نانو-الیاف

طرح تولید نانو الیاف

اصطلاح نانو الیاف به رشته های نسبتا کوتاهی با قطر کمتر از ۵۰۰ نانومتر اطلاق می شود، مانند نانوسیم ها که از انواع ساختارهای تک بعدی می باشند. این مواد در زمینه های گوناگون از جمله تولید لباس های محافظ، تولید آینه های قابل استفاده در فضا، فیلتراسیون هوا و از همه مهم تر به عنوان تقویت کننده در نانوکامپوزیت ها کاربرد دارند. نانوالیاف به سه گروه طبقه بندی می شوند که عبارت اند از: نانو الیاف پلیمری، نانو الیاف کربنی، نانو الیاف معدنی

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید نانو الیاف

طرح توجیهی تولید نانو فیلتر: ۲۹۱۹۱۴۱۸

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید نانو الیاف

همان گونه که از نام این محصول مشخص است کاربرد اصلی آن انجام عملیات فیلتراسیون ذرات در ابعاد بسیار ریز و در انداره نانومتر می باشد. فیلترها اغلب جهت جداسازی ذرات، تصفیه هوا و آب و به طور کلی گرفتن ذرات نامطلوب از یک محیط موردنظر می باشد. با توجه به اینکه در تولید این گونه ها معمولا از الیاف در اندازه نانو استفاده می شود این گونه فیلترها توانایی جداسازی ذرات بسیار ریز در حدود چند نانومتر را دارا هستند. استفاده از این فیلترها در صنایع پزشکی جهت جداسازی باکتری ها و قارچ ها استفاده از فرایند تصفیه خصوصا تصفیه هوا و آب و برخی مواد دیگر از جمله کاربردهای این فیلترها می باشد.

اهمیت تولید طرح تولید نانو الیاف

با پیشرفت صنایع مختلف، استفاده از تکنولوژی های جدیدتری که در خدمت صنعت جدید باشد ضروری بنظر می رسد. استفاده از نانو فیلتر به عنوان ابرفیلترها در صنایع امروزه یک امر ضروری بنظر می رسد. از آنجایی که جداسازی مواد در ابعاد کوچکتر و بسیاری از موارد، تصفیه آب و هوا و برخی از سیالات نیاز به صرف انرژی، زمان و هزینه بسیار زیاد می باشد، با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن شرایط تولید مواد مختلف، بالتبع تصفیه و جداسازی مواد نیز مشکل تر می شود. از طرفی روش های قدیمی در این رابطه جوابگوی نیاز جامعه صنعتی امروز نمی باشد. از این رو استفاده از نانو فیلتر به منظور کیفیت بالاتر فرایندهای فیلتراسیون و افزایش راندمان این عمل امری ضروری به نظر می رسد و دستیابی به تکنولوژی تولید این محصول در هر کشور لازم می باشد.

طرح تولید نانو الیاف

قیمت خط تولید نانو الیاف

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید نانو الیاف برابر با ۱۶۲۷۷۹۷۶۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت نانو الیاف

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۵۰۰ کیلوگرم
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۲۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۰ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۰۴۴۴ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۹۴۹۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۲۹۹۳۴ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)