طرح تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

کولین ماده مغذی ضروری است که از سالها پیش در جیره غذایی طیور و خوک استفاده میشد. تخریب گسترده این ماده در شکمبه باعث عدم مصرف آن در جیره غذایی نشخوارکنندگان میشد. از اوایل دهه ۹۰ میلادی، فن آوری پوشش دار کردن کولین، اجازه استفاده از کولین را در جیره غذایی گاوهای شیری و گوشتی فراهم کرد.از جمله نقش های مهم کولین در کبد می توان به شرکت در ساختمان VLDL اشاره کرد که ترکیبی ضروری برای خروج چربی های تجمع یافته در کبد در حول و حوش زایش است. به بیان دیگر، به خاطر اینکه تمامی گاوهای شیرده در دوره انتقال در بالانس منفی انرژی قرار می گیرند و به دنبال آن مجبور به استفاده از چربیهای ذخیره بدن جهت تولید انرژی هستند، لذا فراهم کردن شرایط لازم جهت خروج چربیهای اضافی از کبد، جهت عملکرد بهینه این عضو که همان تولید گلوکز و پیشگیری از بروز بیماریهای متابولیک است ضروری میباشد. از سویی دیگر با توجه به تخریب وسیع ترکیب این ویتامین توسط میکروارگانیسم های شکمبه و نرسیدن آن به محل اصلی جذب یعنی روده کوچک، ضرورت پوشش دار کردن این ویتامین حیاتی جهت عبور از شکمبه توسط محققین تغذیه گاو شیرده احساس شد.
کولین کلراید دارای کارکردهای حیاتی در بسیاری از فرآیند های متابولیکی نشخوار کنندگان است. استفاده از کولین حفاظت شده در تغذیه گاو شیری با کمک به عملکرد صحیح کبد در گاوهای دوره انتقال باعث افزایش یکنواخت و سریع تولید شیر در ابتدای شیردهی می شود.
کمبود کولین در غیر نشخوارکنندگان رایج نیست، دلیل این امر توزیع گسترده آن در منابع خوراکی و فقدان شکمبه می باشد. در مقابل متاسفانه تجزیه میکروبی شکمبه عامل تخریب ۸۷ تا ۹۹ درصد از کولین غیر محافظت شده موجود در جیره غذایی دام است. از اوایل دهه ۹۰ میلادی فناوری پوشش دار کردن کولین، امکان استفاده از کولین را در جیره غذایی گاوهای شیری فراهم نمود.
همچنین داروی سوکسینیل کولین کلراید به عنوان داروی کمک بیهوشی برای شل کردن عضلات اسکلتی و تسهیل کنترل بیمار طی تنفس مصنوعی مکانیکی مصرف می‌شود. همچنین برای تسهیل لوله‌گذاری داخل نای، جراحی‌هایی که طولانی مدت هستند و شل شدن عضلات در آن‌ها ضرورت دارد و کاهش شدت انقباضات عضلانی ناشی از حملات تشنجی مصرف شده‌است.سوکسینیل کولین کلراید داروی ‌مسدودکننده عصبی عضلانی دپولاریزان‌است که با استیل کولین در اتصال به‌گیرنده‌های کلینرژیک صفحه محرکه‌ انتهایی رقابت و با اتصال به گیرنده‌هاباعث دپولاریزاسیون می‌شود. اثر دپولاریزان به دلیل تمایل شدید آن به‌گیرنده کلینرژیک و مقاومت به اثرات کولین‌استراز، طولانی‌تر از استیل کولین است.این اثر ابتدا باعث انقباض گذرای عضلات‌می‌شود که معمولاً فاسیکوله شدن‌عضلات بروز می‌کند و بعد از آن، انتقال‌عصبی عضلانی مهار می‌شود.

مزایای مصرف کولین کلراید مایع (۷۵%) در دام:

– افزایش تولید شیر
– بهبود ترکیب شیر
– بهبود عملکرد تولید مثلی
– کاهش وقوع کتوز و کبد چرب در گله
– تامین همزمان انرژی و کولین برای دستیابی به حداکثر عملکرد
– مخلوط همگن تر
– عدم اتلاف نانو کولین در طی فرآیندهای فیزیکی بویژه ساخت پلت و حمل و نقل خوراک.
– مقاوم به حرارت و فشار طی فرآیند ساخت پلت.
– اطمینان از محافظت در مقابل تجزیه شکمبه ای
– جذب بیشتر

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی برای کولین کلراید مایع (۷۵%) یافت نشد لذا کد آیسیک کولین کلراید (پودر) به شرح زیر است.
کد آیسیک کولین کلراید (پودر) : ۲۴۲۳۵۱۴۵۰۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کولین کلراید مایع (۷۵%)  : ۲۹۲۳۱۰۱۰

فرایند تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

اختراع روشی برای ساخت و تولید کولین کلراید, در خاص, یک روش برای تولید کولین کلراید با اضافه کردن تری متیل آمین هیدروکلراید به اسید هیدروکلریک و تری متیل آمین, و سپس اضافه کردن علاوه بر این به اتیلن اکسید.
کولین کلراید به عنوان افزودنی خوراک می تواند در بهبود میزان استفاده از متیونین و افزایش مقاومت در برابر بیماری های دام و طیور, و تسریع رشد دام و طیور, بهبود کیفیت گوشت و بهبود میزان تولید تخم مرغ. در سالهای اخیر, آن یافت شده است که کولین کلراید نیز می تواند به عنوان یک تنظیم کننده رشد گیاه استفاده شود.
روش سنتز کولین کلراید از chloroethanol و تری متیل آمین به عنوان مواد اولیه و با استفاده از اتیلن اکسید به عنوان کاتالیزور استفاده شده است برای مدت طولانی. به عنوان گران قیمت chloroethanol, اقتصاد خوب است, و chloroethanol باقی مانده به حذف است, که در نهایت بر کیفیت محصول. از این رو, این روش این است که تنها مناسب برای تولید دسته ای کوچک در مناطق محدود منابع شرایط. سنتز trimethylamine هیدروکلراید توسط هیدروکلریک اسید و trimethylamine, و سپس سنتز کولین کلراید با اکسید اتیلن, در حال تبدیل شدن بیشتر و بیشتر,. با این حال, اگر خلوص بالا اکسید اتیلن استفاده می شود در این روش, ایمنی واکنش تا حد زیادی کاهش می یابد و این عملیات حادثه آسان است به اتفاق می افتد.
هدف از اختراع این است که در ساخت کولین کلراید با اپوکسی ethane, اتیلن توسط اکسیداسیون کاتالیزوری, کاتالیزوری مستقیم آب از اتیلن گلیکول – متوسط محصولات حاوی مقدار بسیار کم از اتیلن گلیکول محلول های آبی با غلظت کم از اتیلن اکسید به عنوان مواد خام, علاوه بر این واکنش trimethylamine هیدروکلراید, از اتیلن اکسید محلول های آبی قبل از ورود به سیستم واکنش اول, تبخیر حذف شده با اتیلن گلیکول توسط اپوکسی ethane با بخار بخار به راکتور, موجب بهبود شرایط عملیاتی, بهبود ایمنی آن. اختراع به اتمام است با روش زیر.
نمک واکنش HCl و trimethylamine تولید trimethylamine هیدروکلراید, و پس از آن علاوه بر واکنش trimethylamine هیدروکلراید و اکسید اتیلن تولید واکنش شیمیایی فرمول کولین کلراید.
واکنش نمک است برای اضافه کردن سه methylamine محلول آبی در همان زمان هنگامی که اسید هیدروکلریک هم زده است. واکنش در دمای ۳۰~۴۰ C, فشار نرمال فشار, و نسبت اسید هیدروکلریک به trimethylamine است ۱: (۱ ~ ۱.۰۱). زمان واکنش است ۲ ساعت ها. پس از trimethylamine آب راه حل اضافه شده است, مقدار pH تنظیم شده است به ۴.۵ به ۶.۵. این trimethylamine هیدروکلراید راه حل پایدار در این محدوده pH و بدون بوی نامطبوع. در واکنش, دما نباید بیش از حد بالا. اگر دمای واکنش بسیار بالا است, آن فرار هیدروکلریک اسید در محلول واکنش شود, و عملکرد تری متیل آمین هیدروکلراید تولید شده توسط واکنش از عملکرد کمی پایین تر خواهد بود. اسید هیدروکلریک واکنش استفاده است معرف درجه و یا بی رنگ و شفاف صنعتی اسید هیدروکلریک. اگر زرد صنعتی هیدروکلریک اسید حاوی یون های آهن و سایر ناخالصی اضافه می شود, مقدار کمی از جمع کردن در reactant ظاهر می شود. پس از تصفیه, روشن trimethylamine اسید کلریدریک حل می تواند به دست آمده. Trimethylamine می تواند مورد استفاده مطابق با استاندارد ملی محتوای ۳۰% صنعتی درجه trimethylamine راه حل.
علاوه بر این واکنش trimethylamine هیدروکلراید به اتیلن اکسید و غلظت کم (۸ wt%) اکسید اتیلن محلول آبی حاوی ردیابی (۰.۳ به ۴.۵ wt.%) اتیلن گلیکول. با این حال, از اتیلن گلیکول باقی مانده در محلول واکنش پس از واکنش اتیلن اکساید و trimethylamine هیدروکلراید راه حل. با افزایش رقیق محلول واکنش, غلظت اتیلن گلیکول باقی مانده در کولین کلراید محلول های آبی افزایش یافته است. در این محصول از کولین کلراید راه حل, اتیلن گلیکول کنترل می شود به عنوان یک محصول ناخالصی. بنابراین گلیکول و حاوی مقدار بسیار کم از کم غلظت اکسید اتیلن محلول های آبی قبل از ورود به سیستم واکنش, نقطه جوش اپوکسی ethane و اتیلن گلیکول, اول برداشته شود و با تبخیر و جدایی, حاوی ردیابی اتیلن گلیکول, اکسید اتیلن با بخار با بخار آب وارد راکتور.

وضعیت واحد های فعال تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

باتوجه به جستجو های انجام شده واحد فعالی برای تولید کولین کلراید (۷۵%)یافت نشد.

وضعیت واردات و صادرات کولین کلراید مایع (۷۵%)

نمودار واردات و صادرات کولین کلراید مایع (۷۵%)  در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

برآورد تقاضای محصول کولین کلراید مایع (۷۵%) :

مصرف سالیانه کولین کلراید ایران طبق آخرین آمار بدست آمده تا سال ۲۰۱۸ توسط USDAبرای تولید سالیانه) ۴ میلیون تن خوراک گوشتی، ۲ میلیون تن خوراک تخمگذار، ۳۶۰هزار تن خوراک آبزیان (حدود ۷ هزار تن بوده ولی با رشد تقاضای جهانی گوشت طیور و افزایش تولید صنعتی خوراک دام وطیور وآبزیان ، میزان تقاضا برای مصرف کولین درتولیدخوراک افزایش می یابد.
شایان ذکر است که بر اساس حداقل فرمولاسیونها در هر تن خوراک مرغ گوشتی ۸۵۰ گرم و در هر تن خوراک تخمگذار ۶۵۰ گرم و در هر تن خوراک آبزیان حدود ۳۵۰ گرم کولین کلراید ۶۰ درصد مورد نیاز است که اگر نیاز مرغ مادر ” پولت و تلفات حین تولید را برآورد بکنیم و در نظر داشته باشیم اختلاف در مقدار کولین کلراید افزوده شده به خوراک نژادهای مختلف دامنه تغییر بسیار متفاوتی دارد و گاها تا سه برابر حداقل مصرف نیز می باشد در مورد هر تن خوراک گوشتی به عدد ۱۲۰۰گرم و هر تن خوراک تخمگذار به حدود ۱۰۰۰گرم می رسیم .سرانه مصرف کولین به ازای هر راس ۵۰ تا ۱۰۰ گرم درروز میباشد.

تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید کولین کلراید مایع (۷۵%) اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید کولین کلراید مایع (۷۵%)

ظرفیت تولید سالیانه : ۹۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۲۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۹۶۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۰ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)