طرح تولید سوپر فسفات

سوپر فسفات ساده از کودهای فسفات های است که از واکنش اسید سولفوریک بر خاک یا سـنگ فسـفات بدست می آید. افزون بر فسفر محلول و قابل جذب گیاه که بگونه منوکلسیم فسفات است. در این کود دی کلسیم ، فسفات تری کلسیم فسفات، سولفات کلسیم و ترکیبات عناصری مانند آهن، آلومینیم، منیزیم و فلوئـور و … نیـز وجود دارند. این کود آمیزه ای است از ترکیبات فسـفره کـه بیشـترین بخـش آن را منوکلسـیم و سولفات کلسیم تشکیل می دهد، رنگ این کود سفید مایل به خاکستری اسـت ایـن کـود بـه دو شـکل دانـه ای گرانولی و پودری می باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت سوپر فسفات

طرح توجیهی تولید کود سوپر فسفات: ۲۴۱۲

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید سوپر فسفات

عمده ترین مصرف کودهای فسفاته در بخش کشاورزی می باشد. از این کودها به عنوان تامین کننده عنصر فسفر در تغذیه گیاهان استفاده می شود تاثیر این کودها بر روی محصول ، افزایش بازدهی و ثمردهی بیشتر محصولات می باشد. از سایر کاربردهای TSP در تثبیت کننده های لبنیات، افزایش دهنده مواد معدنی غذایی و … میباشـد، که برای این امر بایستی از گرید غذایی اسید فسفریک استفاده کرد. با توجه به اینکه روش اقتصادی تولید اسـید فسفریک، روش مرطوب می باشد، و این نوع اسید در صنعت غذایی کاربرد نـدارد، لـذا مـی تـوان گفـت کودهـای فسفاته صرفاً در امر کشاورزی کاربرد دارند.

اهمیت تولید سوپر فسفات در کشور

از مهمترین چالشهای پیش روی دولت ها ایجاد امنیت غذایی میباشد. تامین غـذای مـورد نیـاز بـرای تـوده هـای جامعه، که علاوه بر کمیت مورد نیاز، کیفیت مطلوب را نیز داشته و مواد مورد نیاز بـدن افـراد جامعـه را تـامین نماید، از موارد بسیار مهم و مورد توجه دولتها میباشد. تامین مواد غذایی نیازمند توسعه کمـی و کیفـی بخـش کشاورزی می باشد که کودهای شیمیایی تاثیر بسیار زیادی بر این فرآیند دارند . کودهای شیمیایی فسفاته به علت تامین ماده اساسی فسفر نقش بسیار مهمی در توسعه بخش کشاورزی دارنـد .

قیمت خط تولید سوپر فسفات

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید سوپر فسفات ساده و تریپل ، برابر با ۶۸۵۲.۳ میلیون ریال بر آورد شده است.

طرح تولید سوپر فسفات

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت سوپر فسفات

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۴۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۲۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۹ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۵۸۳۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۲.۸/۵ - (۵ امتیاز)