طرح توليد انواع جعبه ها و سبدهاي حمل و نقل (2)

طرح تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

محیط اطرافمان انباشته از پلاستیک شده است، هر کاری که انجام می دهیم و هر محصولی را که مصرف می کنیم، از غذایی که میخوریم تا لوازم برقی به نحوی با پلاستیک سروکار داشته و حداقل در بسته بندی آن از این مواد استفاده شده است. گذر زمان و پیشرفت صنایع از یک سو، ارتقاء سطح فرهنگ جوامع و افزایش تقاضا برای کالاهای بهداشتی از سوی دیگر باعث شده اند که امروزه انواع ظروف پلاستیکی جزء لوازم جدایی ناپذیر زندگی روزانه ما شوند. جعبه های پلاستیکی کاربرد زیادی دارند و بی‌برو برگرد در همه تره بارها دیده می‌شود. البته فقط مختص تره‌بار نیست بلکه در جلوی هر میوه فروشی هم به وفور دیده می‌شود. اصلاً براحتی می‌شود در بقالی‌ها هم آنها را دید. حتی در پروتئینی‌ها. اصلاً در خانه، در انباری و خیلی جاهای دیگر. اسمش جعبه پلاستیکی میوه است اما کاربردش زیاد است. هم مرغ و ماهی در آن حمل می‌کنند،

طرح تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل (3)

کاربرد جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

جعبه های پلاستیکی در واقع یک محصول نهایی بوده که بدون هیچگونه تغییری توسط کشاورزان، باغداران،فروشندگان میادین میوه و تره بار و … جهت بسته بندی، نگهداری، حمل و نقل انواع میوه جات بکار می رود. بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.

معرفی کشورهای تولیدکننده انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

جعبه پلاستیکی محصول نهایی هستند و در ضمن فرآیند تولید محصول پیچیده نبوده و بسیار آسان می باشد. از طرفی به دلیل حجم بالا و وزن کم این محصولات، هزینه حمل و نقل بالایی داشته و به همین دلیل تجار تمایلی به واردات این محصول نداشته و کلا تبادلات جهانی آن از رونق چندانی برخوردار نیست. به عبارت دیگر اکثر کشورها نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند.

طرح تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل (4)

فرآیند تولید جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

ابتدا گرانول پلی اتیلن سنگین با چگالی بالا و ماده رنگی و روان کننده که حرکت پلاستیک مذاب را هنگام حرکت در دستگاه با سطوح تسهیل می سازد به نسبت مورد نظر توزین شده و به بخش میکسر منتقل می شود. پس از اختلاط کامل، مخلوط داخل آسیاب یه وسیله مکنده به داخل سیلو ذخیره که در ارتفاع قرار دارد منتقل شده، آنگاه به مقدار مورد نیاز از دهانه زیرین سیلو به داخل قیف دستگاه تزریق انتقال می یابد. پس از اتمام عمل تزریق (پر شدن قالب، باز شدن و خارج ساختن قطعه از آن) عمل سرد شدن قالب و تعادل حرارت به وسیله آب انجام می گیرد. قطعه بدست آمده در صورت سالم بودن کامل به انبار محصول و در صورت وجود ضایعاتی در آن به قسمت آسیاب منتقل می شود تا مجددا خرد شده و در خط تولید قرار گیرد. آب گرم شده در فرآیند نیز به برج خنک کننده رفته و پس از تبادل حرارت مجددا برای سرد کردن قالب به داخل سیستم بازگشت داده می شود.

طرح-تولید-انواع-جعبه-ها-و-سبدهای-حمل-و-نقل-(6)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

۱. جعبه ابزار پلاستیکی : ۲۵۲۰۵۱۲۵۹۸

بررسی بازار انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

همواره چالش‌ها و موانع متعددی در سر راه تولیدکنندگان کشور و همچنین صنعتگران پلاستیک وجود داشته است. اما این روزها تغییر در وضعیت اقتصادی کشور، نوع و جنس این چالش‌ها را تغییرات بیشتری داده است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به عدم توان در توسعه واحد‌های تولیدی اشاره کرد. بسیاری از واحدهای صنعتی، به دلیل مشکلات موجود، تمرکز خود را بر توسعه از دست داده‌اند و توانایی و امید برای احداث خطوط جدید را ندارند. مشکلات متعددی که در اقتصاد کشور وجود دارد نیز تاثیر عمده‌ای بر واحدهای صنعتی گذاشته است. تغییر قیمت مواد اولیه در مقایسه با گذشته با شدت بالاتری صورت می‌گیرد. این نوسانات در قیمت مواد اولیه تحت تاثیر بازار ارز به وجود آمده است.

وضعیت واردات و صادرات انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل (1)

وضعیت واحد های فعال تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل در کشور به تفکیک استان آمده است .

انواع-جعبه-ها-و-سبدهای-حمل-و-نقل-15

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع جعبه ها و سبدهای حمل و نقل

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰مترمربع
زیربنای ساختمان ها : – مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : – درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)