طرح راه اندازی سایت صنعتی

استفاده از اینترنت در سراسر دنیا و گسترش کارخانجات و کارگاه های تولیدی و همچنین افزایش رقابت در بازارهای داخلی و خارجی مخصوصا در کشور ما باعث شده است صنایع مختلف نیازمند معرفی محصولات و توانمندی های خود از طریق این شبکه جهانی (اینترنت ) باشند.
حضور در بازار های بین المللی و معرفی محصولات در کشور های مختلف یکی از دلایلی است که صاحبان صنعت را برای داشتن سایت صنعتی اختصاصی ترغیب می کند.

طراحی صنعتی چیست ؟

طراحی صنعتی به فرآیند طراحی محصولات قابل ساخت و استفاده در صنعت گفته می شود. هر چیزی که شما خرید می کنید، از بطری آب گرفته تا تخت خوابی که در آن استراحت می کنید حاصل یک فرآیند طراحی صنعتی است که بر اساس نیازها ، حس زیبایی شناسی و بودجه شما طراحی می شود و تاریخچه این کار به عصر سنگی بر می گردد.

بهترین نرم افزار طراحی صنعتی کدام است ؟

بهترین نرم افزار طراحی صنعتی بر اساس قیمت ، قابلیت های مختلف نرم افزار مورد نظر برای طراحی ، میزان کاربر پسند بودن و دیگر پارامترها تعیین می شود که ما در این متن به معرفی اجمالی مهمترین نرم افزارهای طراحی صنعتی موجود در بازار می پردازیم.

معرفی ۱۰ نرم افزار طراحی صنعتی

۱ . نرم افزار طراحی صنعتی کتیا CATIA

CATIA مخفف کلمات (Computer Aided Three-dimensional Interactive Application) است. کتیا یک نرم افزار تجاری کامل برای زمینه های مختلف طراحی صنعتی CAD (طراحی) ، CAM (ساخت) و CAE (آنالیز) بوده که توسط شرکت فرانسوی Dassault Systems توسعه داده شده است و به طور گسترده در سطح جهان و نیز ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار دارای حدود ۱۰۰ محیط عمومی و تخصصی است که هر کدام در حوزه مشخصی از صنایع مانند خودروسازی،هوافضا،کشتی سازی،قالب سازی و… کاربرد دارند.در ایران شرکت های فراوانی از جمله گروههای زیرمجموعه شرکت بزرگ مپنا، خودروسازی های سایپا، ایرانخودرو، بهمن خودرو،توربین سازان خاورمیانه،توربوتک و… هستند که از این نرم افزار استفاده می کنند بدلیل فراگیر بودن استفاده از این نرم افزار در صنایع داخلی دعوت می کنیم تا بر شناخت و یادگیری خود نسبت به این نرم افزار بیافزایید.

۲ . نرم افزار NX

NX نیز یک نرم افزار تقریبا کامل در هر سه زمینه CAD/CAM/CAE بوده که توسط شرکت Siemens توسعه داده شده است. به NX کلمه Unigraphics نیز گفته می شود زیرا در سال ۲۰۰۱ Unigraphics با SDRC I-DEAS ادغام شد و محصول NX شکل گرفت.

برخی از شرکت های توربین سازی و تجهیزات دوار که در صنایع نفت و نیروگاهی مشغول به فعالیت هستند مانند مپنا،توربوتک و… از این نرم افزار استفاده می کنند.در کنار قابلیت های فنی بالا در طراحی و ساخت و تولید توسط این نرم افزار علت دیگر رو آوردن این شرکت ها داخلی به استفاده از این نرم افزار را می توان واردات بعضی تجهیزات مانند توربین از شرکت های زیرمجموعه زیمنس آلمان دانست.

۳ . نرم افزار Solid Edge

Solid Edge یک نرم افزار پارامتریک سه بعدی CAD برای مدل سازی ، مونتاژ و تهیه نقشه های سه نما جهت ساخت است.این نرم افزار ابتدا توسط شرکت امریکایی Intergraph تولید شد سپس توسط شرکت Siemens مورد توجه قرار گرفت و بکار گرفته شد طوریکه بعد از آن این نرم افزار با نام Siemens Solid Edge شناخته می شود.این نرم افزار در دو نسخه معمولی و اختصاصی وجود دارد.در نسخه های پیشرفته این نرم افزار قابلیت هایی نظیر تحلیل CAE و شبیه سازی مهندسی نیز وجود دارد.

۴ . نرم افزار SolidWorks

Solid Works نرم افزاری برای مدل سازی سه بعدی ، مونتاژ ، تهیه نقشه سه نما ، ورق کاری ، جوشکاری و طراحی سطوح است.برای استفاده از قابلیت های مهندسی معکوس و ماشینکاری با این نرم افزار پلاگین هایی جانبی مانند SolidCam وجود دارند که با تهیه آنها و نصب بر روی نرم افزار می توانید از این قابلیت ها استفاده کنید.یکی از مزایای سالیدورکس داشتن محیط کاربری ساده و روان است که طراحان به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند و همچنین سرعت عملکرد کاربران در این نرم افزار بالا است.نرم افزار سالیدورکس سازگاری خوبی با نرم افزارهای دیگر صنعت ماشینکاری نظیر پاورمیل Powermill ، مسترکم MasterCam و همچنین نرم افزارهای تحلیلی مانند Ansys ، Adams و… دارد.

۵ . نرم افزار Rhinoceros 3D

Rhinoceros 3D یک نرم افزار تقریبا کامل برای CAD و CAM و نیز نمونه سازی سریع است که توسط Robert McNeel توسعه داده شده است.این نرم افزار دارای ابزارها و پلاگین های قوی برای طراحی المان های خاص است.دستورات و ابزارهای قوی این نرم افزار توانایی بالایی را در طراحی در اختیار کاربران قرار می دهد طوریکه علاوه بر مهندسی طراحی صنعتی در مهندسی معماری و … نیز کاربرد خوبی دارد.

یکی از پلاگین های کاربردی این نرم افزار پلاگین ماتریکس Matrix است که به خودی خود یک نرم افزار است.این پلاگین قابلیت های قوی در طرحی جواهرآلات در اختیار طراحان قرار می دهد تا با استفاده از آن به طراحی المان های سه بعدی خاص و پیچیده بپردازند.

۶ . نرم افزار Autodesk Inventor

Autodesk Inventor محصول شرکت آمریکایی Autodesk بوده و قابلیت های زیادی در زمینه های CAD دارد.این نرم افزار دارای محیط های اختصاصی به ترتیب برای ترسیم دو بعدی،طراحی سه بعدی قطعات،مونتاژ قطعات مکانیزم ها،نقشه گیری ساخت قطعات (Drawing)،طراحی بهینه و مهندسی گیربکس ها و جعبه دنده های صنعتی،شبیه سازی حرکتی و آنالیز دینامیکی مکانیزم ها ، انیمیشن صنعتی و… است که هر کدام بخشی از نیازهای طراحی و مهندسی ساخت را برای کاربران برطرف می کند.

۷ . نرم افزار CREO Elements / ProEngineer

این نرم افزار توسط شرکت PTC امریکا طراحی و توسعه شده است.ProEngineer نیز همانند نرم افزارهای قوی دیگر مثل کتیا همزمان دارای قابلیت های طراحی به کمک رایانه CAD ، مهندسی به کمک رایانه CAE و ساخت و تولید به کمک کامپیوتر CAM است.این نرم افزار تا سال ۲۰۰۹ با نام ProEngineer معروف بود و از آن به بعد با نام Creo مطرح شد و به همین نام پایدار ماند.این نرم افزار دارای محیط های مشخصی برای مدلسازی سه بعدی قطعات صلب،مونتاژ قطعات،نقشه کشی،سطح سازی،تحلیل،قالبسازی و ماشینکاری،شبیه سازی حرکتی و تهیه انیمیشن صنعتی است.

این نرم افزار در صنایع داخلی با اسیتقبال کمتری مواجه شده است از محدود شرکت های داخلی که از این نرم افزار در گروه طراحی خود استفاده می کنند می توان شرکت تحقیقات و توسعه موتور ایرانخودرو را نام برد.

۸ . نرم افزار T – Flex

۹ . نرم افزار ALIBRE

۱۰ . نرم افزار ASCON KOMPAS – ۳D
هر یک از این نرم افزارها در انجام بعضی فعالیت ها نسبت به یکدیگر پیشی می گیرند و واقعا بطور دقیق نمی توان گفت که کدام نرم افزار بر نرم افزار دیگر ارجعیت دارد چون در اینصورت در حق نرم افزارهای دیگر اجحاف می شود پس با توجه به شرایط و محیط کاری که در آن قرار دارید و تمایل بازار کار که به کدام نرم افزار بیشتر است می توانید تصمیم مناسبی بگیرید.

آموزش طراحی صنعتی

یک نرم افزار طراحی صنعتی از مدل سازی و مونتاژ قطعات ساده تا پیچیده گرفته تا طراحی سطوح فوق حرفه ای ، تهیه نقشه های سه نما جهت ساخت ، مهندسی معکوس ، طراحی انواع قالب های فلزی ، قالب های تزریق ، طراحی اتصالات جوشکاری ، انواع ماشین کاری ۳ محور تا ۵ محور ، تراشکاری ، طراحی سازه ، انواع محیط های تخصصی تحلیل المان محدود ، طراحی بدنه ، ارگونومی و غیره را در خود جای داده است .

تفاوت سایت های صنعتی با سایت های دیگر ؟

سایت های صنعتی باید از نظر گرافیک و نحوه مدیریت کردن دقیقا بر اساس نیاز کارفرما برنامه ریزی شود.
ابتدا باید نوع کار مشخص شود. همانطور که می دانید گرافیک و ظاهر سایت شما باید با با گرافیک و ظاهر یک وب سایت تخفیف گروهی متفاوت باشد.نحوه مدیریت سایت های صنعتی باید خیلی ساده و کاربردی باشد، بعد از پایان طراحی یک وب سایت، به شما یک پنل مدیریتی داده می شود تا بتوانید اطلاعات را بروز کنید،

امکانات عمومی طراحی سایت صنعتی

گالری تصاویر محصولات
اسلایدر سایت
نظر سنجی
فرم استخدام
خبرنامه سایت
پنل پیامکی رایگان
گروه بندی محصولات
درباره ما و تماس با ما
مدیریت سئوی سایت
صفحه ساز به تعداد بی نهایت
گالری تصاویر نسبت به گروه بندی
ثبت محصولات

ویژگی های سایت صنعتی
یک سایت صنعتی باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد. از آنجایی که این نوع سایت ها ممکن است علاوه بر داخل کشور برای معرفی شرکت یا کارخانه و کسب وکار در کشور های دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد لزا نسبت به خواست صاحبان صنعت و بازار هدف باید دارای قابلیت چند زبانه بوده و از چندین زبان پشتیبانی کنند (نحوه ی نگارش مطالب در این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است )
مدیریت سایت های صنعتی باید بسیار ساده ، روان و در عین حال کاربردی و کاربر پسند نیز باشد. پنل های مدیریتی اختصاصی بهترین روش برای ساخت مدیریت کاربردی سایت در این زمیه می باشد.
سایت های صنعتی با بهره گیری از طرح ها و قالب های اختصاصی باید این قابلیت را داشته باشند تا تجارت و کسب وکار مربوطه را از حالت سنتی درآورده , امروزی تر کرده و در بازار های جهانی معرفی کنند.

 

امکاناتی که یک سایت صنعتی می تواند برای صاحبان کسب و کار فراهم کند

معرفی شرکت یا کارخانه و هیات مدیره
معرفی محصولات و ثبت محصولات جدید
توضیح در رابطه با محصولات
امکان راه اندازی فروش آنلاین و فروشگاه اینترنتی سایت
معرفی نمایندگان ، مراکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت ها
امکان راه اندازی نظر سنجی در سایت
امکان ارسال ایمیل گروهی و انبوه
گروه بندی محصولات و خدمات
ارائه ی کاتالوگ محصولات
ایجاد سرویس پشتیبانی برای مشتریان در سایت
امکان ایجاد پنل پیامکی رایگان
امکان سئو سایت ، بهیه سازی سایت و تبلیغ در موتور های جستجو (تبلیغ در گوگل)

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳۰۰″ />

۵/۵ - (۱ امتیاز)