طرح ترانشیپ سوخت

گاهی ممکن است شخص تاجر کالا را وارد کشور نماید و در یکی از گمرکات کشور جهت انجام کار های مرتبط با ترخیص کالا آن کالا ها را تحویل گمرک دهد . اگر مشکلی پیش نیاید به خوبی میتوان کالا را ترخیص و پس از وارد کردن آن به بازار عرضه کرد . اما گاهی ممکن است بنا به دلایلی انجام امور ترخیص کالا در یک گمرک با مشکلاتی رو به رو شود که بهترین راه حل انتقال کالاها از گمرک فعلی به گمرک دیگری است که ترخیص کالا در آن مشکلی نداشته و امور ترخیص کالا انجام میشود. کالایی که وارد گمرک می شود با توجه به شرایطی که دارد باید تحت ضوابط خاصی ارسال ، حمل و تحویل گمرک شود تا قاچاق به حساب نیاید بر همین اساس کالا را به صورت ترانشیپ به گمرک جدید منتقل می کنند. ترانشیپ نوعی حمل نقل است که در آن کالا تحت نظر گمرک از یک وسیله حمل نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی منتقل می شود.
گاهی تجار برای آنکه هزینه های نقل و انتقال مستقیم به کشور دیگری را کاهش دهند و یا تحریم هایی که بر علیه کشور مقصد اتخاذ شده است را دور بزنند مایل اند تا کالای خود را ابتدا به یک کشور دیگر منتقل و سپس با روش ترانشیپ به کشور مقصد منتقل نمایند تا بتوانند کالای خود را به کشور مقصد برسانند. ترانشیپ امروزه در امر صادرات و واردات کالا تاثیرات بسیاری گذاشته است که از جمله ی آنها روان تر شدن انجام ترخیص کالا ، کاهش هزینه ها و جلوگیری از قاچاق کالا می باشد.

واژه ترانزیت یک واژه فرانسوی است که به معنای راه یا گذر می باشد همچنین می تواند عبور هم معنا شود. اما از لحاظ عرف و قوانین گمرکی این واژه به معنای این است که؛” کالایی گمرک نشده را از یک گمرک به گمرکی دیگر منتقل کنید البته تحت نظارت گمرک. ”
این نوع فعالیت یک فعالیت بین المللی است. هر کشوری که تصمیم می گیرد از این شیوه استفاده کند باید خود را با قوانین بین المللی نیز تطبیق دهد. به دلیل اهمیت موضوع؛ کشور ما همواره تلاش کرده است قوانین خود را با قوانین بین المللی در این حوزه تطبیق دهد و خود را با استاندارد های ترانزیت کالا منطبق کند. در حال حاضر ترانشیپ در حوزه جنوب خلیج فارس انجام می شود،باید زیرساخت های مورد نیاز برای ورود کشتی های غول پیکر به بنادر داخلی فراهم شود تا از این منظر مجبور به پرداخت هزینه به کشورهای همسایه نباشیم.
در حال حاضر برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا کشتی هایی که آب خور ۱۴ متر دارند بتواند در برخی بنادر ما پهلو بگیرند، البته در این خصوص فاز اول و دوم انجام شده و اکنون در بندر شهید رجایی فاز سوم در حال عملیات اجرایی است. متاسفانه مشکلی که ما در رابطه با ترانشیپ خروجی از بنادرمان داریم این است که بازار مقابل در قالب یک اتحادیه کشورهای عضو شورای همکاری کاملا هماهنگ عمل خواهند کرد و به سادگی اجازه نمی دهند که یک عضو مهمشان جایگاهش در ترانشیپ را به یک غیر عضو تقدیم کند.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

تفاوت ترانزیت و ترانشیپ

گاهی ممکن است شخص تاجر کالا را وارد کشور نماید و در یکی از گمرکات کشور جهت انجام کارهای مرتبط با ترخیص کالا آن کالاها را تحویل گمرک دهد . اگر مشکلی پیش نیاید به خوبی می توان کالا را ترخیص و پس از وارد کردن آن به بازار عرضه کرد .

اما گاهی ممکن است بنا به دلایلی انجام امور ترخیص کالا در یک گمرک با مشکلاتی رو به رو شود که بهترین راه حل انتقال کالاها از گمرک فعلی به گمرک دیگری است که ترخیص کالا در آن مشکلی نداشته و امور ترخیص کالا انجام می شود. کالایی که وارد گمرک می شود با توجه به شرایطی که دارد باید تحت ضوابط خاصی ارسال ، حمل و تحویل گمرک شود تا قاچاق به حساب نیاید بر همین اساس کالا را به صورت ترانشیپ به گمرک جدید منتقل می کنند. ترانشیپ نوعی حمل نقل است که در آن کالا تحت نظر گمرک از یک وسیله حمل نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی منتقل می شود.

گاهی تجار برای آنکه هزینه های نقل و انتقال مستقیم به کشور دیگری را کاهش دهند و یا تحریم هایی که بر علیه کشور مقصد اتخاذ شده است را دور بزنند مایل اند تا کالای خود را ابتدا به یک کشور دیگر منتقل و سپس با روش ترانشیپ به کشور مقصد منتقل نمایند تا بتوانند کالای خود را به کشور مقصد برسانند.

ترانشیپ امروزه در امر صادرات و واردات کالا تاثیرات بسیاری گذاشته است که از جمله ی آنها روان تر شدن انجام ترخیص کالا ، کاهش هزینه ها و جلوگیری از قاچاق کالا  می باشد.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)