طرح تولید محصولات بهداشتی بر پایه نانو

طرح تولید محصولات بهداشتی بر پایه نانو

شرح مختصر از فرآیند طرح تولید محصولات بهداشتی بر پایه نانو

شرح مختصر از فرآیند تولید:
مواد اولیه با رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی وارد انبار گردیده و نگهداری میشود. سپس برای مرحله ساخت، مواد اولیه با استفاده از بشکه های مخصوص به سمت سالن ساخت حمل شده و توسط سیستم های دقیق دیجیتال، توزین، بارگیری و با فرموالسیون مشخص وارد مخزن ساخت میشوند. عمل اختالط مواد در مخازن ساخت انجام شده و پس از اطمینان از عدم آلودگی میکروبی محصول و تطابق نتایج آزمونهای فیزیک و شیمیایی با مقادیر استاندارد، محصول ساخته گردد. نهایتا بسته بندی صورت ً شده از مخازن ساخت به مخازن ذخیره منتقل می گرفته و محصول آماده ارائه به بازار میگردد.
تعریف فناوری نانو :
نانو ریشه یونانی «نانس» به معنی کوتوله می‌باشد. فناوری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی، پدیده‌ای عظیم می‌باشد که در تمامی گرایش‌های علمی راه یافته‌است تا جایی که در یک دههٔ آینده برتری فراینده‌ها، وابسته به این تحول خواهد بود. نانو فناوری یک دانش به شدت میان‌ رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود.
در واقع فناوری نانو (NT) اصطلاحی است که به همه تکنیک‌ها، مواد و دستگاه‌هایی که در مقیاس نانو متری عمل می‌کنند، مربوط می‌شود. امروزه نانو ماده‌ها به‌طور فزاینده‌ای در لوازم ورزشی، لاستیک، کاتالیزور، قطعات الکترونیکی، اسپری، رنگ و… استفاده می‌شوند.
نانو ذره ها در حوزه آرایشی و بهداشتی :
در حوزه صنعت آرایشی و بهداشتی در بانک محصولات فناوری نانو (NPD) 22 کشور ثبت شده است. کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، کره جنوبی و آلمان بیشترین تعداد برند را در بازار دارند.
بررسی های فعلی و شواهد حاصل از مطالعات نشان می دهد که نانوذره دی اکسید تیتانیوم و نانو ذره اکسید روی اکنون در تهیه لوازم آرایشی و کرم های ضدآفتاب استفاده می شوند و تقریبا می توان بیان کرد که هیچ خطری برای پوست یا سلامت انسان ندارند. کرم های ضدآفتاب، محصولات آرایشی و ضدمیکروبی و داروهای ضدقارچ نیز مواد دارویی و آرایشی و بهداشتی هستند که فناوری نانو به بهبود آنها کمک کرده است. این موضوع با اثر ترمیمی نانو ماده ها در لوازم آرایشی و بهداشتی نیز نظر بسیاری از متخصصان را به خود جلب کرده است.

ظرفیت تولید سالانه

ظرفیت اسمی معادل ۰۰۰،۰۰۰،۳ عدد در سال و ظرفیت عملی معادل ۰۰۰،۷۰۰،۲ عدد در سال

میزان سرمایه مورد نیاز جهت تولید

بودجه: کمتر از ۲۰ میلیارد تومان
نام محصول: محصولات بهداشتی بر پایه نانو
ظرفیت تولید: ۳میلیون عدد در سال
نرخ برابری دلار: ۱۲۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۲ سال و ۱ ماه
قیمت ماشین آلات تولید محصولات بهداشتی بر پایه نانو: ۱۴۴۰۰۰ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۳۱.۶۹%
سرمایه ثابت: ۱۵۰۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۳۸۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۸۸۰۰۰ میلیون ریال

۵/۵ - (۱ امتیاز)