طرح تولید بطری پلاستیکی دارویی

امروزه پلی اتیلن ترفتالات به یکی از پرکاربردترین ، همه کاره ترین و قابل اعتمادترین مواد پلاستیکی در جهان تبدیل شده است. بیش از نیمی از فیبر مصنوعی و تقاضای بطری جهان توسط تأمین می شود. بطری دارویی پت برای اولین بار در در ایالات متحده تهیه شد ، با زمانی که محققان در جستجوی پلیمر بودند که می تواند برای تولید پلیمرهای جدید پارچه ای استفاده شود.
بعلاوه ، محققان راهی برای کشش ورق نازک اکسترود شده پت برای ایجاد فیلمهایی یافتند که اکنون به عنوان فیلمهای اشعه ایکس یا عکاسی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. دهه ۱۹۷۰ ، فناوری جدیدی برای قالب گیری پت در بطری های سبک ساخته شد و در سال ۱۹۷۷ بطری پت تولید شده نیز بازیافت شدند.
ظروف پلاستیکی دارویی از مدل های متنوع همانطور که می دانید از مدل های زیادی تشکیل شده که برخی ظروف های پلاستیکی در ایران توسط تولیدکنندگان فعال در این زمینه تولید می شود.دارو ها چون که مواد شیمیایی هستند باید برای بسته بندی آن از ظروف بهداشتی استفاده شود، تا حدودی می توان روی ظروف های پلاستیکی که در کشور تولید می شود حساب کرد اما شرایطی را باید داشته باشد.

انواع ظروف پلاستیکی دارویی

پیمانه،قاشق و قطره چکان
قوطی جامدات PE,PET
درب ظروف دارویی
بطری مایعات
قطره چکان بلند
قطره چکان کناری
قاشق دو طرفه
قاشق یک طرفه

مزایای بطری پلاستیکی دارویی

– مناسب برای بسته بندی داروهای شربتی
– تنوع کاربرد در پزشکی
– وزن سبک و داشتن زیبایی
– مقاوم در برابر واکنش شیمیایی
– قابل بازیافت بودن

رنگ بطری پلاستیکی دارویی

بطری پلاستیکی دارویی در طرح ها و اندازه های متفاوت وجود دارد ،رنگ این بطری به دو صورت کهربایی و شفاف است بطری های کهربایی رنگ به دلیل محافظت دارو از نور مضر خورشید UV بسیار پر کاربرد تر است که می توانید آن ها را در بسیتری از محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی مشاهده کنید .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بطری پلاستیکی دارویی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی برای صنعت تولید بطری پلاستیکی دارویی یافت نشد لذا کد آیسیک انواع بطری پلاستیکی به شرح زیر است :
کد آیسیک انواع بطری پلاستیکی : ۲۵۲۰۴۱۲۴۵۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید بطری پلاستیکی دارویی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای صنعت تولید بطری پلاستیکی دارویی یافت نشد لذا کد تعرفه گمرکی انواع بطری پلاستیکی به شرح زیر است :
کد تعرفه گمرکی انواع بطری پلاستیکی : ۳۹۲۳۳۰۰۰

مواد اولیه دستگاه تولید بطری پلاستیکی دارویی

دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی پت بطور کلی مواد اولیه‌ای دارند که به نام پریفرم شناخته می‌شود. پریفرم ها توسط دستگاه‌های پریفرم ساز تولید می‌شوند و بعد از آن وارد چرخه تولید می‌شوند. معمولا اکثر تولید کننده‌های بطری پریفرم را بصورت آماده خریداری می‌کنند. دانستن این نکته بسیار مهم است که در دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی کیفیت محصولات نهایی با کیفیت پریفرم بسیار در ارتباط می‌باشد.

فرآیند تولید بطری پلاستیکی دارویی

برای تولید ظروف پلاستیکی دارو های شیمیایی،بهداشتی باید در آزمایشگاه های مجهز و متخصص آزمایش شود تا ظروف بهداشتی تولید شود.تولید بطری پلاستیکی پت توسط دستگاه‌های بادکن پریفرم و در دستگاه تزریق انجام می‌شود. دستگاه های بادکن پت پریفرم انواع مختلفی دارد و می‌تواند دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشد. به طور کلی دستگاه بادکن از دو بخش اصلی تشکیل شده است.
بخش اول: آون دستگاه که شامل چند طبقه است و دمای انی المنت ها با توجه به رنگ و شکل پت تنظیم می‌شود.
بخش دوم بادکن دستگاه که شامل PLC و گیره دستگاه است که قالب روی آن نصب می‌شود.
در این مرحله پت پریفرم که در آون نرم شده است درون قالب قرار گرفته است و با فشار هوا باد شده، به بدنه سرد قالب می‌چسبد و شکل قالب را به خود می‌گیرد.

وضعیت واحد های فعال تولید بطری پلاستیکی دارویی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع بطری پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید بطری پلاستیکی دارویی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع بطری پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات بطری پلاستیکی دارویی

نمودار واردات و صادرات انواع بطری پلاستیکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

بررسی وضعیت تولید بطری سروم در کشور

کل نیاز کشور به سرم تزریقی سالیانه ۱۲۰ میلیون بطری است که امروزه با شیوع بیماری کرونا حجم نیاز کشور به سروم افزایش یافته، مساله اصلی مواد اولیه بسته‌بندی سرم است که به دلیل تحریم واردات آن مشکل است و تولید بطری‌ سرم متوقف شده است.،در وضعیت کنونی سرم نیست و حالا کمبود سرم هم عمل‌های جراحی را به تعویق انداخته و هم بیمارستان‌های مملو از بیماران کرونایی را با دردسر مواجه کرده است.چنانچه این وضعیت ادامه داشته باشد و مواد اولیه تولید بطری سرم وارد نشود، در آینده با بحران کمبود سرم در کشور مواجه می‌شویم.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید بطری پلاستیکی دارویی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۶۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸ میلیارد تومان(بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)