طرح تولید انواع فر برقی آشپزی

امروزه در بسیاری از خانه‌ها از انواع فر از جمله فر توکار، فر گاز، فر برقی، فر گاز و برق، مایکروفر، مایکروویو و … برای تهیه و پخت ماهی، گوشت، پیتزا و… استفاده می گردد.
فرهای تماما برقی، اولویت اول متخصصین در این عرصه به شمار می آیند، و تمامی انتظارات افراد از یک فر توکار مرغوب را برآورده می سازند. نصب و راه اندازی این فرها در آشپزخانه، بسیار آسان و راحت است و با متصل کردن دوشاخه ی محصول به پریز برق، آماده ی ارائه ی خدمات به شما می گردد. فرهای تماما برقی معمولی، دارای ۳ المنت و فرهای برقی جدیدتر و پیشرفته تر، دارای ۴ المنت، جهت تامین حرارت درون فر می باشند و بدون هیچ گونه اشعه و پرتوی مضری و به صورت کاملا حرارتی، دمای فر را بالا می برند و هیچ خطری را، با خود به همراه ندارند. اکثر سرآشپزهای حرفه ای معتقدند، که استفاده از فرهای تماما برقی، موجب ترد تر شدن و لذیذ تر شدن غذاها می شود و دوام و ماندگاری این فرها، بسیار بیشتر از سایر مدل ها می باشد. فن داکتی موجود در این فرها، حرارت را به صورت کاملا یکنواخت در داخل فر، پخش می کند و موجب پخت غذا به بهترین شکل ممکن می گردد. همچنین برنامه های پخت این فرها، بیشتر و متنوع تر می باشد که از میان آن ها می توان، به برنامه ی یخ زدایی در این فر اشاره کرد که شما را از مایکرو ویو بی نیاز می سازد و به گونه ای سالم تر و ایمن تر، مواد غذایی را آماده طبخ می نماید.

انواع فر از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه

۱ – فر کلاسیک یا معمولی یا در اصطلاح مُبله (بدونه نیاز به نصب،استفاده به صورت پرتابل و قابل جابجایی)

۲ – فر مدرن یا توکار ( نصب در داخل کابینت )

فر کلاسیک

در رنج های کلاسیک، اجاق گاز صفحه ای و فر، در یک دستگاه معمولا ۳۰ اینچی با ۴ تا مشعل بالای فر ارائه می شوند.

فر مدرن

با پیشرفت‌ تکنولوژی فرهای توکار، به یکی از لوازم آشپزخانه‌ با تغییرات بسیار زیاد تبدیل شده است. دارای طرح‌های آینده نگر و ویژگی‌هایی هستند که کار را برای افراد خانه دار آسان کرده است و به راحتی می‌توانند آشپزی کنند.

انواع فر مدرن (فرتوکار) از نظر نحوه پخت و پز غذا
فر گازی

همانگونه که از نام این فر مشخص است سوخت مصرفی آن از گاز شهری تامین می شود. برق مورد نیاز برای روشن کردن لامپ ها و فن نیز به وسیله ی اتصال سیم فر به پریز انجام می پذیرد. از ویژگی های قابل توجه فر گازی می توان به مرطوب بودن محیط داخلی آن اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود که غذا نسبت به سایر مدل ها خشک نباشد.

فر برقی

در این فر از المنت های برقی برای پخت غذا استفاده می شود. از مزایای فر برقی می توان به درجه ی حرارت ثابت نسبت به سایر مدل ها، عایق های ضخیم تر، نظافت آسان و یخ زدایی اشاره کرد. همچنین در ساخت انواع فر برقی توکار معمولا تکنولوژی بالایی از جمله تمیز کنندگی خودکار، برنامه ی پخت، تایمر هشدار، قفل اتوماتیک در دماهای بالا و … به کار رفته است.

فر کانوکشن convection

پخت غذا در این نوع فر به کمک امواج مایکروویو و المنت صورت می گیرد. مایکروویو برای یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد مثل انواع گوشت و سبزیجات مطلوب است که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. مزیت دیگر پخت با مایکروویو حفظ عطر طبیعی غذاست که باعث می‌شود نمک یا شکر بیش از مقدار لازم به غذا افزوده نشود. مایکروویو غذا را با رطوبت خودش می‌پزد بنابراین لازم نیست چربی اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.

انواع فر مدرن (توکار) از نظر نصب در آشپزخانه:
فر تنها

با توجه به طراحی های آشپزخانه ها و فضاهای کوچک و جایگزین شدن گاز رومیزی ( گاز صفحه ای ) به جای اجاق گاز های مبله دلیل عمده استقبال از فرهای توکار این است .

فر دابل

فرهای جدا از اجاق صفحه ای، به خانه دار در طراحی آشپزخانه انعطاف پذیری بیشتری می دهد. همچنین بسیاری از افراد ترجیج می دهند فر توکار را در ارتفاع بالا نصب کنند به جای اینکه مجبور باشند برای استفاده از فر خم شوند. این قطعا برای کمر شما بهتراست. فرهای دابل معمولا در عرض های ۲۴،۲۷ و ۳۰ اینچی و ارتفاع کلی متفاوت ارائه می شوند.

فر دابل روی هم

این آشناترین حالت فرهای دابل می باشد و بسیاری از تولید کنندگان ورژنی از این دستگاه را اجرا می کنند. بیشتر تولیدکنندگان کابینت هم کابینت استانداردی برای فرهای بلند پیشنهاد می دهند. زیر یونیت فرهای دابل، معمولا یک یا دو کشو تعبیه شده است که به عنوان فضای پاخور حدود ۱۰ تا ۱۶ اینچ یا بیشتر بالاتر از زمین قرار گرفته است.

فر دابل روی هم

فر تنها، مایکروویو و محفظه گرم کننده کمبو
این ترکیب هم بسیار متداول است. اگر فضا برای کابینت های بلند دارید این ترکیب فوق العادست. این ترکیب یک راه حل عالی برای داشتن هر سه وسیله کنار هم در یک آشپزخانه است.

فرهای مجزا پهلو به پهلو

این آرایش در آشپزخانه های مدرن و امروزی خیلی متداول است. ممکن است شرکت کابینت ساز یک کابینت بلند تک فر به شما ارائه دهد. می توان این دو فر را پهلو به پهلو قرار داد.

انواع فر از نظر ظرفیت‌های استاندارد در بازار

۱ – ۲۵ لیتری
۲ – ۲۸ لیتری
۳ – ۴۰ لیتری
۴ – ۵۵ لیتری
۵ – ۶۵ لیتری
۶ – ۷۸ لیتری (مناسب برای تمامی خانواده های ایرانی)

انواع فر از نظر سایزهای استاندارد برای فرهای توکار

۱ – فر ۶۰ سانتی متری

۲ – فر ۷۰ سانتی متری (مناسب برای تمامی خانواده ها)

۳ – فر ۹۰ سانتی متری

۴ – فر ۱۲۰ سانتی متری

فر خوراک پزی برقی خانگی

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع فر برقی آشپزی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک فر خوراک پزی برقی و گازی خانگی : ۲۹۳۰۵۱۲۴۵۲

کد آیسیک فر خوراک پزی برقی خانگی : ۲۹۳۰۵۱۲۳۳۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع فر برقی آشپزی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی فر خوراک پزی برقی خانگی : ۸۵۱۶۶۰۰۰

وضعیت واحد های فعال تولید انواع فر برقی آشپزی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال انواع فر برقی آشپزی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع فر برقی آشپزی

نمودار واردات و صادرات انواع فر برقی آشپزی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع فر برقی آشپزی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵ هزار دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)