طرح تولید ساندویچ پانل از پلی یورتان

ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد .که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد . ساندویچ پانل ها به دو گروه سقفی و دیواری تقسیم می شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارها و تیغه های آجری و سفالی می باشند.
ساندویچ پانل سازه ای سبک با هسته ای عایق مانند و جداره هایی عموما فلزی می باشد. بیشترین کاربرد ساندویچ پانل برای ساخت سوله ها و ابنیه سبک و عایق کاری شده است. مواد مورد استفاده در هسته ساندویچ پانل عموما از فوم پلی یورتان ( پلی اورتان )، پشم سنگ و فوم پلی استایرن می باشد

کاربرد ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل در انواع سرد خانه ها و صنایع برودتی دفاتر کارگاهی درمانگاه صحرایی سرویس بهداشتی نمازخانه و محیط آموزشی ، تعمیرگاه سیار ، پست نگهبانی ، ویلا های یک و دو طبقه- واحد های امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله ، دیوار و سقف سالن های تولید، ساختمان های اداری و هتل ها ، کانکس ، کانتینرها کاربرد ساندویچ پانل در مخازن چند جداره ، پوشش سوله انبارها ، خانه ها و ویلاهای ، ساندویچ پانل در صنایع ، پوشش سوله، باشگاه و سرد خانه ، واحد های امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله ، مسکونی ، انبار غلات ، مدارس و درمانگاه های سیار ،سردخانه گوشت و لبنیات ، خانه های سیار و کاروان ها ، استخرهای سرپوشیده و سالن های ورزشی ، دیوار و سقف ساختمان های صنعتی ، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق های اداری در کارخانه ها می باشد. همچنین ساندویچ پانل ها کاربردهای گوناگونی دیگری هم در صنایع مختلف دارد ازجمله ساخت کانکس، کانتینر، کانکس های یخچال دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش ساخته، کمپ ها اسکان موقت، سوله، سازه فلزی ، سازه فضایی ، انبار و بار انداز، مجتمع های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی،ساختمان های اداری و تجاری و کلیه سازه ها و ساختمان ها با کاربردهای گوناگون میباشد.

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان نوعی عایق از رده مصالح ساختمانی به صورت پیش ساخته است. این ساندویچ پانل متشکل از یک هسته سخت ما بین دو لایه ورق از جنس فلزمی باشد. هسته سفت و سخت ساخته شده ازفوم پلی اورتان است که یکی از مزایا آن عایق بودن در برابر حرارت شناخته شده است. پلی اورتان مواد عایق بندی شده برای ساختمان های جهت بهینه سازی انرژی کارآمد است.

مزایای ساندویچ پانل پلی یورتان

این نوع از پانل عایق از ورود هوا،رطوبت،صداجلوگیری می کند به دلیل انعطاف در طراحی برای ساختن سازه های تازه است وهمچنین در عایق بندی سازه های قدیمی بسیار کار امد است ، وزن بسیار کمی دارد، دارای دوام وعمر مفید وبالایی است،ضد آب می باشد و مایعات را به خود جذب نمی کند،در برابر خوردگی حشرات مقاوم است ، امکان رشد هیچ گونه باکتری و قارچ و میکروب وجود ندارد

موارد کاربرد ساندویچ پانل پلی یورتان

به دلیل مزایای که دارد درمحیط های ایزوله و استرلیزه کاربرد مفید و زیادی داردبیشترین کاربرد ان در ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی، سردخانه ها ،صنایع برودتی ،دفاترکارگاهی ،در سالن های ورزشی ،سوله های صنعتی ،سالن کارخانه ها ،کانکس ها و ویلا های پیش ساخته است.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اورتان ها                                                         ۲۴۱۳۴۱۲۴۳۰
صفحه و ورق فوم (ابر) نرم از پلی اورتان                       ۲۵۲۰۵۱۲۴۱۵
صفحه و ورق فوم (ابر) سخت از پلی اورتان                   ۲۵۲۰۵۱۲۴۱۶
پانل ساختمانی از پلی اورتان                                      ۵۲۰۵۱۲۵۵۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اورتان ها                                                        ۳۹۰۹۵۰۰۰
صفحه و ورق فوم (ابر) نرم از پلی اورتان                      ۳۹۲۱۱۳۹۰
صفحه و ورق فوم (ابر) سخت از پلی اورتان                  ۳۹۲۱۱۳۹۰
پانل ساختمانی از پلی اورتان                                   ۳۹۱۸۹۰۰۰

روش های تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

به طور کلی دو روش برای تولید ساندویچ پانل پلی یورتان به کار گرفته میشود:
روش کانتینیوز (continues)
در روش کانتینیوز یا همان مکانیزه دستگاه ها و رباط های مکانیکی مواد اولیه را به ساندویچ پانل نهایی تبدیل میکنند, به عبارتی دیگر مواد اولیه که همان رول ورق گالوانیزه , مواد اولیه ی فوم پلی یورتان یا شیت فوم پلی استایرن و چسب از یک طرف دستگاه وارد میشوند و از طرف دیگر ساندویچ پانل تکمیل شده به قطعات دلخواه برش خورده و اماده ی بسته بندی میشوند.

دستگاه کانتینیوز پلی یورتان

این مدل از دستگاه ها اولین نمونه های وارداتی به کشور می باشد که تولید ساندویچ پانل را در ایران کلید زد, و میتوان گفت اولین ساندویچ پانل تولید شده در ایران از نوع ساندویچ پانل پلی یورتان میباشد, در این نوع دستگاه ها در ابتدای خط تولید دو یا چهار و یا در مدل های پیشرفته بیشتر از چهار عدد رولگیر قرار دارد که به نسبت به سرعت کار می افزاید و یک ردیف رول گیر برای روی پانل و یک ردیف برای زیر پانل میباشد. بعد از اینکه دستگاه رول باز کن رول ورق گالوانیزه را باز کرد ورق وارد دستگاه رول فرمینگ میشود و بعد از عبور از دروازه های متعدد به فرم مورد نظر تبدیل میشود ورق روی پانل وارد یک سری غلطک های مخصوص و ورق زیرین وارد یک سری دیگر از غلتک ها میشوند که معمولا این دو طرح با هم متفاوت هستند , سپس ورق های فرم داده شده از بالا و پایین به هم نزدیک میشوند و در فاصله ی مورد نظر سفارش قرار میگیرند و بعد بین انها ترکیب پلی ال و ایزوسیانات که توسط دستگاه مخصوص با دوز خاص با هم ترکیب شده اند تزریق میشود، سپس این ماده -که همان فوم عایق پلی یورتان میباشد- شروع به منبسط شدن میکند و گرمای قابل توجهی ازاد میکند، در این مرحله باید پانل به سرعت زیر پرس و گرما قرار بگیر تا بیش از حد مجاز پف نکند، سپس پانل وارد دیگ پخت تحت گرمای بالا قرار میگیرد تا در همان حالت تثبیت شود. در نهایت پانل به ابعاد دلخواه توسط تیغه برش متحرک برش خورده و در ردیف های کنار هم چینش میشود تا خنک شود و اماده ی بسته بندی شود.

روش دیسکانتینیوز

در روش دیسکانتینیوز یا غیر پیوسته خط تولید از یک دیگر جدا میباشد و هر عملیات در یک ایستگاه انجام میشود و بعد به ایستگاه بعدی منتقل میشود.
خط تولید دیسکانتینیوز پلی یورتان
در این روش هر بخش از کار تولید پانل پلی یورتان در یک ایستگاه انجام میشود به صورتی که باید برش ورق توسط دستگاه رول فرمینگ صورت پذیرد و ورق زیر و روی پانل را در قالب های مخصوص تحت پرس قرار میدهند و بین این دو را با دستگاه های تزریق پر از فوم پلی یورتان میکنند و در انتها با گرم کردن و خنک کردن فوم میان ان خشک میشود و پانل را از قالب خارج کرده و پانل بعدی را کار میکنند.

وضعیت واحد های فعال تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ساندویچ پانل از پلی یورتان در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات ساندویچ پانل پلی یورتان

نمودار واردات و صادرات ساندویچ پانل از پلی یورتان به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

اهمیت ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان به دلیل دو برابر بهره وری انرژی نسبت به پلی استایرن در رده بهترین ساندویچ پانل‌ها به لحاظ خواص مکانیکی و حرارتی قرار دارد. عایق استفاده شده از نوع پلی اورتان سخت می‌باشد که این ساختار، پلی یورتان را در ردیف بهترین عایق‌های حرارتی قرار می‌دهد به طوری که یک ساندویچ پانل با ضخامت ۴cm معادل یک دیوار آجری با ضخامت ۵۰cmm قابلیت عدم انتقال حرارت را دارد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح ولید ساندویچ پانل از پلی یورتان

ظرفیت اسمی تولید سالیانه : ۱.۵۰۰ میلیون متر مربع در سال
ظرفیت عملی تولید سالیانه : ۱.۲۰۰ میلیون متر مربع در سال
نرخ برابری دلار : ۱۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ هزار مترمربع
زیربنای کل : ۳۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۲ میلیون یورو
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸ میلیون یورو
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)