طرح تولید کامپوزیت طرح سنگ (سنگ کامپوزیت)

نما کامپوزیت طرح سنگ از انواع پرکاربرد نمای ساختمان‌های امروزی به شمار می‌رود. با این وجود بسیاری از افراد ممکن است ندانند که سنگ کامپوزیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. این جنس از نما، به دلایل بسیار زیادی امروزه بسیار استفاده می‌شود.
نمای کامپوزیت طرح سنگ، از سنگ طبیعی با روکش نازک طرح سنگ ساخته می‌شود. این روکش با لایه‌ای از آلومنیوم نازک تقویت شده است. کامپوزیت‌های طرح سنگ ممکن است از هرنوع سنگی ساخته شده باشد. این سنگ ممکن است مرمر، سنگ آهک یا هر نوع سنگ دیگری باشد.
سنگ طبیعی نمای بسیار زیبا و در عین حال مقاومی به این کامپوزیت‌ها می‌دهد. یکی از دلایلی که باعث گسترش روز افزون استفاده از پنل‌های کامپوزیت طرح سنگ شده همین زیبایی، تنوع و مقاومت آن‌ها است. نکته بسیار مهم این‌جاست که طرح سنگ‌های طبیعی معمولا بسیار خاص هستند و بسیار بعید است شما دو سنگ طبیعی با طرح‌هایی شبیه به هم دیده باشید. همین مسئله باعث می‌شود نمای کامپوزیت طرح سنگ در هر خانه بسیار خاص و ویژه باشد. این ویژگی برای دکوراتورها و طراحان نمای ساختمان بسیار مهم و حیاتی است.
مای کامپوزیت طرح سنگ پانل های از سنگ طبیعی هستند که از روکش نازک طرح سنگ درست شده و با لایه آلومینیوم تقویت شده است. پانل سنگی ممکن است عملاً از هر سنگ طبیعی تولید شود از جمله : گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ آهک، ماسه سنگ یا تخته سنگ.
به دلیل زیبایی ایجاد شده توسط سنگ طبیعی بکار رفته در این پانل ها و ترکیب آن با آلومینیوم این محصول کاربرد های وسیعی پیدا کرده است . پانل آلومینیوم کامپوزیت سنگی قابلیت استفاده برای نماهای خارجی، داخلی،کف ساختمان، آسانسور و … داراست کیفیت و دوام محصولات ، هزینه کمترو کاهش زمان موثرترین پارامتر ها جهت انتخاب این محصول است.
به دلیل ساختار این پانل ها ، وزن بسیار کاهش می یابد . و این موضوع خود به کاهش وزن سازه و مقاومت آن کمک می کند.

موارد استفاده کامپوزیت‌های طرح سنگ

کامپوزیت‌های طرح سنگ در نماهای بیرونی و داخلی حتی استخرها قابل استفاده هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این جنس نما وزن بیشتری نسبت به برخی نماهای دیگر دارد و ممکن است برای همه ساختمان‌ها مناسب و قابل اجرا نباشد.
کامپوزیت طرح سنگ مناسب استفاده در کف ساختمان هم هست. به عنوان مثال کف‌سازی ورودی برخی ساختمان‌ها با کمک این نماها انجام می‌شود. این کف‌سازی معمولا بعد از پولیش‌کاری نهایی می‌شود و جلوه بسیار باشکوه و مدرنی به وردی ساختمان‌ها می‌دهد.

 

دلیل استفاده از کامپوزیت طرح سنگ

کامپوزیت طرح سنگ در برابر خوردگی،‌ خراشیدگی و آب بسیار مقاوم است. به همین دلیل قابلیت استفاده در محیط‌های پر رفت و آمد را هم دارد. در برخی ساختمان‌ها از این نما برای پوشش کف و سقف آسانسور هم استفاده می‌شود. نمای کامپوزیت طرح سنگ در آسانسور علاوه بر جلوه خاص، این محل پر رفت و آمد را در مقابل ضربه و خراشیدگی تا مدت‌ها بیمه می‌کند.
مقامت خوب کامپوزیت طرح سنگ در مقابل آب، این نما را برای استفاده در محیط‌هایی مثل استخر و سونا هم مناسب کرده است. این نما می‌تواند محافظ بسیار خوبی برای این محل‌ها باشد چون با تقریب بسیار خوبی می‌توان کامپوزیت طرح سنگ را برای آب غیرقابل نفوذ دانست.
با این وجود، ذکر این نکته بسیار مهم است که کامپوزیت طرح سنگ برای محیط‌هایی که در معرض مواد شیمایی قرار دارند یا احتمال سر خوردن وسایل و افراد وجود دارد، مناسب نیست. این جنس از نما در مقابل مواد شیمایی مقاومتی ندارد و ترکیب آن با مواد شیمایی سلامتی افراد را به خطر خواهد انداخت. همچنین سطح کامپوزیت طرح سنگ به دلیل پولیش‌کاری، ممکن است لیز باشد.

مزایای نمای کامپوزیت طرح سنگ

دارای جذابیت سنگ طبیعی مانند گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ آهک ، تراورتن و …
دارای وزن کم حدود ۸۰ درصد کمتر از سنگ جامد
مقاومت به ضربه بیش از ۶۰ بار بیشتر از ۳ سانتی متر گرانیت
تنوع بسیار بالا – انتخاب تقریبا نامحدود از انواع سنگ مرمریت، گرانیت و سنگ آهک
جلای فوق العاده سطح آنها
مقاومت در برابر تنش های حرارتی و تنش های برشی
انعطاف پذیری بالا نسبت به سنگ طبیعی
سهولت استفاده و کار با آن
تنوع موارد مصرف از جمله استفاده در نمای خارجی و دیوار داخلی ، دیوار پوشها و روکش کابین آسانسور.
ظرافت بسیار بالا نسبت به سنگ طبیعی
غیر قابل نفوذ به نفوذ آب
افزایش مقاومت در برابر انفجار ساختمان بیرونی.
عملکرد ثابت در تمام شرایط آب و هوایی
کاهش در هزینه و زمان نصب
عمر زیاد – حدود ۳۵ سال تجربه استفاده از این محصول در دنیا حاکی از این موضوع است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید سنگ کامپوزیت

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتیی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)