طرح ساخت وب سایت در صنعت مد و فشن

آیا یک وب سایت در صنعت مد و فشن دارید؟ این وب سایت می تواند یک فروشگاه الکترونیکی، نمونه کار شما، وبلاگ مد و یا یک مجله باشد. هر نوع از این سایت ها بسیار پرطرفدار هستند، بنابراین اگر هنوز در محیط آنلاین حضور ندارید، ممکن است انجام این کار را برای رشد سود خود در نظر بگیرید.

نکاتی برای ایجاد یک وب سایت مد

 

۱. یک بستر توسعه وب سایت انتخاب کنید

آیا شما قادر به طراحی و کدنویسی یک وب سایت از ابتدا هستید؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا نرم افزار مناسبی مانند Dreamwaver ، Photoshop ، WebEasy ، Web Creator و غیره را دارید؟ در صورتی که شما یک توسعه دهنده وب مسلط نیستید، ممکن است به یک توسعه دهنده سایت با سامانه مدیریت محتوا (CMS)، نیاز داشته باشید. شما همچنین می توانید یک طراح وب یا حتی یک تیم حرفه ای استخدام کنید. این راه حل آخر باعث صرفه جویی در وقت شما می شود اما هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

اگر تصمیم دارید با یک سازنده سایت کار کنید باید دقیقاً بدانید که با CMS انتخابی خود چه چیزی دریافت می کنید. برخی از سیستم های مدیریت محتوا به افزونه های اضافی (رایگان یا پولی) نیاز دارند، برخی با هزینه ماهانه کار می کنند، اما همچنین فرصت هایی وجود دارد که به شما امکان دسترسی کامل به کل پلتفرم را می دهد.

۲. یک طراحی شیک و مطابق مد برای وب سایت خود انتخاب کنید

فرقی نمی کند که شما از یک الگو برای وب سایت استفاده کنید و یا طراحان وب را برای ایجاد یک وب سایت استخدام کنید. در هر صورت شما باید گزینه های شیک و طبق مد روز را انتخاب کنید که قادر به دستیابی به هدف اصلی شما باشند و مخاطبان شما را راضی نگه دارند.

شما می توانید یک طراحی وب سایت سیاه و سفید یا تک صفحه ای انتخاب کنید که به عنوان راه حل های کلاسیک در نظر گرفته می شوند. با این حال آنها با تعدادی از سبک های مد تطابق و همخوانی نخواهند داشت، بنابراین حتما ویژگی های پروژه خود را نیز در طراحی وب سایت در نظر بگیرید.

نکات مود نیاز در هنگام انتخاب طراحی وب سایت مد

پالت رنگ
خوانایی نوشته ها
امکان بزرگنمایی در تصاویر شما
گالری تصاویر
پس زمینه (بک گراند) وب سایت
انیمیشن روی صفحه و جلوه های تصویری
تحقیقات بازار

۳. در مورد بازار خود تحقیق کنید

مد و فشن یکی از صنایع رقابتی در وب سایت است، بنابراین پیدا کردن یک بخش خاص برای تجارت خود یک امر منطقی است. ما فرض می کنیم که شما بخش خاص خود را می شناسید، در این حالت فقط پیش بروید و در مورد بخش وب سایت بازار خود تحقیق کنید. تقاضا برای همه محصولات و خدمات مد و فشن که می توانید تصور کنید وجود دارد، اما شما باید بدانید که چگونه و کجا مشتریان خود را پیدا کنید.

 

تحقیقات بازار با ارائه انواع مختلفی از اطلاعات

اشباع بازار
همبستگی بین تقاضا، عرضه و قیمت
رقبای اصلی و تاکتیک های آنها
کلمات کلیدی برای استفاده در وب سایت خود
علایق، نیازها و رفتار مشتریان بالقوه
منابع ترافیکی بالقوه
بازاریاب

۴. یک بازاریاب آنلاین حرفه ای استخدام کنید

اگر قصد دارید با وب سایت صنعت مد خود درآمد کسب کنید، به یک متخصص بازاریابی نیاز دارید. چنین افرادی از بازاریابی عمومی، بازاریابی وب، رسانه های اجتماعی، سئو و غیره اطلاعات زیادی دارند.

شما ممکن است بپرسید این افراد چه ارتباطی با ایجاد یک وب سایت دارند؟ اگر این شخص در روند ایجاد وب سایت شرکت کند، ایده خوبی است. او می تواند راه حل های به موقع و مؤثر را برای بهینه سازی وب سایت مد شما قبل از راه اندازی پیشنهاد دهد. در غیر این صورت ممکن است شما نیاز به صرف هزینه برای ایجاد تغییرات مرتبط با بازاریابی در وب سایت خود داشته باشید. یک بازاریاب همچنین به شما کمک می کند که تحقیقات بازار را به خوبی انجام دهید.

بنابراین قبل از هر چیزی، اطمینان حاصل کنید که می دانید چگونه سایت خود را در آینده ارتقا دهید و البته پول کافی را برای آن دارید. که این ممکن است تبلیغاتی آنلاین یا آفلاین باشد.

۵. از تصاویر استفاده کنید

این یک امر واضح و بدیهی است که وب سایت صنعت مد بیشتر از هر صنعت دیگری به عکس نیاز دارد. عکس های زیبا و حرفه ای می توانند وب سایت شما را برای بازدید کنندگان جذاب تر کنند. بنابراین تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کنید که به خوبی در صفحه های دسکتاپ و همچنین در دستگاه های تلفن همراه ظاهر و دیده می شوند. هرچه تصاویر چشم نواز تری داشته باشید، شانس بیشتری برای جلب توجه بازدید کنندگان دارید.

می توانید از تصاویر جداگانه استفاده کنید یا آنها را در گالری ها قرار دهید. هر دو گزینه به خوبی کار می کنند، اما اگر می خواهید عکس ها را دسته بندی کنید و به خوبی نمایش دهید، یک گالری عکس ترجیح داده می شود. بسته به ویژگی های پلتفرم وب سایت خود می توانید از انواع مختلفی از گالری های عکس استفاده کنید:

گالری تصاویر چرخ و فلک (Carousel)

چرخ و فلک نوعی از گالری عکس است که جلوه ای زیبا ایجاد می کند. این برنامه با نمایش بیش از یک تصویر محتوا در یک زمان، تجربه تعاملی را برای هر پروژه وب ایجاد می کند.

در نمای چرخ فلک، چندین تصویر کوچک در همان زمان قابل مشاهده است. این اسلایدر را می توان در صفحه اصلی یک وب سایت مد برای جلب توجه به سایر صفحات مهم استفاده کرد. گاهی اوقات این یک ویترین ساده اما شیک است و تمام عکس ها به یک صفحه مشابه پیوند داده می شوند، یا ممکن است به این صورت باشد که هر تصویر به صفحه جداگانه متصل شود.

گالری تصاویر اسلایدی

برخی ممکن است فکر کنند که یک گالری تصاویر اسلایدی نوعی گالری چرخ و فلک است. این گالری به صورت اسلایدی با عکس های کوچک اجرا می شود. چندین تصویر پیش نمایش در همان صفحه نمایش داده می شوند و به همین دلیل می توانیم به نوعی آن را “چرخ و فلک” بنامیم. با این حال گالری های اسلایدی همچنین می توانند محتواهای متفاوت را یک به یک نشان دهند. این کار به صورت خودکار یا با کلیک بر روی گزینه ها قابل انجام است. به احتمال زیاد اسلایدر تصویری که انتخاب می کنید به شما امکان می دهد این تنظیمات را انتخاب و مدیریت کنید.

گالری تصاویر پس زمینه

این نوع گالری برای صفحات اول وب سایت های مد مناسب است. بهتر است عکس هایی با اشیاء بزرگ و بدون جزئیات کوچک انتخاب کنید. گالری های پس زمینه توجه را جلب می کنند و درک روشنی را از آنچه از صفحات وب انتظار می رود، ارائه می دهند. این نوع گالری برای کامل کردن صفحه ای که یک بیننده از آن استفاده می کند بطور خودکار اندازه تصاویر را طوری درست می کنند که نسبت طول به عرض ثابت است. بنابراین تمام تصاویر متناسب به نظر می رسند. در اینجا چند نمونه از گالری های پس زمینه در وب سایت های مد آورده ایم.

گالری شبکه

این در واقع محبوب ترین نوع گالری است که فروشگاه های آنلاین از آن استفاده می کنند. این گالری اجازه می دهد تا تصاویر کوچک را در یک شبکه نمایش دهید. همچنین می توانید توضیحات و URL های سفارشی را اضافه کنید. هنگامی که یک بازدید کننده روی تصویر کوچک کلیک می کند، می تواند نسخه بزرگتر تصویر را در صفحه “محصولات” به همراه توضیحات مشاهده کند.

وب سایت صنعت مد

هر نوع گالری عکس را انتخاب کنید، در صورت استفاده صحیح، باعث افزایش علاقه و تعامل بازدید کنندگان خواهد شد. هنگامی که عکس های بزرگی را از چیزهایی که مردم می خواهند داشته باشند به نمایش می گذارید، توجه آنها را جلب می کنید و شانس بهتری در تبدیل یک بازدید کننده گاه به گاه به یک مشتری معمولی دارید.

نتیجه

به یاد داشته باشید هنگام ایجاد وب سایت در حوزه مد و فشن فقط به سلیقه خود تکیه نکنید. وقتی را برای پرسیدن نظرات دیگران در مورد چیزهایی که می خواهید تبلیغ کنید، سپری کنید. حتی اگر شما یک طراح لباس فوق العاده عالی باشید، به این معنی نیست که می توانید یک وب سایت را خودتان ایجاد کنید و آن را مدیریت کنید – وب سایت ها یک موجودیت طراحی کاملاً متفاوت هستند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار ساخت وب سایت در صنعت مد و فشن

نرخ برابری دلار : ۲۰۰۰۰ تومان
مساحت زیربنا دفتر پشتیبانی : ۱۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)