طرح احداث واحد بسته بندی حبوبات

یکی از مولفه ‎های مهم و تعیین‎کننده در پیشرفت کشورهای توسعه یافته جهان و توفیق آنها در افزایش روز افزون تولیدات و تصاحب بازارهای جهانی، بسته بندی استاندارد و ارائه تولیدات در پوشش بسیار زیبا و مناسب است. فرهنگ بسته بندی محصولات و تولیدات، برای ارائه و فروش در بازارهای مختلف، موردی است که در سال های اخیر، جایگاه ویژه ای را کسب کرده است و به عاملی مهم در میزان فروش یک واحد تولیدی تبدیل شده است. هر قدر بسته بندی یک محصول، زیبا، مناسب، در برگیرنده مشخصات و معرف محصول و مهم این که مطابق با جنبه‎ها و خصوصیات روانشناختی خریداران باشد، به همان اندازه، از بازار و فروش خوبی برخوردار خواهد بود.
این امر تا آن جا اهمیت دارد که در بسیاری از موارد بسته بندی زیبا و مناسب محصول، خریداران را مجذوب خود کرده و به مقیاس زیادی مسئله کیفیت را تحت الشعاع قرار می دهد. در این صورت است که خریدار به راحتی از کالای با بسته بندی ساده و یا نامناسب می گذرد و محصولی را می خرد که از پوشش یا بسته‎بندی زیباتری برخوردار باشد، هر چند که از لحاظ کیفیت پایین تر از اجناس دیگر باشد.
بسته بندی عبارت است از هنر و علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن و در نهایت فروش . بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد، ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت رانیز دارا باشد.
در نتیجه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد.

بسته بندی آخرین مرحله و تکمیل کننده زنجیره تولید بوده و از الزامات ورود کالا های تولیدی به بازار های داخلی و خارجی است و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه تمام ‌شده تولید را به خود اختصاص می ‌دهد؛ بنابراین اگر بسته بندی مناسب با نوع کالا و کیفیت آن بسته بندی عبارت است از هنر و علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن و در نهایت فروش . بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد، ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت رانیز دارا باشد.
در نتیجه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد.

تحقیقات و بررسی‌ها نشان داده‌اند که ظاهر جذاب یک محصول در بالا بردن آمار فروش نقش موثری دارد. بخصوص که امروزه با توجه به زیاد شدن تعداد کارخانه‌ها برای تولید انواع کالا و محصولات، رقابت بین آنها نیز افزایش یافته است و در این میان تنها ابزار قدرتمند برای فروش کالا بعد از کیفیت محصول، بسته بندی است و یکی از عوامل ایجاد رقابت به شمار می‌رود. اصلا امکان ندارد که محصولی بدون داشتن ظاهری زیبا به فروش بالایی دست پیدا کند. با یک بسته بندی باکیفیت و شیک می‌توانید محصول خود را به کشورهای مختلف صادر کنید و یا در فروشگاه‌های معتبر عرضه کنید.

تاریخچه حبوبات

بعد از جنگ دوم جهانی اراضی تحت کشت حبوبات و تولید دانه آنها به سرعت غلات توسعه نداشت. برای مثال، در آن زمان تولید گندم و برنج تقریبا دو برابر شد ( از ۳۱۵ میلیون تن به ۶۷۴ میلیون تن) در حالی که میزان تولید حبوبات فقط ۲۶ درصد افزایش یافت. افزایش تولید غلات بیشتر به واسطه عملکرد بهتر و در حبوبات بیشتر به دلیل افزایش سطح زیرکشت آنها بوده. مطابق آمار سازمان خواربار و کشاورزی جهانی (فائوف ۱۹۸۶) سطح زیر کشت حبوبات برای تولید دانه حدود ۶۸ میلیون هکتار (یعنی ۶/۱۰ درصد مساحت زیر کشت غلات) و میزان محصول کل آنها ۵۵ میلیون تن بوده است.

اهمیت بسته بندی

وقتی حبوبات به صوت بسته‌بندی به فروشگاه‌ها عرضه میشوند، باعث میشود که مصرف‌کننده بدون کمک گرفتن از فروشنده و صرفاً با مشاهده اطلاعات روی بسته خرید خود را انجام دهد، همچنین اگر محصولی که در قالب بسته‌بندی ارائه شده باشد از کیفیت بالایی برخوردار باشد باعث میشود که مشتری در خریدهای بعدی با مشاهده آن برند که قبل خریداری کرده اقدام به خرید کند و به دنبال محصول دیگری نباشد و همین باعث بالا رفتن میزان فروش و درنهایت کسب سود بیشتری برای تولیدکننده میباشد. بسته‌بندی اگر خوب و باکیفیت و با طراحی جدید انجام شود میتواند به‌عنوان زبان محصول شناخته شود، یعنی معرف محصول باکیفیت باشد و نظر خریدار را به خود جلب کند.
انتخاب رنگ‌ها در طراحی بسته‌بندی بسیار مهم‌ هستند، رنگ‌ها در بسته‌بندی باعث میشوند که محصولات در خاطر مشتری بماند و باعث میشود که در انتخاب مشتری تأثیر بگذارد. در بسته‌بندی انتخاب کاغذ، پلاستیک و رنگ و طرح روی بسته بسیار پراهمیت است. از اهمیت بسته بندی در بازاریابی محصولات نیز نمیتوان چشم‌پوشی کرد.

برخی از مزایای بسته بندی حبوبات عبارتند از :
۱. ماندگاری بیشتر حبوبات
۲. کاهش تلفات هنگام مصرف
۳. ارزش گذاری برای مصرف کننده
۴. انطباق با معیارهای بهداشتی
۵. حفظ حبوبات از آسیب های جانوران موذی
بسته بندی عبارت است از هنر وعلم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن و در نها یت فروش.. بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت رانیز باید دارا باشد. با عنایت به این که مواد بسته بندی توسط ماشین های مختلف انجام میشوند بنابراین خواص دیگری نیز باید داشته باشند که عبارتند از : نرمش، قابلیت پذیرش چاپ، قابلیت استفاده در ماشین های لفاف، قابلیت دوخته شدن در حرارت، شکل پذیری به کمک باد یا خلا و یا فن آوری های حرارتی. خواص مطلوب دیگری که به ویژه از دیدگاه صنایع غذایی مهم هستند عبارتند از : شفا فیت، نفوذپذیری یا غیر نفوذپذیری محصول نسبت به بخار اب وگازهای دی اکسید کربن، اکسیژن و نیتروژن.

مزایای بسته بندی حبوبات

– افزایش آگاهی های عمومی در خصوص صنعت بسته بندی از طریق برگزاری نمایشگاه های سالانه ، دوره های آموزشی و غیره
– مبادله تجارب فنی با کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی
– همکاری با سازمان های خارجی از جمله سازمان جهانی بسته بندی ، فدراسیون آسیایی بسته بندی ، فدراسیون اروپایی بسته بندی و فدراسیون بسته بندی امریکای لاتین
– انجام بازدید از کشورهای خارجی با ارسال گروه های بازدید از کشورهای موفق
– افزایش توجه به تعالی شرکت های فعال در این صنعت از طریق اعطای جوایز ویژه بسته بندی

کد آیسیک مرتبط با صنعت بسته بندی حبوبات

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک بسته بندی حبوبات ۷۴۹۵۴۱۲۳۲۲
کد آیسیک حبوبات خشک ۰۱۱۱۳۱۲۳۳۷

فرآیند بسته بندی حبوبات

خط تولید بوجاری وبسته بندی حبوبات شامل دستگاه شن گیر، بوجاری، برس زدن سیلوها والواتورها و ملحقات آن می باشد و در انتهای خط نیز دستگاه بسته بندی حبوبات قرار دارد که محصول را بسته بندی می نماید . تمامی این دستگاهها ساخت ایران می باشد .
اساس فرآیند بسته بندی حبوبات در واقع جداسازی ناخالصی ها و ذرات خارجی و تمیز کردن و بسته بندی آنهاست و دستگاههای ذکر شده جوابگوی نیاز این فرآیند می باش دند. بزرگترین دستگاههای بوجاری در کاخانجات تولید آرد وسیلو استفاده می گردد و بالاترین ظرفیت را دارد که از انواع الک ها درچند نوبت و شن گیر و سیاهدانه گیر و آهن گیر و … استفاده می شود . دستگاههای به کار رفته در واحد بسته بندی حبوبات در واقع همان کار بوجا ری انجام می دهند منتها در ظرفیت و سایز پایین تر دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز را برای حمل محصول از انبار به سالن تولید برای حمل حبوبات بوجاری شده به داخل بسته بندی نیاز به الواتوراست
بوجاری: این دستگاهای در واقع الک های لرزان و پنوماتیک می باشند که ضمن عمل بوجاری گرد وخاک آنرا نیز میگیرند . الک های لرزان بطور موازی وروی هم با فصله قرار گرفته اند . در اثر لرزش عمل بوجاری را انجام می دهد و دانه های درشت و کاه و کلش و سنگهای بزرگ را نیزمی گیرد.


تعداد الک ها با سه مش متفاوت بوده و ظرفیت آن یک تن در ساعت می باشد . الک ها بصورت کشویی بوده و میتوان آنهار عوض کرد . لذا درجه بندی محصول از نظر اندازه و یکنواختی بوسیله الک های مورد نظر تأمین می گردد . در الک اول سیخ وچوب و کلوخه های درشت و دانه های بزرگتر از لوبیا درالک دوم نیم لپه یا دانه های شکسته ولی هم سایز لوبیا و در الک سوم ذرات ریز که از لوبیا ریزتر است مثل شن، علف هرز وغیره جدا میگردد . پوست گیر (سیاهدانه گیر، شن گیر ): این دستگاه استوانه ای است که جو از آن عبور نمی کند و لی دانه های ریز ازجمله سیاهدانه، تخم علف های هرز و دانه های شکسته و کوچک و کلیه ذرات ریز از آن عبور می نمایند . استوانه توسط الکتروموتور حرکت دورانی نموده و دانه های ریز را از خود عبور میدهد.
برس زنی :عمل برس زنی برروی حبوبات را انجام می دهد. این دستگاه استوانه ای است که در قسمت مرکزی آن تعدادی برس تعبیه شده و استوانه خارجی آن دارای سوراخ های ریزی است که با حرکت دورانی به برسهای حرکت و عمل برس زنی را انجام می دهند و در صورت وجود دانه های ریز ، این دانه ها از سوراخها عبور کرده و جدا می گردند . درصورتی که واحد بخواهد پارافین زده شود در قسمت بالای این دستگاه می توان منبع کوچکی قرار داد تا پارافین بصورت کم به داخل محصول ریخته شود. (عمل پارافین زدن برای ایجاد شفافیت در حبوبات است). عمل برس زنی نوع تمیز کردن تکمیلی است چرا که دانه های دارای شکستیگی و گرد و خاک و حشرات و ذرات خارجی دراین عمل از دانه جدا شده و محصول کاملاً تمیز می گردد .
سورت: نوارسورت ۴ متری با عرض ۶۰ سانتی متر تعبیه گردیده که در دو طرف نوار سورت کرگران قرار می گیرند و عمل جداسازی و سورت و درجه بندی را انجام میدهند.
دستگاه بسته بندی: یک دستگاه بسته بندی برای بسته بندی حبوبات درنظر گرفته می شود. در کنار این دستگاهها درخط تولید نیازبه ۳ سیلو، ۲ عدد درابتدای ورود محصول به بوجاری ها می بایستی تعبیه گردد. بمنظور تأمین نیروی محرکه خط تولید به تعدادی الکتروموتور نیاز است. همچنین سیکلون برای گرفتن گردو خاک و ضایعات حاصل از بوجاری جو و حبوبات مورد نیاز می باشد.

تقسیم بندی دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار با توجه به نوع محصول

“دستگاه پرکن توزینی” برای محصولاتی کاربرد دارد که وزن دقیق آنها مهم است مانند : آجیل و خشکبار است
“دستگاه پرکن حجمی” برای محصولاتی کاربرد دارد که وزن دقیق آنها اهمیت زیادی نداشته باشد را بسته بندی می‌کند.

انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات صنعتی

_ دستگاه بسته بندی تک توزین
_ دستگاه بسته بندی دو توزین
_ دستگاه بسته بندی چهار توزین
_ دستگاه پرکن
_ دستگاه پرکن دستگاهی است که بخش بسته بندی را انجام نمی دهد و معمولا برای پر کردن بالای دو کیلوگرم در کارتن، کیسه و گونی کاربرد دارد.

مراحل اخذ مجوز تولید کارگاه بسته بندی حبوبات
      • مراجعه به اداره بهداشت استان و دریافت مجوز مربوطه
      • مراجعه به ادره صنایع درخواست مجوزتاسیس و دریافت و تکمیل فرم های مربوطه توسط کارشناس ذیربط
      • بررسی توسط اداره صنایع
      • دریافت موافقت اصولی از اداره صنایع
      • استعلام از سازمان های دولتی جهت تامین محل مناسب (خرید زمین یا بهره گیری از ساختمان ها وتاسیسات موجود) سازمان های دولتی : شهرداری یا دفتر فنی استانداری ،اداره راه و ترابری،اداره جنگلداری،اداره کشاورزی،اداره ارشاد اسلامی واحد میراث فرهنگی ، هیئت مرکزی واگذاری زمین
      • احداث بنا و خرید ماشین آلات
      • دریافت جواز تاسیس
      • مراجعه به جهاد کشاورزی
      • نصب و راه اندازی ماشین آلات
      • مراجعه به اداره استاندارد جهت بازدید وارائه مجوز استاندارد فضاهای ساخته شده و ماشین آلات و چیدمان خط بسته بندی
      • در خواست پروانه بهره برداری از اداره صنایع
      • بازدید کارشناسان اداره محیط زیست (انجام ۵۰ %عملیات اجرایی سیستم فاضلاب) و اداره کل کار و امور اجتماعی (رعایت مسائل بهداشت وحفاظت کار مثل نور صدا سرویس های رفاهی و…)
      • تایید اداره صنایع و صدور پروانه بهره برداری
      • در خواست پروانه مسئول فنی و درخواست پروانه بهره برداری از اداره نظارت مواد غذایی
      • بررسی کارشناسان اداره نظارت (رعایت مساحت شرایط مناسب ساختمانی انیار ها سالن بسته بندی و…)
      • صدور پروانه پهره برداری
      • درخواست پروانه ساخت از اداره نظارت
      • تولید آزمایشی محصول
      • درخواست مهر اداره استاندارد (اختیاری یا اجباری )
      • بازرسی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و تایید مراحل بسته بندی (انجام نمونه گیری روش آزمون )و اعطای مهر استاندارد

    دانلود ضوابط فنی و بهداشتی واحدهای آماده سازی و بسته بندی حبوبات و غلات

    وضعیت بازار حبوبات

    اگرچه کشور ایران در تولید حبوبات و صادرات آن رتبه خوبی دارد، اما همچنان واردات حبوبات رواج دارد. تا سال ۱۳۹۵ حدود ۹۰ درصد از حبوبات مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد که در آن سال با هدف‌گذاری‌های انجام شده مقرر شده بود تا سال ۱۴۰۰ ایران در تولید این محصولات به خودکفایی کامل برسد، اما نگاهی به آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد واردات برخی از انواع حبوبات در سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته‌اند.برای مثال در سال ۹۹ واردات نخود با رشد بیش از ۶۸ درصدی از حدود ۳۶ هزار تن در ۱۱ماهه سال ۹۸ به ۶۱ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۹۹ رسیده است. طی این مدت واردات عدس نیز با رشد نزدیک به ۳۰ درصدی از ۷۵ هزار تن به حدود ۹۸ هزار تن رسیده است.

    وضعیت واحد های فعال بسته بندی حبوبات

    در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای بسته بندی حوبات در کشور به تفکیک استان آمده است .

     

    وضعیت واردات و صادرات بسته بندی حبوبات

    نمودار واردات و صادرات بسته بندی حبوبات در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

    وضعیت واردات و صادرات حبوبات ایران

    سالانه ۲۵۰ هزار تن حبوبات وارد کشور می‌شود، که در واقع ۳۰ درصد نیاز کشور به وسیله واردات تأمین و باقی در داخل تولید می‌شود. سال ۱۴۰۰، ۱۹۴ هزار تن انواع حبوبات وارد کشور شد که در سال ۱۴۰۱ به حدود ۲۵۰ هزار تن رسید.سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن حبوبات به کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان و افغانستان صادر شد. سال ۱۴۰۱ آمار صادرات حبوبات به میزان سال ۱۴۰۰ بود و ۳ هزار و ۳۰۰ تن حبوبات از بنادر کشور صادر شدند. نخود، لوبیا چیتی و باقالا از محصولات صادراتی کشور هستند. حبوبات تازه شرایط صادراتی خوبی دارند. هنگام کشت این محصولات در کشور مازاد به کشورهای همسایه صادر شده و در هنگام برداشت این محصولات در کشورهای همسایه محصولات تازه وارد ایران می‌شوند.

    تحلیل صنعت حبوبات ایران

    ایران صنعت حبوبات قابل توجهی با سابقه طولانی در کشت و مصرف حبوبات دارد. حبوبات یکی از مهم ترین محصولات زراعی ایران است که تولید آن در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. این کشور در بین تولیدکنندگان برتر انواع حبوبات از جمله نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی قرار دارد.

    صنعت حبوبات در ایران بیشتر در نواحی شمالی و شمال غربی کشور متمرکز است که آب و هوا و خاک آن برای کشت حبوبات مناسب است. با این حال حبوبات در سایر نقاط کشور از جمله مناطق مرکزی و جنوبی نیز کشت می شوند.

    یکی از چالش های اصلی صنعت حبوبات در ایران نبود تکنولوژی و تجهیزات مدرن برای کشت و فرآوری آن است. این امر باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت حبوبات تولیدی در کشور شده است. علاوه بر این، عدم دسترسی به بازارهای مدرن و کانال های صادراتی، پتانسیل رشد در صنعت را محدود کرده است.

    با وجود این چالش ها، دولت ایران سیاست ها و برنامه هایی را برای حمایت از صنعت حبوبات اجرا کرده است. به عنوان مثال، یارانه برای خرید بذر، کود و سایر نهاده ها در نظر گرفته شده است. دولت همچنین در تحقیق و توسعه انواع حبوبات جدید که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاوم‌تر بوده و در برابر تنش‌های محیطی مقاوم‌تر هستند، سرمایه‌گذاری کرده است.

    صنعت حبوبات ایران تاثیر بسزایی در اقتصاد و امنیت غذایی کشور دارد. حبوبات منبع مهمی از پروتئین برای مردم ایران هستند و به صادرات محصولات کشاورزی کشور نیز کمک می کنند. صنعت حبوبات در ایران با سرمایه‌گذاری‌ها و سیاست‌های درست، پتانسیل رشد و توسعه قابل توجهی را دارد.

    SWOT صنعت حبوبات ایران

    نقاط قوت:
    تاریخچه غنی و میراث فرهنگی کشت لوبیا در ایران.
    شرایط آب و هوایی و خاک مساعد برای کشت لوبیا.
    طیف متنوعی از انواع لوبیا که در ایران کشت می شود.
    بازار داخلی بزرگ برای حبوبات، با تقاضای بالا برای لوبیاهای تازه و فرآوری شده.
    در دسترس بودن نیروی کار ماهر و فناوری پیشرفته کشاورزی برای کشت و فرآوری حبوبات.

    نقاط ضعف:
    وابستگی به روش های سنتی کشاورزی، که ممکن است بهره وری و کیفیت را محدود کند.
    دسترسی محدود به تجهیزات و فناوری مدرن برای کشت و فرآوری لوبیا.
    زیرساخت ناکافی برای حمل و نقل و نگهداری حبوبات.
    آسیب پذیری در برابر خطرات مربوط به آب و هوا، مانند خشکسالی و سیل.
    رقابت بالا از دیگر کشورها در بازار بین المللی حبوبات.

    فرصت ها:
    افزایش تقاضا برای محصولات غذایی سالم و پایدار، که می تواند تقاضا برای حبوبات را افزایش دهد.
    علاقه روزافزون به رژیم های گیاهی و وگان، که می تواند تقاضا برای منابع پروتئینی گیاهی مانند لوبیا را افزایش دهد.
    پتانسیل صادرات حبوبات با کیفیت بالا به بازارهای بین المللی.
    توسعه محصولات حبوبات با ارزش افزوده جدید، مانند تنقلات و جایگزین های گوشت گیاهی.
    سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای بهبود بهره وری و کیفیت حبوبات.

    تهدیدات:
    رقابت سایر کشورها در بازار بین المللی حبوبات.
    نوسانات قیمت جهانی حبوبات
    موانع تجاری و بی ثباتی سیاسی در بازارهای بین المللی.
    تغییرات آب و هوایی و تأثیر بالقوه آن بر تولید لوبیا
    شیوع آفات و بیماری ها، که می تواند به محصولات لوبیا آسیب برساند.

    خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح بسته بندی حبوبات

    ظرفیت تولید سالیانه : ۹۰۰ تن
    نرخ برابری دلار : ۵۰۰۰۰ تومان
    مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
    سطح زیربنا : ۶۰۰ مترمربع
    تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
    میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵ میلیارد تومان
    ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
    نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

    • درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

      برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
      در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

      درخواست تهیه طرح توجیهی

      این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

      امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

      درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

       

       




      درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۸/۵ - (۵ امتیاز)