طرح های اولویت دار استان لرستان

بررسی نمای کلی استان لرستان نشان میدهد:
•نواحی صنعتی و تجاری و وضعیت واحدهای صنعتی موجود: بر اساس اطلاعات زیرساخت های فعالیت های صنعتی و تجاری، این استان دارای ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی و همچنین یک منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری است.
•وضعیت صنعت استان: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی استان بیش از ۱۱۸۶ واحد با اشتغال ۲۲ هزار نفر می باشد که سهمی حدود ۰.۸ درصد از منظر اشتغال نسبت به کل کشور را به خود اختصاص داده است؛ که از این تعداد ۳۱.۷ درصد در شهرستان بروجرد و دومین شهرستان خرم آباد با سهم ۲۶.۶ درصدی قرار دارند.
•وضعیت معادن استان: لرستان حدود ۱۶۴ پروانه معدن فعال با ذخیره اسمی ۸.۲ میلیون تن و اشتغال ۱۸۳۹ هزار نفر دارد. مهمترین معادن استان شامل سنگ نما، سنگ تزیینی، سنگ گچ، سنگ آهک، شن و ماسه، سیلیس، فلدسپات، تالک و لاشه صنعتی است.
•بخش بازرگانی: در حوزه بازرگانی، لرستان ۲.۷ درصد از کل واحدهای صنفی کشور را در اختیار دارد. این استان از منظر زیرساخت های نگهداری کالا، ۱۴ سیلو، ۹ سردخانه و ۲۹۱ انبار را در ارتباط با فعالیتهای بازرگانی در اختیار دارد.

تولیدات عمده استان لرستان

•تولیدات صنعتی و معدنی: پلی اتیلن سبک و سنگین، فروسیلیس، سیمان، مقاطع فولادی طولی، سنگ های نما و تزیینی، داروهای انسانی و دامی، داروهای گیاهی، سیم و کابل، سیم لاکی، نخ و پارچه، پوشاک، آب معدنی، لنت ترمز، آهک و گچ صنعتی، پودر میکرونیزه کربنات کلسیم.
•تولیدات کشاورزی: نخود، عسل، حبوبات، غلات، انجیر سیاه، سیب، گردو، انار، گیاهان دارویی، انواع فرآورده های لبنی، ماهیان سرد آبی و گرم آبی.
برنامه اولویت گذاری تعریف و تکمیل طرحهای صنعتی، معدنی و تجاری استان لرستان بر اساس اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین و جمع بندی نظرات خبرگان و ذی نفعان بخش خصوصی و دولتی در نشست های کارشناسی استان با هدف تحقق اهداف اشتغالزایی و توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان شهرستان تدوین شده است.

 

دانلود کتابچه طرح های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری استان لرستان ۱۴۰۱

 

اولویت‌های اسقرار فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری به تفکیک شهرستان‌های استان لرستان

لرستان

اشتغال طرح‌های پیشنهادی به تفکیک شهرستان و کد‌های آیسیک در افق ۱۴۰۴ (نفر )

لرستان

اشتغال واحد‌های صنعتی به تفکیک شهرستان و کد‌های آیسیک در سال ۱۴۰۰ (نفر )

لرستان
 

دانلود کتابچه ۱۰۱ فرصت سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی

 



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)