طرح تولید رگلاتورهای هوای فشرده

هوای فشرده که توسط کمپرسور تولید می شود دارای نوسان می باشد. تغییرات فشار در لوله ها می تواند تاثیر منفی در مشخصات سوئیچینگ (تغییر موضع شیرها)، زمان حرکت سیلندرها و مشخصات زمانی شیرهای کنترل جریان و شیرهای حافظه بگذارد. بنابراین فشار ثابت پیش نیازی برای عملکرد بدون مشکل یک کنترل پنوماتیکی می باشد.
برای ایجاد فشار ثابت در سیستم، رگلاتورها در قسمت مرکزی شبکه هوای فشرده قرار داده می شوند تا از تامین فشار ثابت، علی رغم نوسانات فشار در حلقه اصلی (فشار اولیه) اطمینان حاصل شود.کاهنده فشار یا تنظیم کننده فشار بعد از فیلتر هوای فشرده قرار گرفته و وظیفه آن ثابت نگه داشتن فشار علی رغم نوسانات فشار و یا مصرف هوا در سیستم می باشد. فشار هوا باید مطابق با نیاز هر یک از قسمت های کارخانه بوده و قبل از ورود به هر قسمت تنظیم شود. مناسب ترین فشار هوایی که در سیستم های پنیوماتیکی بکار برده می شود و از نظر تجربی و اقتصادی و فنی ثابت گردیده است و با درنظر گرفتن تطابقی که بین تولید هوای فشرده و راندمان قطعات ایجاد خواهد نمود به صورت زیر است:
در قسمت قدرت : ۶ بار
در قسمت کنترل: ۳ تا ۴ بار
استفاده از فشارهای بالاتر باعث فرسایش و همچنین باعث هدر رفت انرژی میشود در حالی که استفاده از فشارهای پایین تر به خصوص در قسمت قدرت باعث کاهش راندمان می شود.

انواع رگلاتور هوای فشرده

رگلاتورهای پنوماتیک در ۳ نوع ساده (که نحوه عملکرد آن بیان شد)، رگلاتور دقت بالا (precision pneumatic regulator) و رگلاتور پروپرشنال که دارای نمایشگر دیجیتال بوده و با استفاده از کابل به PLC جهت کنترل فشار به صورت ۰.۰۱ بار متصل می شود.
البته نوع دیگری از رگلاتورهای پنوماتیک، به اصطلاح رگلاتورهای ۴۰ باری می باشند که در سیستم هایی که فشار ورودی بالا بوده و نیاز به تنظیم فشار بالاتری باشد قابل استفاده است. به سازندگان این نوع رگلاتور می توان به کمپانی های BLCH چین، E.MC چین و EWO آلمان اشاره کرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید رگلاتورهای هوای فشرده

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی رگلاتور هوای فشرده یافت نشد لذا کد آیسیک انواع رگلاتور به شرح زیر میباشد.
کد آیسیک انواع رگلاتور : ۲۹۱۲۴۱۲۳۵۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید رگلاتورهای هوای فشرده

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی رگلاتور هوای فشرده یافت نشد لذا کد تعرفه گمرکی انواع رگلاتور به شرح زیر میباشد.
کد تعرفه گمرکی انواع رگلاتور : ۸۴۸۱۱۰۱۰

ساختمان رگلاتورهای هوای فشرده

۱- قسمت بارگذار: این قسمت، وظیفه اعمال بار را برعهده دارد و متشکل از وزنه، فنر و فشار گاز است.
۲- قسمت اندازه‌گیر: اندازه‌گیری فشار گاز و مقایسه آن وظیفه این قسمت است.
۳- قسمت عمل‌کننده: بستن مسیر عبور جریان گاز وظیفه این قسمت بوده و برای همین به آن، شیر مانع نیز گفته می‌شود.

نحوه عملکرد رگلاتور پنوماتیک

فشار ورودی در رگلاتور فشار همواره باید از فشار خروجی بالاتر باشد. فشار توسط یک دیافراگم تنظیم می شود. فشار خروجی بر یک سطح دیافراگم اعمال شده و نیروی فنر بر سطح دیگر اعمال می شود. نیروی فنر به وسیله یک فلکه قابل تنظیم، تنظیم می شود.
هنگامی که فشار خروجی افزایش یابد مثلاً در هنگام تعییرات بار سیلندر، دیافراگم در جهت مخالف نیروی فنر حرکت کرده و باعث کاهش سطح مقطع خروجی در نشیمنگاه شیر شده و یا آن را کاملاً می بندد. سپس قطعه مرکزی دیاف اگم باز شده و هوای فشرده می تواند از طریق روزنه های تخلیه به اتمسفر تخلیه شود.
هنگامی که فشار خروجی کاهش می یابد. نیروی فنر شیر را باز میکند. بنابراین با پیش تنظیم فشار خروجی، باز و بسته شدن دائمی و پیوسته نشیمنگاه شیر را ایجاد خواهد نمود. فشار کاری بر روی گیج نشان داده می شود.
رگلاتورهای پنوماتیک در سایزهای ۱/۸,۱/۴,۳/۸,۱/۲,۳/۴,۱,۱ ۱/۴,۱ ۱/۲, ۲ اینچ تولید می شوند که پرمصرف ترین سایزها ۱/۴ و ۱/۲ اینچ می باشند. رگلاتورهای سایز ۱/۸ الی ۳/۴ اینچ از نوع ساده بوده و از سایز ۱ الی ۲ اینچ از نوع پایلوتی می باشند.

وضعیت واحد های فعال تولید رگلاتورهای هوای فشرده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولید انواع رگلاتور در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات رگلاتورهای هوای فشرده

نمودار واردات و صادرات انواع رگلاتور در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید رگلاتورهای هوای فشرده

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید رگلاتورهای هوای فشرده اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید رگلاتورهای هوای فشرده

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۲۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)