترین حالت خود قرار دارند باید به دقت دورگیری شوند و قسمت های ضعیف و نازک حذف شده و بهترین ها باقی بماند به این محصول پس از آخرین لایه برداری و کسب ضخامت نهایی اشپالت ناحیه پشتی گویند.

خصوصیات چرم اشبالت

اشپالت ها دارای مزایا و برتری هایی هستند که می توان به برش آسان، مقرون به صرفه بودن و کارکشی راحت اشاره کرد که در فرایند تولید بیش از حد مجاز، اجازه ی کشیدن را ندهد. در پشت اشپالت ها می توان جهت افزایش مقاومت کشی یک تقویت کننده استفاده کرد و میزان کشش و حفظ شکل آن را کنترل کرد. اشپالت ها بسیار نرم بوده و پرزهای لطیف آن پوشش جذابی را به آن می بخشد. یکی دیگر از ویژگی های اشپالت منعطف بودن آن است که می توان به راحتی برای تولید لباس، لوازم جانبی، کیف و … آن را فرم داد و به شکل قالب مورد نظر در آورد. در گروه چرم های اشپالت طبیعی به نوعی از آن که کاربرد فراوانی در تولید کیف و کفش دارد، چرم سوپر طبیعی اشپالت می گویند. اشبالت طبیعی دارای سطح معمولاً ضخیم و جنسی بسیار محکم است که با عملیات دباغی و رنگ آمیزی در کارخانجات چرم سازی جلوه ای بسیار زیبا به نیز به آن اضافه شده است. چرم اشبالت در صنایع کیف دوزی، چرم دوزی، کفش، مبل و صندلی و … استفاده دارد. در محصولاتی که با اشبالت ساخته می‌شود می‌توان زیبایی و استحکام را با هم در اختیار داشت. نگهداری از محصولات اشبالت و پاک کردن آن روش خاصی دارد که با استفاده از آن می‌توان مدت بسیار بیشتری از آن استفاد کرد و زیبایی محصول را نیز نگه داشت. باتوجه به ویژگی های منحصربفرد از جمله ظرافت، دوام و انعطاف پذیری این نوع چرم، چرم جانتا نیز درخط تولید محصولات خود جهت مصارف گوناگونی از جمله تولید کیف و آستری آن از برخی انواع اشپالت بهره می گیرد.

تشخیص اشبالت طبیعی و مصنوعی

در اشپالت طبیعی همانند چرم طبیعی و پوست، شکل اندام حیوان مشخص است در صورتی که اشپالت صنعتی دارای طول و عرض مشخصی می باشد و بافت های آن دارای ساختار منظمی است.ضدآب نبودن اشپالت طبیعی از دیگر تفاوت های آن با نمونه صنعتی اشپالت است، به طوریکه اشپالت طبیعی به طور مستقیم از همان پوست گرفته می شود که در تماس با آب واکنش نشان داده و لکه دار می شود در حالیکه نمونه صنعتی آن آب را پس زده و مانع از نفوذ به بافت می شود.اشپالت طبیعی به مرور زمان مانند چرم طبیعی حالت خاصی به خود گرفته و علیرغم تَرَک ها و نقوشی که روی آن شکل می گیرد زیباتر نشان داده می شود. در حالیکه نوع مصنوعی آن به مرور زمان همانگونه به نظر می رسد که در ابتدا خریداری شده است و بافت یکدست خود را حفظ می کند.
چرم اشبالت طبیعی:
_ اشبالت طبیعی دارای سطح معمولا ضخیم و جنسی بسیار محکم است.
_ با عملیات دباغی و رنگ امیزی در کارخانجات چرم سازی جلوه ای بسیار زیبا به آن اضافه شده است.
_این نوع چرم به نسبت چرم نبوک از مقاومت کمتری برخوردار است.

چرم اشبالت آستری :
* چرم اشبالت آستری، چرمی است که از لایه زیرین پوست گاوی دباغی می گردد .
۱ _ جهت آستری در کفش مورد استفاده قرار می گیرد.
۲ _ ضخامت چرم اشبالت آستری ۱۱ میلی می باشد.
۳ _ رنگ به دلخواه مشتری است.

خاصیت ضدآب چرم اشبالت

اشپالت در مقابل آب از خود واکنش نشان داده و روی سطح آن لکه هایی بوجود می آید. این ماهیت و ضد آب نبودن اشپالت این نکته را یادآور می شود که مراقبت و حفاظت از محصولاتی که از اشپالت، نبوک و جیر تهیه شده است از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که در پرداخت و تولید آنان نمی توان مواد و محصولاتی مانند موم را برای آنان به کار برد و همانگونه به شکل طبیعی خود بدون کمترین دستکاری و افزودنی باقی می مانند.

چرم اشبالت گاوی چگونه بدست میاید

۱ _ چرم ضخیم گاوی به چندین قسمت تقسیم می شود. روی چرم که محل رویش مو است بهترین قسمت چرم گاوی است که اکثر چرم های رویه و نبوک از این قسمت بدست می آید. این بخش از چرم full grain (دانه کامل) گفته می شود.
۲ _ قسمت دومی هم وجود دارد که کمی پایین تر از full grain می باشد. به این قسمت top grain (دانه بالا) گفته می شود.
۳ _ اما قسمت تحتانی پوست چرم گاوی که از مرغوبیت کمتری برخوردار است suede ( چرم جیر ) نامیده می شود.چرم اشبالت از همین قسمت بدست می آید؛ از قسمت تحتانی پوست چرم گاوی. البته پس از آنکه سطح این قسمت را صیقل دادند و حالتی مخملی پیدا کرد. چرم اشبالت گاوی بسته به نوع کاربری اش ضخامت های مختلفی از ۱ تا حدودا ۲ میلیمتر دارد.

کاربرد چرم اشبالت گاوی

۱ _ از چرم اشبالت گاوی استفاده های مختلفی می شود. نوع مرغوب و ضخیم چرم اشبالت گاوی برای تولید کیف های دخترانه و فانتزی و نیز برای اکسسوری های چرمی و رویه کفش استفاده می شود.
۲ _ نوع نازکتر این چرم گاوی هم برای آستری داخل کفش و کفش های ایمنی کاربرد دارد.
۳ _ در صنعت نیز از این چرم برای تمیز و صیقل دادن تیغه های ماشین آلات صنعتی استفاده می شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چرم اشبالت

کد آیسیک انواع اشبالت ۱۹۱۱۴۱۲۳۲۲
کد آیسیک اشبالت ۱۹۱۱۵۱۲۳۶۶
کد آیسیک اشبالت با رویه مصنوعی ۱۹۱۱۵۱۲۳۶۷

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید چرم اشبالت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع اشبالت : ۴۱۱۲۰۰۰۰,۴۱۱۳

وضعیت واردات و صادرات

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات چرم بیشتر آماده شده بعد از دباغی یا بعد از کراستینگ (Crusting)، همچنین چرم پارشمینه شده، از گوسفند یا بره، پشم کنده، حتی لایه لایه بریده شده، غیر از چرم‌های مشمول شماره ۱۴ ۴۱ در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده چرم اشبالت در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید چرم اشبالت

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰ مترمربع
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)