شیشه

طرح تولید شیشه خود تمیز کن

امروزه از شیشه به عنوان یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت استفاده می شود که مهمترین موارد کاربرد آن در نمای ساختمان ها، وسایل نقلیه، ساخت پروژکتورها و غیره می باشد. از آنجائی که شیشه ها اغلب در معرض آلودگی های محیطی قرار دارند لذا از شفافیت و زیبایی آن ها کاسته می شود که برای غلبه بر این مشکل، به تمیز کردن دوره ای آن ها نیاز است. این امر موجب مصرف پاک کننده های شیمیایی و انرژی زیاد و ایجاد هزینه های بسیار به خصوص در مواردی که دسترسی به سطوح شیشه مشکل است (نظیر برج ها و آسمان خراش ها) می گردد. بنابراین ساخت شیشه های خود تمیز کننده که حذف مشکلات مذکور را موجب می شود، مورد توجه قرار گرفته است. بدین منظور یک لایه نازک در ابعاد نانومتر از ماده نیمه هادی TiO2 به روش های مختلف کوتینگ بر روی شیشه نشانده می شود.

موارد مصرف و کاربرد شیشه خود تمیز کن

در شیشه های پنجره ساختمانها و ویترین مغازه ها، سقفهای شیشه ای، نمای ساختمانها، آینه ها، سلولهای خورشیدی، گلخانه ها مصرف و کاربرد دارد.

اهمیت تولید شیشه خود تمیز کن در کشور

ظهور فناوری نانو در دهه اخیر و رشد فزآینده آن از ابتدای قرن جاری این فناوری را به پارادایمی جدید درعرصه علم و تکنولوژی مبدل نموده است که موجب تحول جدی و بنیادین در بسیاری از رشته ها و مقوله های فنی و علمی شده است. ظهور این پارادایم نو فرصتی استثنائی برای کشورمان جهت جبران عقب ماندگی خود نسبت به کشورهای توسعه یافته در زمینه تکنولوژی فراهم کرده است تا با سوار شدن بر امواج بلند این فناوری بتواند به یکباره و با یک حرکت مستمر و هوشمندانه جایگاه خود را در این عرصه تغییرات اساسی بدهد خوشبختانه کشور ما نیز همسو با تحولات جهانی, چشم اندازی را در افق ۲۰ ساله برگزیده است تا در سال ۱۴۰۴ هجری شمسی (۲۰۲۵ میلادی) به کشوری توسعه یافته و دارای جایگاه اول اقتصادی, علمی و فناوری در سطح منطقه تبدیل گردد که این امر مستلزم توجه جدی به فناوریهای پیشرفته به ویژه نانو در تمام مراحل زنجیره علم تا صنعت در کشور میباشد.

طرح تولید شیشه خود تمیز کن

قیمت خط تولید شیشه خود تمیز کن

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شیشه خود تمیز کن، برابر با ۲۶۵۱۲.۵ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شیشه خود تمیز کن

بودجه: بین ۴ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰۰۰۰۰ متر مربع
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۵۸۰۷۵ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)