طرح تولید پودر لاستيک از لاستيک مستعمل

طرح تولید پودر لاستیک از لاستیک مستعمل

صنعت بازیافت تایر در ایران به حدود ۴۰ سال قبل به تولید تایر روکشی بر می گردد که بخشی از آن در قبل از انقلاب و دارای تکنولوژی قدیم بوده و کارخانجات ایجاد شده در بعد از انقلاب نیز رشد قابل توجهی از حیث تکنولوژیکی و یا بهبود روش های مورد مصرف نداشته اند و عمده این کارخانجات در زمان جنگ ایران و عراق به لحاظ محدودیت تایر فعالیت خوبی داشته اما پس ار جنگ کارخانجات زیر سقف ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.
در حال حاضر میلیون ها حلقه تایـر در محل هـای مختلف جمع شده و میلیون ها حلقه نیز به صورت غیرقانونی در محیط زیست رها شده است. طبق آمار در آمریکا ۵۰ درصد از تایرهای دور انداخـته شده به صورت سوخـت مصرف می شود، ۱۵ درصد به مصرف آسفـالـت اصـلاح شـده با لاستیـک ، پرکـننده برای صنـایع تولید لاستیک و … مصرف شده و مقداری نیز صادر می شود.
درکشورهای صنعتی نیز سالانه به ازای هر نفر جمعیت، یک تایر تعویض می شود و میزان مصرف دیگر کشورهـا نیز ضـریبی از این عدد خواهد بود که این بستگی به پارامترهای مختلفی در آن جامعه دارد. در آمار دیگری گفتـه شده سـالانه به تعداد یک سوم تعداد چرخ اتومبیل ها، تایر فرسوده تولید می شود.
اگر بدانیم به ازای تولید یک لاستیک کامیونی معادل ۲۲ گالن نفت مصرف می‌شود، بیشتر به لزوم بازیافت لاستیک پی می‌بریم. لاستیک های مستعمل ، زباله های مخصوص هستند که از لحاظ شیمیایی، اندازه، حالت و شکل با زباله های دیگر تفاوت دارند.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید پودر لاستیک از لاستیک مستعمل

ظرفیت اسمی تولید سالیانه :۱۵۰۰ تن
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۰۶۰مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸۱۰۰ میلیون ریال
میزان سرمایه گذاری در گردش : ۲۵۰ میلیون ریال
میزان سرمایه گذاری کل : ۸۴۰۰ میلیون ریال
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۴۰۰ میلیون ریال
نرخ بازگشت داخلی : ۲۷.۵ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع بازیافت دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)