پلاستیک

طرح تولید ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز

ترکیبات ترموپلاستیک پلیاورتان TPU برای کاربردهایی که نسوز بودن مورد نظر است مانند کاربرد در سیمها و کابل، مفید هستند. یک روش ویژه برای نسوز کردن پلیمرها، استفاده از سیستمهای پف کننده میباشد. اصطلاح پف کننده به لایه زغال کفی که بر روی سطح ماده پلیمری در اثر وجود آتش تشکیل میشود گویند. لایه زغالی مواد تحتانی را در برابر آتش محافظت میکند. به عبارت دیگر این لایه به صورت یک مانع فیزیکی عمل مینماید و نفوذ محصولات فرار قابل اشتعال به سمت آتش و نفوذ اکسیژن به سمت پلیمر را محدود میکند. در نتیجه پوشش زغالی، انتقال حرارت و انتقال جرم را میان گاز و فاز جامد آهسته و کند مینماید. TPU خالص (پلیمر TPU بدون افزودنیهای نسوزکننده) تحت فلاکس حرارتی بالا یا در معرض آتش، طی دو مرحله متوالی تخریب میشود. مرحله اول تخریب از طریق شکستن مولکولهای پلیمر در دماهای بین C˚۲۴۰ تا C˚۴۰۰ رخ میدهد که بیشترین افت وزنی را در دمای C˚۳۲۰ دارد. مرحله دوم تخریب در محدوده دمایی ۴۰۰ تا C˚۷۰۰ اتفاق میافتد که منجر به از بین رفتن کامل پلیمر میشود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز

طرح توجیهی تولید پلی اورتان: ۲۴۱۳۱۲۷۰
طرح توجیهی تولید چسب پلی اورتان: ۲۴۲۹۱۳۱۳
طرح توجیهی تولید الیاف پلی اورتان: ۲۴۳۰۱۱۶۰
طرح توجیهی تولید پانل پلی اورتان: ۲۵۲۰۱۳۳۷
طرح توجیهی تولید فوم نرم پلی اورتان: ۲۵۲۰۱۷۱۹
طرح توجیهی تولید فوم سخت پلی اورتان: ۲۵۲۰۱۷۲۰

موارد مصرف و کاربر طرح تولید ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز

TPUهای بر پایه پلیاتر برای پوشش انواع کابلها و سیم های ایمنی، تاکتیکی و نظامی بکار میروند. انواع پایه پلیاتری آن به علت مقاومت خوب در برابر هیدرولیز و عوامل میکروبی، از خوردگی و همچنین اتصالات در ولتار پایین جلوگیری مینمایند.

اهمیت تولید ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز در کشور

پلی اورتان از دهه ۱۹۸۰ به بعد با مطالعات زیادی که به منظور بهبود کیفیت بر روی کاتالیست و عوامل پف زای آن انجام شد، هر روز مصارف گسترده تری پیدا کرده است. به عنوان مثال حدود ۲۰ سال است که در تولید صندلی ماشین از فومهای پلی اورتان منعطف استفاده میشود. در مواردی که میتوان آنها را با سایر مواد جایگزین نمود، پلی اورتان به علت سادگی تهیه، هزینه نسبتاً پایین و خواص فیزیکی و مکانیکی مناسب، همچنان به عنوان یک گزینه جدی مطرح میباشد. ترکیب عملکرد بالا و قابلیت خوب فرآیندپذیری پلی اورتان ها سبب رشد و توسعه زیاد کاربرد این مواد جدید شده است.

طرح تولید ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز

قیمت خط تولید ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید ترموپلاستیک پل اورتان نسوز، برابر با ۱۲۵میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت ترموپلاستیک پلی اورتان نسوز

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۵۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۵۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۵ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۲۰۵۸.۷۵ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۲۷۵۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۴۹۵۵۸.۷۵ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)