نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

طرح تولید نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) یک رویکرد منظم برای شناسایی، طراحی، اجرا، مستندسازی، پایش، کنترل و اندازه گیری فرآیندهای دستی و خودکار کسب وکار، برای دستیابی به نتایج هدف گذاری شده سازگار با اهداف استراتژیک سازمان است. BPM شامل تعریف، بهبود، نوآوری و مدیریت فرآیندهای سراسری کسب وکار، به شکلی از پیش سنجیده، مبتنی بر همکاری و به صورت روزافزونی مبتنی بر تکنولوژی است،

فرآیندهایی که به نتایج کسب وکار منجر شده، ارزش ایجاد کنند و سازمان را در دستیابی به اهداف کاری خود با چابکی بیشتر توانمند سازد. (تعریف انجمن متخصصین BPM). با توجه به این مفهوم بسته نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS2) نرم افزاری است که مبادله اطلاعات سازمان از آغاز تا انتها را تعریف، ایجاد و اداره میکند. در واقع BPMS نوع خاصی از نرم افزار می باشد که از تمام چرخه عمر فرآیندهای کسب وکار پشتیبانی میکند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

مشاوره و تولید نرم افزار:۷۲۲۰۱۱۱۰

کالاهای جایگزین و مکمل نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

نرم افزارهای BPMS در مجموع فاقد جایگزین می باشند. اما زیربخش های آن نظیر بخش مدلسازی و یا بخش بهینه سازی دارای موارد جایگزین می باشند. مکمل نرم افزارهای BPMS نرمافزارهای محاسباتی نظیر نرم افزارهای مالی، حسابداری و نرم افزارهای یکپارچه سازی در سطح سازمان می باشد.

موارد کاربرد نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

کاربرد محصول فوق بیشتر در صنایعی است که نیازمند یکپارچه سازی فعالیت ها در بین بخش های مختلف سازمان
می باشند. لذا تعدادی از این کاربردها به شرح زیر است:
سازمانهای دولت: به عنوان زیربنای استقرار دولت الکترونیک و ارایه خدمات الکترونیک
بیمه
ارتباطات راه دور و مخابرات
مالی و بانکی
بخش های ارایه خدمات به مشتریان در سازمان های تولیدی
سازمان های فعال در حوزه سلامت و بهداشت

معرفی بازار هدف نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد از جمله اهداف دولت در برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، توسعه استفاده و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخشهای مختلف کشور و تحقق دولت الکترونیک می باشد. هدف اصلی تحقق دولت الکترونیکی، ارائه خدمات مؤثر و کارآمد به شهروندان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است، به گونه ای که دولت، بیشتر و بهتر پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.در این راستا سیاستهای دولت بر ایجاد سامانه های الکترونیکی در راستای تحقق دولت الکترونیک در کشور برای اجرای امور محوله به سازمانهای دولتی و خصوصی و ارائه خدمات بهینه به مردم وکلیه کارکنان سازمانها و ادارات تمرکز یافته است.
در سند نقشه جامع دولت الکترونیک کشور بر یکپارچه سازی و تعامل اطلاعاتی بین دستگاهی و ارایه خدمات الکترونیکی تأکید شده است. در این سند مشخص شده که تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور در سال ۱۳۹۴ باید ۱۳۳ درصد خدمات دستگاههای دولتی به یکدیگر باید تمام الکترونیک (G2G) شود و ۷۳ درصد خدمات دستگاههای اجرایی به مردم هم به صورت تمام الکترونیک (G2C) باشد. همچنین در این برنامه باید دستگاههای دولتی فرآیندهای مربوط به خدمات الکترونیکی را در سازمانهای خود بهینه نمایند. تمامی این اهداف فقط و فقط زمانی میسر میشود که در سازمانهای دولتی سیستمهای BPMS مستقر شود. لذا استقرار سامان های BPMS به عنوان یکی از زیرساخت های دولت الکترونیک مورد توجه بخش دولتی قرار گرفته است. پیاده سازی BPMS موجب میشود مدیران از فرصت هایی که فناوری اطلاعات در اختیار آنها قرار میدهد مطلع شوند .استقرار سلامت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک نیز از جمله برنامه های کلان دولت و بخش خصوصی در ایران میباشد. از این رو وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی، شرکتهای بزرگ دولتی، بانکها و مؤسسات مالی، بیمارستانها، واحدهای بزرگ کسب و کار، بیمه ها و شرکتهای مخابراتی در سطح کشور به عنوان بازار هدف این طرح در نظر گرفته شده است.
نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

لیست تجهیزات مورد نیاز جهت نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS) به شرح زیر است:

انتقال دانش فنی و هسته اصلی نرم افزار
کامپیوتر سرور
کامپیوتر رومیزی و لپتاپ
دیتا ویدیو پروجکتور
اسمارت برد
مودم وایرلس و تجهیزات شبکه
UPS
پرینتر لیزری
پرینتر رنگی لیزری
اسکنر
UTM

قیمت خط نرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

قیمت کل تجهیزات و دانش فنی مورد نیاز تولید نرم افزار BPMS ، برابر با ۶۲۲،۲۲۲ یورو بر آورد شده است که به ازای هر یورو ۴۱۳۳۳ ریال ۲۸ ،۳۳۳ میلیون ریال محاسبه شده است. همچنین به همین صورت هزینه برای تجهیزات و ملزومات اداری نیز ۱۳۳ میلیون ریال معادل ۱۱،۱۱۱ یورو محاسبه شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحدنرم افزار مدیریت فرآیندکسب و کار(BPMS)

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰ نسخه در سال
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۲۰۰ مترمربع
میزان نیروی انسانی مورد نیاز طرح به تفکیک:
تعداد نیروی کار ماهر مستقیم مورد نیاز: ۲۷ نفر
تعداد نیروی کار غیر ماهرمستقیم مورد نیاز: ۵ نفر
تعداد نیروی متخصص مستقیم مورد نیاز: ۱۰ نفر
تعداد سال ساخت: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۰۴۷۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۱۸۳۶ میلیون ریال
سرمایه کل: ۲۲۳۰۶ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۲۳.۹%

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)