طرح راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی

یکی دیگر از مزیت هایی که این پایانه های صادراتی دارند، نزدیکی به بنادر هست که به طریق متصل بودن به بنادر کشتی رانی، زمینی و امکان داشتن حمل و نقل ریلی کالا در آینده بین کشورهای همسایه مثل پاکستان، افغانستان، ارمنستان، عراق، ترکیه و کشور های همسایه ی آسیایی فرصت خوبیست تا به این کشور ها صادرات کرد و حتی میتوان بسیاری از محصولات کشاورزی که در شمال کشور هستند، از طریق استان های مرزی به راحتی به این کشور ها با قیمت های بسیار خوب صادر کرد.اگر این مزیت رقابتی نیز پیش بیاید، ارسال محصولات خیلی راحت می شود و حتی نیازی نیست که کالا در داخل ایران جابجا شود .

صادرات مرکبات و صیفی جات

درشمال ایران محصولات کشاورزی به علت وضعیت بسیار عالی آب و هوایی که دارد، از مرکبات گرفته تا صیفی جات که می شود به کیوی و فلفل دلمه ای اشاره کرد، باعث می شود که این محصولات را با قیمت پایین تولید کرده و به خارج از ایران صادر کرد و بهتر می توان روی محصولات کشاورزی دیگر نیز مانور داد.اقتصاد تجاری شمال ایران در سال های اخیر بسیار خوب بوده و روابطش با کشور های قدرتمندی چون روسیه و دیگر کشور های اطرافش بهبوده یافته است.

روند رشد محصولات کشاورزی

رشد محصولات کشاورزی درسال های اخیر بسیار خوب بوده و کیفیت آنها بسیار بالا رفته و همین موضوع باعث شده این صنعت رشد بسزایی داشته باشد. محصولاتی مثل مرکبات(کیوی) و صیفی جات(فلفل دلمه ای) محصولاتی هستند که خواهان زیادی دارند و به کشور هایی چون روسیه و ترکیه می توان صادرکرد.

بسته بندی محصولات تولیدی

صعنت بسته بندی در ایران بسیار پیشرفت داشته و از نظر بسته بندی محصولات مشکلی وجود ندارد و روز به روز در حال بهتر شدن است. صنعت تولید ایران نیز به علت داشتن آب و هوای خوب و پتانسیل بالای تولید در این چند سال اخیر رشد خوبی داشته است.

محصولات ایرانی

مشتری همیشه دنبال کیفیت و قیمت مناسب هست. وقتی که شما تولید خودتان باشد و محصول را در شهر خودتان تولید کنید، کیفیتش بالاست و وقتی هم که دست خودتان در تولید باشد، تولیدتان مناسب است.وقتی محصولی را به طور مستقیم از یک کشاورز خریداری می کنید، قیمتش خیلی مناسب تر است و شما سود بیشتری می برید و حتی می توانید از آن بنده خدا هم با قیمت بهتری خرید کرده و به او هم سود برسانید.

برند سازی در ایران

متاسفانه کشورمان در زمینه برند سازی اصلا موفقیتی نداشته است. درحالیکه کشور های دیگر، صادرات بالایی دارند، چون برند سازی خوبی دارند.شمال ایران پتانسیل و ظرفیت خیلی بالایی برای صادرات دارد. شما برای اینکه بتوانید این محصولات را صادر کنید نیاز به برند سازی دارید.برای رشد و معرفی محصول به جهان و وارد شدن به یازار جهانی باید برندسازی کنید و هیچ راهی، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کیفی بهتر از برند سازی نیست.

پتانسیل بالای صادرات در ایران

ایران کشوری چهارفصل است ، وقتی محصولی در شمال کشور تمام میشود در نقطه ی دیگری این محصول را برداشت می کنند.امکاناتی که در ایران است روز به روز در حال افزایش و بهتر شدن هست. مانند کیسه های نانو که تولید می شوند و برای محصولاتی مثل فلفل دلمه و گوجه که مانع خراب شدنشان شود بسیار خوب هستند و باعث می شوند ماندگاری محصول بالا رود و کار مارا در صادرات راحت تر کرده است.اگر شما هم در شمال کشور زمین کشاورزی نداشته باشید می توانید از ظرفیت های شمال کشور استفاده کرده و برند سازی کنید و از تولید کننده های آن منطقه خریداری کرده و با برند خودتان بفروشید.

رقابت در بازار جهانی

محصولات کشاورزی تنوع بالایی داشته و خواهان هم زیاد دارد و همین طور سطح رقابت در آن بالاست! اما همیشه این محصولات در بازار جهانی مشتری های خودش را حفظ می کند.امروزه علاوه بر محصولات کشاورزی، صنایع دستی شمال ایران هم در جهان خواهان بسیار زیادی دارد و افرادی در این زمینه در حال فعالیت هستند و خیلی هم توانسته اند سود کنند.از صنایع دستی کوچکی مثل صنایع حصیری گرفته تا صنایع بزرگی مثل فرش و … . صنایع دستی مثل صنایعی که از حصیر درست می شوند را میتوان به کشور های عرب زبان مثل عراق و و امارات و حتی به کشورهایی مثل ترکیه صادر کرد.

نتیجه

در سال‌های اﺧﻴﺮ ﺑﺎ ﮔﺴﺘﺮش ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟی در ﻣﻴﺎن ﻛﺸﻮرﻫﺎ، رفع موانع و تسهیل مقررات صادراتی و توسعه پایانه‌های صادراتی در صدر تغییرات مورد نیاز قرار گرفته است.ﻣﻮاﻧﻊ صادراتی در پایانه های خروجی ایران موجب تحمیل ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی اﺿﺎﻓﻲ و ﻏﻴﺮ ﺿﺮوری بر تجار می شود. ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ ﺧﺎرﺟﻲ و ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ از ﻣﺮاﻛﺰ ﻟﺠﺴـﺘﻴﻚ مانند ﻣﻨـﺎﻃﻖ آزاد، ﺑﻨﺎدر ﺧﺸﻚ، ﭘﺎﻳﺎﻧﻪﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﻲ و بنادر دریایی انجام می‌گیرد. یکی از مهمترین زیرساخت های تخصصی برای صادرات، پایانه‌های صادراتی است که با کاهش هزینه های پنهان فرآیند صادرات و ایجاد تمرکز بین خدمات مرتبط با صادرات نظیر حمل‌ونقل، گمرک، بیمه و استاندارد با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای تولیدات داخلی ایجاد میگردند.

محصولات کشاورزی، خصوصا مرکبات، کیوی و سیب به خارج و داخل کشور به صورت الکترونیکی و آنلاین یا به صورت رو در رو در میان خریداران و فروشندگان ملی و بین المللی و فراهم آوردن حمایت ها، پشتیبانی و مشاوره لازم برای تولید محصولات با کیفیت صادراتی با معرفی گونه و واریته های تجاری به روز دنیا برای حضور در بازارهای بین المللی و حرکت به سوی ایجاد یک سیستم کشت قانونمند و برنامه ریزی شده برای تولید محصولات کشاورزی و همچنین معرفی و استفاده از تکنیک های فوق پیشرفته برای سورتینگ، بسته بندی و تجهیزات خودکار برای افزایش کیفیت بسته بندی و سورتینگ محصولات با شیوه های علمی و ارائه تجربیات به دست آمده برای توسعه این بخش را در نظر دارد کما اینکه آموزش تخصصی و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان بخش های تجاری و کشاورزی برای فراهم آوردن مشاوره در زمینه کنترل و نگهداری از باغات در تمامی مراحل کاشت، برداشت و بازاریابی بین المللی ، ایجاد سیستم حمل و نقلی یکپارچه مناسب مطابق با استانداردهای بین المللی در دستور کار پایانه صادراتی روماک گستر پارس قرار دارد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی

نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴.۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی :۳۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)