طرح تولید فرآورده های لیمو

طرح تولید فرآورده های لیمو

علیرغم نیاز کشور به واردات محصـولات کشاورزی ، محدودیت دوره برداشت محصولات کشاورزی و فقدان امکانات کافی در جهت حمل و نقل سریع و صحیح این محصولات به بازارهای مصرف، موجـب از بین رفتن سرمایه های کــشاورزان داخلی و افزایـش نرخ واردات فرآورده های کشاورزی به کشـور می‌گردد.
از دیگر سو نیاز به محصولات کشاورزی در تمام فصول، اهمیت یافتن روشی برای حفظ و نگهداری بلند مدت این محــصولات را دو چندان می‌نماید. صنایع غذایی با ایجاد تغییراتی بر روی ماده خام می‌توانند پاسـخگوی هر دوی این مشکلات باشند.هدف عمده صنایع غذایی بر دو نکته فوق استوار است، یعنی فرآوری مواد غذایی به گونه ای که بتواند با دارا بودن ماندگاری زیاد ، مانع از فساد این مواد شده و امکان استفاده از آن را در تمام طول سال فراهم آورد.

فرآورده های لیمویی چیست؟

فرآورده های لیمویی به محصولاتی مانند آبلیمو ، پوره لیمو ، لیمو عمانی خشک ، پودر لیمو عمانی و از این قبیل میگویند.ما در اینجا به بررسی تولید بعضی از این ها میپردازیم.
آبلیمو از مواد غذایی فرآوری شده است که از لیمو ترش به دست می آید. این چاشنی پر مصرف، ارزش غذایی بالایی دارد و در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است. این محصول به دو روش صنعتی و سنتی تولید می گردد.
فرآوری مواد غذایی، با هدف حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی در بلند مدت و حفظ سرمایه های این حوزه اجرا می گردد. آبلیمو، یکی محصولاتی است که نیاز به آن در تمام طول سال، اهمیت تولید آن را چند برابر کرده است. این محصول با داشتن ماندگاری بالا و عدم ایجاد فساد در آن در بلند مدت، این امکان را فراهم آورده است که در تمام طول سال، پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشد.

آبلیمو یکی از چاشنی های غذایی و یکی از نوشیدنی های سنتی است که از لیمو ترش به دست می آید. این محصول غذایی پر مصرف، یک منبع غذایی با ارزش به حساب می آید. لیموترش، از خانواده مرکبات و سرشار از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن، در مقابل آسیب های ناشی از مواد شیمیایی و رادیکال های آزاد محافظت می کنند. لیموترش، فواید زیادی برای سلامتی دارد. قدرت آنتی باکتریایی و ضد ویروسی این ماده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. آب لیمو همچنین در هضم آسان غذا مؤثر است و مواد زائد و سموم بدن را دفع می کند. ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فلاونوئیدها از جمله ویتامین ها و املاح معدنی موجود در این ماده غذایی است.

مزایای مصرف آبلیمو

مصرف آبلیمو، مزایا و خواص درمانی بسیاری دارد. برخی از این ویژگی ها به شرح زیر می باشد:

جوان سازی و نشاط پوست
آبلیمو منبعی غنی از ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان است که موجب تقویت کلاژن و ترویج سلامت و جوان سازی پوست می شود.
بهبود هضم غذا
اسید موجود در آبلیمو برای تجزیه غذا به بزاق کمک کرده و هضم غذا را آسان می کند. فلاونوئیدهای موجود در آبلیمو، ترشح آنزیم های گوارشی را بیشتر می کند و فعالیت روده را افزایش می دهد.
تقویت سیستم ایمنی بدن
ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در آبلیمو، موجب تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن شده و مقاومت آن را در مقابل عفونت و ویروس های سرماخوردگی بالاتر می برد.
کاهش وزن
اسید سیتریک موجود در آبلیمو، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کنترل وزن بدن کمک می کند.
کاهش قند خون
آبلیمو به تنظیم قند خون کمک می کند و برای افراد مبتلا به دیابت هم می تواند مفید باشد.
کاهش بیماری های قلبی
منیزیم و پتاسیم موجود در آبلیمو برای سلامت قلب انسان مفید است. فشار خون را پایین آورده و گردش جریان خون را بهبود می بخشد و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
کاهش سطح اسید اوریک در بدن
لیمو، سطح اسید اوریک را در بدن کاهش می دهد. اسید اوریک، یک ماده زائد در بدن به حساب می آید و مقدار بالای آن در بدن می تواند منجر به بیماری هایی مانند نقرس شود.

ویژگی های ظاهری آبلیمو

آبلیمو، ترش مزه و به رنگ لیموی طبیعی یعنی سبز روشن است. این محصول به دو روش سنتی و صنعتی تهیه می شود. هر یک از این روش ها ویژگی های متفاوتی از طعم، رنگ و مدت ماندگاری در محصول ایجاد می کند. آبلیموهایی که به روش صنعتی تولید شده باشند، از لحاظ مزه، ترش تر و در دراز مدت تغییر رنگ نداده و مدت ماندگاری بیشتری دارند.

طرح تولید فرآورده های لیمو

ماشین آلات و تجهیزات لازم در کارخانه تولید آبلیمو

خط تولید آبلیمو شامل ماشین آلات و تجهیزات زیر می باشد:

لیمو شور
دستگاه کراشر (برش دهنده)
دستگاه پلی پرس (آبگیری)
مخزن ذخیره
دیرایتور
دستگاه پرکن
دستگاه دربند
لیبل زن
شیرینگ و فینیشر

مواد اولیه تولید آبلیمو

برای تولید آبلیمو به روش صنعتی، مواد اولیه زیر مورد نیاز است:

لیمو ترش
بطری شیشه ای
درب بطری
اتیکت و نایلون جهت بسته بندی

فرآیند تولید آبلیمو

به منظور تولید آبلیمو در مقیاس صنعتی ، از لیمو های سبز نارس استفاده می شود زیرا با رسانده شدن این میوه در انبار با کاهش ضخامت لایه سفید رنگ داخلی لیمو و پوست جداره های داخلی، کیفیت بهتری از لحاظ عصاره گیری حاصل می گردد. انبار مورد استفاده برای رساندن لیمو باید دارای ۸۸-۸۶% رطوبت و دمای ۱۴-۱۳ درجه سانتی‌گراد باشد.
سپس لیموهای تهیه شده، ابتدا از نظر کیفیت کنترل شده و مورد بررسی قرار می گیرند. پس از تأیید کیفیت توسط ناظران، لیموها در داخل حوضچه تخلیه شده و شستشوی اولیه انجام می شود. سپس لیموها به قسمت سورتینگ منتقل می شوند. در این قسمت، عمل جداسازی ناخالصی هایی مانند شاخ و برگ و همچنین محصولات پوسیده از بین لیموها انجام می گیرد. پس از شستشو و مرحله جداسازی، لیموها توسط دستگاه کراشر، برش داده می شوند. پس از برش و شستشوی ثانویه لیموها، به بخش پلی پرس منتقل می شوند. در این مرحله، ابتدا لیموها خرد و آبگیری شده و سپس در دستگاه هموژنایزر، آب به دست آمده از لیموها صاف و یکنواخت شده و پالپ های درشت از آن جدا می شود. در مخزن اولیه، آبلیمو در دمای ۸۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۵ ثانیه پاستور می شود. به کمک دستگاه درایتور یا گازگیر، کف روی محصول و حالت قهوه ای روی آبلیمو که به دلیل اکسید شدن روی آن ایجاد می شود، از آن گرفته می شود. آبلیموی پاستوریزه و آماده شده، پس از تأیید نهایی کیفیت، توسط دستگاه پرکن، در بطری های مخصوص ریخته شده و پلمپ می شود. در نهایت بطری های آبلیمو، به وسیله نایلون و توسط دستگاه شرینگ، در بسته های چندتایی بسته بندی شده و آماده عرضه به بازار می گردد.

لیمو عمانی چیست؟

لیمو عمانی (لیمو امانی) که به نام های لیمو سیاه یا لومی عمانی (در زبان بومی مردم عمان) هم شناخته می شود، در واقع نوعی لیمو ترش خشک شده است .لیمو عمانی یا تغن (به لاتین: Citrus aurantifulia) میوهٔ خشک‌شده ایست که به‌عنوان چاشنی در غذاهای خاورمیانه ای خصوصاً ایرانی استفاده می‌شود
فرهنگ‌های متفاوت دارای سلایق متفاوت نیز هستند. لیمو عمانی یا همان لیمو ترش شیشه یا به عبارت دیگر تغن میوه‌ای خشک شده است که بویی اعجاب انگیز دارد. لیمو عمانی جزو چاشنی‌های معروف غذاهای خاورمیانه است که بیشتر مصرف را در بین ایرانیان داراست. لیمو عمانی در طعم و مزه‌دار کردن خورشت‌های سنتی ایرانی جایگاه خاصی را داراست. لیمو عمانی با خواص عالی خود چه از نظر طعم و مزه و چه از نظر دارویی محبوب بسیاری از علاقمندان به طب سنتی است.

طرح تولید فرآورده های لیمو

خواص لیمو عمانی

۱. سلامت قلب
لیمو عمانی به دلیل مقادیر بالای پتاسیم موجود در آن به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و با تقویت عضلات قلب خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

۲. معده و دستگاه گوارش
گفته می شود که لیمو سیاه باعث افزایش اشتها می شود، ناراحتی معده را درمان می کند و با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

۳. سم زدایی روده ها
لیمو عمانی به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد و همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی طبیعی به سم زدایی و پاک سازی روده ها کمک می کند.

۴. سرطان
گفته می شود که برخی ترکیبات لیمو امانی تقسیم سلولی در بسیاری از سلول های سلولی سرطانی را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان را از بین می برد.

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن
لیمو عمانی به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به عفونت های ویروسی را کاهش می دهد.

۶. منبع عالی ویتامین D
گفته می شود که مقادیر بالای ویتامین D موجود در لیمو سیاه با تقویت استخوان ها خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را کاهش می دهد و به تقویت عضلات و دندان ها کمک می کند.

۷. زنان در دوران پس از زایمان
لیمو سیاه یکی از بهترین منابع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای جبران عناصر از دست رفته در دوران بارداری است؛ ویتامین C موجود در لیمو عمانی به تقویت سیستم ایمنی بدن زنان پس از زایمان کمک کرده و خستگی و کمبود انرژی در آن ها را کاهش می دهد.

وبژگی های ظاهری لیمو عمانی

این ماده یک ادویه مرکبات باستانی عمانی است که در آشپزخانه‌های عربی و آسیایی محبوب شده و رنگ آن از قهوه‌ای کمرنگ تا سیاه خاکستری با پوسته بیرونی سخت و نازک متفاوت است. در حالت ترک خوردگی، این آهک‌ها گوشت پوسته‌ای خشک دارند. هرچه لیمو تیره‌تر باشد، طعم آن تندتر می‌شود. حتی میتوان این ماده غذایی را برای مصرف، معمولا خرد شده یا به عنوان پودر استفاده شود.

مزاج لیمو عمانی

لیمو عمانی به دلیل مزاج سرد و خشکی که داراست بهتر است در انتهای پخت به غذا اضافه شود. همچنین استفاده‌ی مدام از لیمو عمانی می تواند چاق‌کننده باشد. کسانی که مبتلا به چربی خون هستند به راحتی می‌توانند از لیمو عمانی استفاده کنند و نتایج عالی آن را مشاهده نمایند. برای جلوگیری از غلظت خون نیز می توانید در فصل زمستان دم کرده‌ی گل گاو زبان و لیمو عمانی را استفاده کنید.

فرآیند تولید لیمو عمانی صنعتی

در خشک کردن لیمو عمانی به صورت صنعتی لیموها را در دستگاه‌های خشک کن صنعتی با قدرت بالا قرار می‌دهند و با کمترین زمان آن‌ها را خشک می‌کنند که صد البته عطر و طعم لیمو را به اندازه‌ی لیمو عمانی خانگی آزاد نخواد کرد، اما سریع‌ترین روش و کم‌هزینه ترین راه حل برای تهیه‌ی لیمو عمانی همین روش صنعتی است.
بعضی از کارگاه های تولید فرآورده های لیمو نیز لیمو ترش را پس از جمع آوری در باغ ابتدا در فضای باز خشک می شود و سپس در دستگاه مخصوص بخار آب داده می شود که خشک کامل گردیده و رنگ آن تغییر کند . تولید لیمو عمانی هرسال پس از پایان برداشت لیمو ترش باغ ها آغاز می شود.

پودر لیمو عمانی چیست؟

واضح است که این پودر از آسیاب کردن لیموی خشک شده یا همان لیمو عمانی به دست می آید. انواع پودر لیمو خشک را می توان به راحتی در خورشت ها و خوراک های مختلف، استفاده کرد. پودر لیمو خشک اعلا از فراورده های میوه لیمو ترش است. برای نگهداری و استفاده آسان تر از لیمو خشک، آن را به صورت پودر در می آورند. پودر یا گرده لیمو خشک، به عنوان چاشنی غذا استفاده شده و در گروه ادویه ها قرار می گیرد.

طرح تولید فرآورده های لیمو

مزایای پودر لیمو عمانی چیست؟

مهم ترین مزیت و کاربرد پودر لیمو خشک، این است که با افزودن آن به غذا می توان میزان مصرف نمک را کاهش داد. لازم به ذکر است بدانید که پودر لیمو عمانی دارای خواص بسیار زیادی می باشد که برخی از این خواص ها عبارت اند از:

۱ : پودر لیمو عمانی دارای خاصیت از بین برندگی چربی خون می باشد و به همین دلیل افرادی که به این بیماری مبتلا می باشند می توانند مصرف دارو را کنار گذاشته و برای درمان خود از این محصول در انواع غذا های خود مورد استفاده قرار دهند.

۲ : انواع پودر لیمو عمانی غنی از آهن می باشد و این موجب شده است که افرادی که کودک دارند و به فکر سلامتی او هستند برای بهبود بخشیدن آهن بدن آن از این پود در غذا های خود استفاده کنند تا به طور کامل آهن درون بدنشان تکمیل شود و هیچ کمبود آهنی در بدن خود احساس نکنند.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید فرآورده های لیمو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید فرآورده های لیمو به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
لیمو عمانی خشک

Dried lemon

۱۵۱۳۵۱۲۳۷۸
پودر لیمو عمانی

Dried lime powder

۱۵۳۱۵۱۲۳۲۰
آب لیمو ترش از کنسانتره بدون گاز

Lime juice

۱۵۱۳۵۱۲۴۷۳
آب لیمو ترش از کنسانتره گازدار __۱۵۱۳۵۱۲۵۹۴
آب لیمو ترش از میوه تازه لیمو ترش __۱۵۱۳۴۱۲۵۵۷

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید فرآورده های لیمو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولProduct Nameکدتعرفه گمرکی
لیمو عمانی خشکDried lemon۰۸۰۵۵۰۰۰
آب لیمو ترش از کنسانتره بدون گازLime juice۲۰۰۹۳۹۰۰_۲۰۰۹۳۱۰۰
پودر لیمو عمانیDried lime powder۱۱۰۶۳۰۰۰
وضعیت واحد های فعال طرح تولید فرآورده های لیمو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید فرآورده های لیمو در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید فرآورده های لیمو
وضعیت واحد های فعال طرح تولید فرآورده های لیمو

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید فرآورده های لیمو در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید فرآورده های لیمو
۰ تا ۱۰۰ صادرات لیمو از ایران

لیمو، میوه ی درخت لیمو و از مرکبات است. اگرچه بخصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شود اما بیشتر به علت آب آن ها پرورش می دهند ولی صادرات لیمو اغلب به صورت میوه ی آن انجام می شود.
لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آن‌ ها می گردد. لیمو در شیرینی پزی، آشپزی، طب سنتی و بصورت چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. هند بزرگترین تولید کننده لیمو با بیش از ۱۶ درصد تولید جهان است و پس از آن مکزیک آرژانتین و اسپانیا در صدر قرار دارند. لیمو انواع مختلفی دارد مانند لیمو شیرین، لیمو ترش، لیمو امانی، لیمو شیرازی، لیمو کوات و لیمو لیسیون.
لیمو (Lemon) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره ۰۸۰۵۵۰ شناخته می شود.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط با کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.

وضعیت بازار جهانی

آمار صادرات لیمو

هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است. زیرا با شناخت و تحلیل آن ها شما می توانید با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت خود را ادامه بدهید و هیچ ترسی از برکنار شدن خود نخواهید داشت.
رقم کل صادرات: ۳,۶۳۴,۳۷۶,۰۰۰ دلار
میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۷ درصد
میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۷ درصد
میانگین فاصله از کشور وارد کننده: ۳,۷۷۸ KM

آمار واردات لیمو

هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است. همه افراد موفق همیشه در تلاش هستند که متقاضیان حیطه کاری خود را شناسایی کنند چون یکی از موثر ترین کار ها در کسب و کار شناسایی پتانسیل ها است چرا که بزرگترین کمک را به پیشرفت ما می کند.
رقم کل واردات: ۴,۰۲۸,۹۹۱,۰۰۰ دلار
میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۶ درصد
میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۱۱ درصد
میانگین فاصله از کشور صادر کننده: ۴,۸۳۰ KM

نمودار صادرکننده ها

برای بررسی و مشاهده هر گونه رشد و پیشرفت نیاز به نمودار است و این نمودار ها کمک شایانی به افراد می کند تا بدانند که خالصی کارشان چقدر بوده است. نمودار میله ای زیر، نشان دهنده ی رتبه و حجم صادرات کشور های جهان است.

نمودار وارد کننده ها و میانگین فاصله از مبدا

هرچه دایره ها به سمت بالاتر باشند گویای این است که فاصله ی کشور واردکننده تا محل تامین آن بیشتر است به عبارتی شعاع فاصله ای که میتوانیم در آن فعالیت کنیم بیشتر است. اگر خط عمودی این نمودار زیر ۲ الی ۳ هزار کیلومتر را نشان بدهد یعنی حمل و نقل و تامین کالای مورد نظر بسیار مهم و موثر می باشد پس راهکارهای حمل و نقلی را باید بررسی کرد.
تامین برخی از کالاها محدود به کشورهای خاصی است لذا تامین آن از کشورهای دورتر انجام میشود و به علت ارزش زیاد آن محصول حمل و نقل در آن مطرح نیست.
ایران تا شعاع ۴ هزار کیلومتری قابلیت پوشش و صادرات در ۴۰ الی ۵۰ کشور را دارد.

لیمو
نمودار نرخ رشد واردات

نمودار عمودی نشان دهنده مقدار رشد یکساله بازار محصول انتخابی و نمودار افقی نشان دهنده ی رشد بازار در پنج سال گذشته می باشد. هرچه نمودار به صفر نزدیکتر باشد به این معنا است که میزان رشد بازار این محصول کاهش پیدا کرده، در حال کوچکتر شدن است و دارای ظرفیت های رشد زیادی نیست.
چنانچه زیر صفر و منفی باشد یعنی فرصت های تجاری این بازار در حال از بین رفتن است و آینده قابل پیش بینی ندارد و تمرکز اصلی را باید روی بازار کشورهای بالای نمودار گذاشت. حجم و اندازه دایره های این نمودار نیز نشان دهنده ی رقم میزان تجارت کشورهاست.
لیمو در ایران دارای بسته بندی های متفاوتی بوده که معمولا از سبد و کارتن استفاده می گردد که با این حال تمامی تولید کنندگان در صدد ای هستند که این نوع بسته بندی ها را با کیفیت بالا تولید کنند و به دست مصرف کنندگان برسانند.
برای صادرات لیمو به کشورهای دیگر می توان از بسته بندی های کیسه نانو جهت افزایش ماندگاری آن استفاده کرد.

لیمو
تحلیل پتانسیل صادراتی

در این نمودار میزان توان و ظرفیت صادرات به کشورهای دیگر را به ترتیب عددی، که نشان دهنده ی رتبه پتانسیل صادراتی و به ترتیب اندازه دایره، که نشان دهنده ی میزان تقاضای کشورها و به ترتیب پهنای خط، که نشان دهنده ی سهولت معامله با آنهاست، میتوان مشاهده کرد.
اسم هر کشور کنار دایره نوشته شده و رنگ دایره هر کشور طبق منطقه آن دسته بندی شده است. برای مثال دایره های قرمز کشورهای منطقه شرق آسیا را نشان میدهد.

نمودار میزان پتانسیل صادراتی

در این نمودار دو نوع خط دیده می شود. خط های ممتد و خط های متقاطع (خط چین).
طول خطوط ممتد نشان دهنده فاصله میان ظرفیت صادراتی و صادرات واقعی و در نتیجه پتانسیل موجود در بازار آن کشورهاست.
بازار کشورهایی که دارای خطوط متقاطع هستند، واردات بیشتری نسبت به تقاضا و پتانسیل واقعیشان دارند و در نتیجه پتانسیل صادراتی قوی ای ندارند.

لیمو
نقشه جغرافیایی بر اساس پتانسیل صادراتی

در این نقشه هر کشور با دایره و رنگ مربوط به منطقه آن نشان داده شده است.
دایره داخلی و پررنگ تر هر کشور نشانگر میزان صادرات واقعی به آن کشور است و دایره کمرنگ تر دور آن نشان دهنده پتانسیل موجود بازار در آن کشور است.
درصد نوشته شده در هر دایره بیانگر درصد پتانسیل صادرات به آن کشور است.
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای عراق، امارات و روسیه دارا هستند.
جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد.
بازار آلمان بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
روسیه بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش ۳۷۹٫۲ هزار دلار است
پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید فرآورده های لیمو

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۱ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۵ امتیاز)