طرح احداث باغ تالار

باغ تالارها همانطور که از نامشان پیداست در طراحی مجموعه خود از باغ و فضای بازی معمولا بزرگ و با مساحت زیاد بهره می‌برند و سعی می‌کنند تا با گل‌آرایی‌های خاص و زیبا هر چه بیشتر فضای باغ خود را شامل جذابیت‌های زیادی برای میهمانانشان کنند.

امروزه برخلاف گذشته مردم اهمیت و ارزش بسیار بیشتری برای محیط زیست قائل هستند و همواره در تلاش‌اند که از وارد آمدن هرگونه آسیبی به محیط زیست جلوگیری کنند به همین دلیل واژه Rustic یا روستایی به یک سبک زندگی شیک و مدرن تبدیل شده است و در آن افراد از المان‌های طبیعی در دکوراسیون منازل و محیط زندگی خود استفاده می‌کنند. برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک نیز در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی بوده است و استفاده از خدمات باغ تالار روستیک رایج شده است. در حقیقت در این باغ تالار ها فضایی طبیعی و بکر برای برگزاری مراسم‌های عروسی فراهم می‌کنند و با الگو گرفتن از المان‌های طبیعی تلاش می‌کنند مراسم مختلف را در فضای باغ با وجود چشم‌اندازهای زیبا، برکه آب، کلبه‌های چوبی و … برگزار کنند.
همچنین علاوه بر دیزاین‌ها و گل‌آرایی‌هایی با کمک یک طراح دکوراسیون چیدمان صندلی‌ها و میزهای مختلف را انجام می‌دهند و به شکلی این کار را می‌کنند که میهمانان و عروس و داماد در حین برگزاری مراسم عقد و عروسی خود کاملا احساس راحتی داشته باشند و در فضای باغ بتوانند با آزادی کامل از جشن عروسی خود لذت ببرند.

طرح احداث باغ تالار علاوه بر طراحی فضای باز و باغ خود برای برگزاری جشن عقدو عروسی نیازمند فضایی سرپوشیده و مسقف هستند تا در صورت نیاز و آشفتگی هوا جشن را در آن برگزار کنند. در حقیقت این موضوع سبب می‌شود تا باغ عروسی هزینه‌های به مراتب سنگین‌تر و بیشتری را نسبت به تالارهای پذیرایی داشته باشند و در نتیجه می‌توان فهمید که هزینه‌های برگزاری یک جشن عقد و عروسی با استاندارهای خوب و با کیفیت قطعا هزینه‌های بیشتری را برای عروس و داماد در پی خواهد داشت.

ویژگی های باغ تالار عروسی
  • ظرفیت باغ تالار باتوجه به مهمانان
  • کیفیت پذیرایی و غذای باغ تالار
  • موقعیت و دسترسی آسان به باغ تالار
  • پارکینگ اتومبیل‌ها و جای پارک مناسب برای مهمان‌ها
  • وجود آسانسور برای باغ تالار
  • روکش مناسب برای صندلی‌ها و رومیزی‌ها
  • میز شام مخصوص عروس و داماد
  • سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات مجهز
  • خدمات جانبی تالار (موسیقی، نورپردازی و …)
  • هزینه‌های باغ تالار
  • داشتن اتاق عقد
  • داشتن اتاق پرو لباس بزرگ برای خانم‌ها
  • نزدیک بودن به محل زندگی، آرایشگاه عروس و دیگر تشریفات عروسی
  • تاریخ مراسم عروس و داماد
  • نوع چینش میزهای پذیرایی برای میهمان ها
  • زیبایی باغ تالار
  • سیستم گرمایش و سرمایش مناسب
  • گل آرایی ، سبزه آرایی و دارا بودن درختان و گیاهان تزئینی
  • باغ تالار باید دارای برکه ، آبنما ها و … باشد

وضعیت بازار تالارهای عروسی

برگزاری مراسمات گوناگون در تالارهای پذیرایی امروزه بسیار باب شده است و تقریبا همه افراد مراسم‌ مهم زندگیشان را در این مکان ها برگزار می‌کنند . از این رو با توجه به شرایط ‌واحد‌های مسکونی و زندگی شهری دیگر کسی مراسم های بزرگ مانند عروسی را در خانه خود برگزار نمی‌کند ؛ که همین مسئله موجب شده وضعیت بازار تالارها رو به بهبود بوده و رونق داشته باشد ؛ اما نباید فراموش کرد که پایین آمدن آمار ازدواج و افزایش تورم‌ و همچنین کاهش سطح درآمدی خانواده‌ها هم در طرف دیگر ، اجازه رشد آنچنانی این بازار را در ایران نمی‌دهد ، البته در مجموع با لحاظ کردن این مسئله که تالارهای پذیرایی به جز برگزاری مراسم‌ عقد و عروسی ، محل اصلی برگزاری همایش‌ها ، سمینارها ، پذیرایی ارگان های دولتی از کارمندانشان ، مجالس ترحیم و ولیمه و .‌.‌. هستند ، می توان وضعیت مناسب با درصد ریسک پایینی برای این کسب و‌ کار قائل بود .
از آن جا که امروزه افراد بسیاری توجه خاصی به چگونگی برگزاری مراسم‌های خود دارند و بازار این جشن‌ها و مراسم‌ها رونق دارد، شاید در نگاه اول شرایط بازار کار برای صاحبان تالارها و مدیران تالارها به شکل چشمگیری مساعد باشد. این نکته نیز حائز توجه است که در گذشته بخش زیادی از مراسم‌ها به صورت شخصی در منازل و خانه‌ها برگزار می‌شد اما امروزه بعضا بنا به دلایل مختلف به عنوان مثال کوچک بودن فضای منازل، تغییر ذائقه و سلیقه مردم و اجرای مراسم‌ها به گونه‌ای مدرن و لوکس افراد تمایل به برگزاری جشن‌های خود در تالارهای شیک، مدرن و با ظاهری منحصر به فرد پیدا کرده‌اند که در این میان نیز یک بازار رقابتی سخت و پیچیده نیز بین صاحبان این کسب و کارها برای جذب و جلب نظر تعداد بیشتری از متقاضیان ایجاد شده است. اما این مسئله نیز قابل تامل است که این روزها وجود مشکلات اقتصادی شاید به نوعی در این کسب و کارها نیز مشکل ایجاد کرده باشد اما در نگاه کلی تالارهای پذیرایی برای برگزاری بسیاری از جشن‌ها، مراسم‌ها، رویدادها و همایش‌ها مناسب و ایده آل هستند.

مراحل بررسی موقعیت تالار عروسی و امکانات آن برای سرمایه گذاری بدون ریسک و ساخت تالار پذیرایی

۱- بررسی موقعیت زمین تالار از لحاظ ابعاد، عوارض طبیعی زمین، شیب زمین ، تراکم مجاز، تعداد طبقات مجاز به ساخت
۲- بررسی منطقه : بافت منطقه، کاربری ساختمانها و زمینهای مجاور تالار عروسی، فاصله تالار با سایر تالارهای پذیرایی ، دسترسی از طریق راههای اصلی و فرعی به تالار، ترافیک منطقه ، سطح ساخت و ساز منطقه
۳- تحقیق بر روی سطح اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ساکنین منطقه ، همچنین بررسی نمای بصری ساختمان ها و بافت شهری نزدیک به تالار
۴- تعیین حوزه نفوذ تالار عروسی : همانطور که در مقالات قبلی تالار ساز اشاره شده مالک و مدیر تالار بایستی تصمیم بگیرد تالار عروسی در آینده قرار است در چه مقیاسی کارکند؟ رقبای اصلی تالار در حوزه محله، منطقه و شهر کدام هستند؟
برای مثال یک تالار در یک بافت شلوغ و پر تراکم و در جایی که که تایک شعاع مناسب تالار بزرگ دیگری وجود ندارد، از طرفی مردم آن منطقه معمولاً در تالارهای پذیرای مراسم عروسی و سایر مناسبات را برگزار می کنند شاید حوزه نفوذ تالار را در همان منطقه تعریف کنیم.
سطح رفاهی و اقتصادی مردم منطقه، تحقیق و ارزیابی تعداد مهمانها و در انتخاب روش برنامه ریزی برای ساخت تالار و نوع سرویس دهی با این اطلاعات تعیین می شود.
از طرفی ممکن است حوزه نفوذ تالار در مقیاس شهر تعریف شود . در این حالت بررسی بهترین تالارهای پذیرایی شهر و سنجش امکانات ، دسترسیها، آپشنهای ویژه، قیمت منو و ظرفیت سالنها، همچنین نوع معماری و کیفیت ساخت و سطح مدیریت نوع سرویس دهی رقبا مهم است.
۵- فرمول ویژه بررسی و مشاوره سرمایه گذاری برای تاسیس تالارهای عروسی ( پذیرایی):
برای ساخت تالار عروسی در ابتدا میزان نقدینگی خود را محاسبه کنید. جذب سرمایه گذار برای تالار بهتر است در دو مرحله انجام پذیرد.
۵-۱. پس از تکمیل برنامه ریزی ، برنامه فیزیکی ساخت، طراحی پلانهای تالار، طراحی سازه، معماری تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و از همه مهمتر طرح سه بعدی با پرزنت مناسب .
در این حالت امکان توجیه اقتصادی با بررسی ظرفیت مناسب تالار، امکانات و آپشنهای تالار، تاثیر طراحی زیبای نمای تالار عروسی در جذب مشتری و رقابت با سایر تالارها، و میزان هزینه ساخت و ساز دقیقتر
می شود.
از طرفی علاوه بر امکان بررسی موقعیت زمین و منطقه تالار توسط سرمایه گذار ، میزان تاثیر گذاری و ترسیم چشم انداز سود دهی تالار بیشتر مشخص می شود و قدرت مذاکره شما افزایش می یابد.
۵-۲ . استراتژی دیگر در انتخاب زمان جذب سرمایه گذار آن است که مراحل ساخت حداقل تا سفت کاری به پیش برود.
یعنی مراحل گودبرداری، احداث ساز، و سقفها و تیغه چینی انجام شود تا پروژه تالار، تاثیر بصری مناسبی برای جذب سرمایه گذار با شرایط ایده آل داشته باشد.
۶- نحوه محاسبه جریان سرمایه برای ساخت تالار:
میزان سرمایه لازم برای ساخت را مشخص کنید.
تقسیم کلی میزان پول مورد نیاز ساخت تالار معمولاً شامل این مراحل است.
۶-۱ هزینه جواز شهرداری و سایرمجوزها
۶-۲ گود برداری و احداث ساز و سقف
۶-۳ سفت کاری ، تیغه چینی
۶-۴ تاسیسات مکانیکی ( لوله کشی ها، سرمایش و گرمایش و …) و تاسیسات الکتریکی ( سیم کشی و …)
۶-۵ دکوراسیون داخلی، نمای تالار عروسی و محوطه سازی
۶-۶ تجهیز و مبلمان، میز و صندلیها ، لوستر ها و چراغها ، تجهیزات آشپزخانه و وسایل پذیرایی.

تمهیدات لازم جهت شروع فعالیت در کسب و‌ کار باغ تالار

نخستین نکته‌ای که در شروع این کار باید در نظر گرفت مشخص کردن وضعیت بنای تالار است . شروع این کسب و‌ کار در دو حالت کلی صورت می‌گیرد ؛

اول اینکه شما صاحب مکان مورد‌نظر برای تاسیس هستید‌ و فقط نیاز به یکسری بازسازی های کلی دارید تا بنا را به شکل تالار برای پذیرایی درآورید‌ .
دوم اینکه شما قصد سرمایه‌گذاری در این کار را دارید اما سرمایه کافی برای خرید بنا را ندارید که در این حالت می‌توانید بنای تالار را اجاره کنید .
در اینجا من پیشنهاد می‌کنم حتی اگر سرمایه خرید بنا را هم دارید این کار را نکنید ، چرا‌که میزان پولی که برای خرید مکان نیاز دارید در کمترین حالت حدود پنج ‌میلیارد تومان است که عاقلانه است این مبلغ را برای گردش در کسب و‌ کار خرج کنید و مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان به صورت میانگین و بسته به نوع و محل تالار بیشتر یا کمتر در ماه اجاره‌ بها بدهید . بعد از این موضوع باید به سراغ نحوه پیاده سازی پروژه بروید که عموما باز هم به دو شکل انجام می‌شود ؛

اول اینکه شما تمام بنای خود را برای تالار تجهیز کنید و فقط برگزار کننده مراسم باشید .
حالت دوم اینکه مقداری از فضای خود را به عنوان رستوران هم در نظر بگیرید .
که باز هم من پیشنهاد می‌دهم رستوران را در کنار کار داشته باشید .

روش محاسبه متراژ زمین برای احداث باغ تالار عروسی

اولین موضوع این است که سالن در داخل شهر احداث میشود یا خارج از شهر.
در تهران و شهرهای بزرگ معمولا الگوی تالارهای بیرون شهر باغ تالار است.
برای تالارهای داخل شهر بنابر قیمت زمین و شرایط مالی مالک و ضوابط شهرداری مساحت زمین نسبت به ظرفیت تالار عروی مشخص میشود.
۱. محاسبه زمین برای باغ تالار در اطراف شهر:
در این حالت گاهی امکان پارک تمام یا تعدادی از ماشینها در بیرون باغ تالار وجود دارد.
ابعاد پارکینگ برای هر ماشین ۲.۵*۵ متر است و ۵ متر هم فاصله برای بیرون آمدن ماشین در نظر گرفته میشود. البته با توجه به عدم وجود سوت و محدود کردن تعداد ماشینهای موازی این عدد برای زمینهای خالی تا ۲.۳۰ قابل کاهش است.
برخورد قوانین شهرداری برای تعیین تعداد پارکینگ در شهرهای مختلف متفاوت است ولیکن بر اساس تجربه به ازای هر ۵ نفر ظرفیت تالار یک جای پارکینگ لازم است. یعنی برای یک تالار ۱۰۰۰ نفری تخمین ۲۰۰ پارکینگ برای ماشینها لازم است.

در جاییکه فضا وجود دارد تخصیص ۲ تا ۳ هزار متر برای تعمین کامل پارکینگ داخل محوطه برای سالنهای ۱۰۰۰ نفری به بالا است. دلیل این تلورانس این است که در عمل ماشینها را با فضای کمتر از ۵ متر برای طول ماشین و ۵ متر فضای مانور در نظر میگیرند.

ظرفیت سالنها در طراحی باغ تالار معمولا در شهر تهران حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر و در شهرستانها حداقل ۱۰۰۰ نفر در نظر گرفته میشود.
سرانه هر نفر برای تعیین متراژ بین یک تا یک و نیم متر مربع است. این فاصله به دلیل آن است که چیدمان مبلمان در سالن میتواند بسیار متراکم یا نرمال باشد.
البته تناسبات فضا از لحاظ ابعاد و تعداد ستونهای وسط فضا (البته تیم سازه تالار ساز معمولا ستون وسط سالن را پیشنهاد نمیدهد) و جای جایگاه ویژع عروس و داماد( استیج) است.
البته سالنها فضاهای دیگری هم لازم دارند مثل دفتر کار و دفتر عقد قرارداد، لابی وسیع و مرتفع ، فضای میز شام، اتاق عقد، آشپزخانه و فضاهای خدماتی، راهرو مشاعات، سرویسهای بهداشتی و سایر فضاها.
اگر در طراحی تالار عروسی یک سازه برای دو طبقه طراحی شود حدود متراژ متناسب برای لابی مناسب و باشکوه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع است، سالنها برای ظرفیت مجموعا ۱۰۰۰ نفر حدود ۶۰۰ متر فضا اشغال میکنند.

راهروها، پله و آسانسور و سایر مشاعات حدود ۱۰۰ متر، فضاهای اتاق عقد و سالنهای غذا خوری ۳۰۰ متر در هر طبقه ، و فضای خدماتی هم حدود ۳۰۰ متر مربع خواهد بود. در این حالت سطح اشغال بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ متر مربع ایده آل است. دقت کنید ما در این الگو فضای زیادی را به لابی اختصاص دادیم و این لابی را دبل هایت ( در دو طبقه ) در نظر گرفته ایم.یعنی لابی حدود ۴۰۰ متری با ارتفاع ۱۰ متر خواهیم داشت.
فضاهای خدماتی در حالیکه سازه سوله است با سازه بنایی در پشت ساختمان اصلی هم قابل ساخت است.
این فضاها عبارتند از: آشپزخانه ، اتاقهای کارگری، تاسیسات، سردخانه و انبار و فضاهای مشابه.
حد اقل متراژ سطح اشغال تالار عروسی، در صورت احداث سه طبقه و صرف نظر کردن از لابی بزرگ برای سالن ۱۰۰۰ نفری، ۸۰۰ متر مربع میباشد. ( حدود ۵۰۰ متر مربع مساحت هر سالن در دو طبقه، ۱۲ متر مشاعات و ۱۰۰ متر فضاهای خدماتی در هر طبقه).
مناسب ترین سازه برای احداث سریع سالن های عروسی در باغ تالار سوله است ( البته برای یک تا دو طبقه).
برای احداث سالنهای عروسی باغ تالار، میتوانیم ۲ سوله با دیوار مشترک،یا یک سوله با عرض حدود ۲۰ متر و طول ۵۰ تا ۷۰ متر (متراژ ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ متر مربع) احداث کنیم.
در صورتی که قصد احداث سوله در دو طبقه را داشته باشیم معمولا تعدادی ستون در طبقه همکف برای نگه داری سقف طبقه همکف ( کف سالن عروسی بالا) برای اجرای اقتصادی لازم است.

نکات مهم در طراحی تالار باغ

بر اساس تغییرات سلایق مشتریان تالارهای عروسی در تهران و شهرهای بزرگ در یکی دو سال گذشته استقبال مردم از تالار باغها برای برگذاری ضیافت عروسی بیشتر شده است.
این موضوع به نقل از مالکان و مدیران تعداد قابل توجهی از تالارهای صاحب نام عنوان شده است.
باغ تالار (یا همان تالار باغ) در حاشیه شهرها احداث میشوند. تعداد قابل توجهی از این تالار باغها در محلهایی مانند شهریار، احمد آباد مستوفی، گرمدره، کردان و محلهای مشابه وجود دارند.
اخیرا ساخت تالارباغهای لوکس و مجلل در نقاطی از این مناطق با ورودیهای گران قیمت باعث رونق بیشتر باغ تالارها و افزایش توجه مشتریان به آنها شده است.
پیش از این (تا ۳-۴ سال گذشته) باغ تالارها معماری و محوطه سازی متوسطی داشتند. ورود رقبای قدرتمند و احداث زیباترین تالارهای عروسی در باغهای اطراف تهران بر سطح توقع و مطالبات مشتریان تاثیر گذاشته است.
باغ تالارها به علت دوری از ترافیک و دود و دم شهرها و آزادی عمل بیشتر مهمانها مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین مهمانها به محوطه سازی و لندسکیپ باغ تالار ها به عنوان یک مزیت رقابتی مهم توجه مینمایند.

■ هزینه ساخت تالار باغ:
معمولا به علت وجود زمینهای بزرگ، تالار باغها در یک یا زو طبقه ساخته میشوند و پارکینگ در جایی بیرون اطراف محدوده زمین یا داخل آن تامین میشود. سازه تالار باغ معمولا سوله یا سازه های فلزی (مثل سقفهای عرشه فولادی) یا بتونی ( مثل کوبیاکس یا یوبوت ) خواهد بود. در حال حاضر قیمت ساخت ابنیه تالار باغ به عوامل زیادی از جمله ارتفاع سالن ها، نوع سازه، سیستم سرمایش و گرمایش، سبک معماری، متریال فینیشینگ نهایی معماری داخلی و نما، طرح و نوع ساخت محوطه بازه گسترده ای دارد. هزینه ساخت یک باغ تالار با ظرفیت هزار نفر از ۱۰ تا ۵۰ میلیارد تومان متفاوت میباشد.

■ عمده هزینه های ساخت تالار باغ عبارتند از:
هزینه جواز،سازه، سفت کاری، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، فینیشنگ نهایی بر اساس معماری داخلی و طرح نما، انشعابات،تجهیزات و مبلمان، تجهیز آشپزخانه و ظروف.

■ مدلهای رایج ساخت تالار باغ:
* معمولا ظرفیت تالار باغ را بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در نظر میگیرند.
*عمده سازه های مورد استفاده در ساخت تالار باغها سوله ( به دلیل تامین دهنه های وسیع و ساخت و نصب سریع) میباشد.
*در شهرهای خیلی گرم یا خیلی سردسیر دیواره های جانبی از مصالح سفت کاری با خاصیت عایق سرمایش و گرمایش (ظرفیت حرارتی بالا) استفاده میشود مانند:
بلوکهای سبک سیمانی دو یا سه جداره در دیوارههای بیرونی، لیکا، تری دی پنل(شبکه ای از یونولیت و مش با میلگرد به همراه شاتکریت).

* عموما نمای ساختمانهای باغ تالار ها با سیمان ساخته میشوند. ( بر اساس هر گونه طرح حجمی کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن) با توجه به سبکی و ارزان بودن و وجود سیمانکارهایی که ابزارها و سیمانبری های با کیفیت بالا انجام میدهند و وجود رنگهای نانو الکترو استاتیک و امکان پتینه نمای سیمانی در ترکیب با قسمتهای سنگی حداقل (مثل ازاره ها و پای ستونها) انتخاب خوبی است.
* ساختمان اصلی باغ تالار را در انتهای زمین ( یا اواسط زمین) میسازند تا امکان دیدن نمای تالار در امتداد یک محوطه سبز ایجاد شود.
■ عناصر اصلی محوطه سازی باغ تالار:
بنابر تجربه مسیرهای پیاده، مسیر سواره برای ماشین تشریفاتی عروس، فضای عقد در قسمت سرباز از محوطه، کاشت درختهای متقارن در سیر درسترسی به ساختمان اصلی تالار عروسی، آبنما، برکه، جوی آب.

ساخت فضاهایی برای ایجاد آتلیه باغ مثل استند هایی با تم های تاریخی، سینمایی، طبیعی و غیره، محلی برای بازی بچه ها در فصل مناسب، استفاده از دیوار یبز، نور پردازی مناسب برای نشستن دادن امتداد مسیرها و جلوه گری درختان و فضای سبز، ساخت آلاچیق و پرگولا، چایخانه سنتی در قسمتی از محوطه از امکاناتی است که میتوانیم در طراحی و ساخت باغ تالار استفاده نماییم.

گروه طرح و ساخت تالارهای عروسی تالار ساز پیشنهاد میکند در زمینها و باغهایی که پتانسیل ایجاد مجموعه ای فاخر و مجلل را دارند محوطه سازی ترکیبی با چند اپیزود طراحی انجام گیرد مثل :
باغ ایرانی، سبک فرانسوی، سبک باغ ژاپنی، قسمتی به عنوان باغ مجسمه و باغ آتلیه عکاسی، امکان ایجاد گل آرایی، شمع آرایی و نورپردازی آپشنال برای مشتریان.

مراحل راه اندازی باغ تالار پذیرایی

۱- بررسی و در نظر گرفتن محلی برای تالار پذیرایی
اولین قدم تصمیم شما بر در نظر گرفتن مکانی برای راه اندازی تالار است. نکته مهم در این مرحله مطرح است این که آیا آن ملکی را که در نظر گرفته‌اید متعلق به خودتان است یا آن که شما مایل به سرمایه گذاری در این مورد هستید و بودجه کافی ندارید و مجبورید مکانی را اجاره کنید.

۲- اجرا و پیاده سازی احداث تالار پذیرایی
گام بعدی اجرای پروژه احداث تالار است که در این مرحله دو امکان وجود دارد یا این که شما تمام تالار را به امکانات لازم برای برگزاری مراسم مجهز کنید یا آن که یک قسمت را اختصاص به ساخت و تجهیز رستوران کنید. اصولا وجود رستوران در یک بخش اختصاصی در تالار شما می‌‌‌تواند بسیار کارامدتر و پر سود باشد چرا که این بخش قسمتی است که دائما فعالیت دارد فعالیتی بی‌وقفه و مداوم و حتی می‌تواند در معرفی و تبلیغ کار شما نیز تاثیرگذار باشد.

۳- برآورد متراژ زمین تالار پذیرایی و هزینه هایی که باید انجام شود
متراژ مورد نیاز برای زمین تالار پذیرایی شما از طریق برآورد و در نظر گرفتن ظرفیت پذیرایی مهمانان مشخص می‌شود. برآورد هزینه‌های لازم برای ساخت و ساز تالارها به طور دقیق قابل تعیین نیست چرا که با توجه به شرایط فعلی و وجود تورم این کار کمی مشکل به نظر می‌رسد.

۴- تجهیزات و لوازم مورد نیاز تالار پذیرایی را تهیه کنید
یک سری از وسایل برای انجام فعالیت‌ها در تالار ضروری و لازم است از جمله تجهیزات آشپزخانه‌ای اجاق، فر، کباب پز، تهویه، میز و صندلی برای سالن تالار، ساخت دکور، ساخت اتاق عقد، ساخت جایگاه عروس و داماد و بسیاری از تزئینات شکیل و لوکسی که چشم نواز باشد و مشتریان بیشتری را به سمت شما جلب کند.

۵- سرمایه در گردش مورد نیاز برای مشارکت تالار
اصولا روند کاری در مورد پرداخت‌هایی که در قراردادهای تالارها انجام می‌شود بدین شکل است که مشتری شما مبلغی از قرارداد را در ابتدای کار پرداخت کرده و این مبالغ صرف هزینه‌های برگزاری مراسم و تهیه مواد اولیه می‌شود. البته بهتر است که در شروع کار مبلغی را کنار بگذارید تا به مشکلی برخورد نکنید.

۶- تبلیغات در معرفی تالار پذیرایی مهم است!
تبلیغات در معرفی هر چه بهتر کسب و کار و خدمات شما موثر است و مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد. البته فراموش نکنید که کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنید، میزبانی حرفه‌ای و اصولی، رعایت همه جانبه استانداردهای تشریفات، حسن رفتار با مشتریان در هنگام بستن قرارداد، از مواردی مهم هستند که کسب و کار شما را به نوعی قدرتمند تر معرفی می‌کند. در نظر داشته باشید که انجام هزینه‌هایی در امر تبلیغات نتایج مناسب و مفیدی در بر خواهد داشت.

۷- ابتکار عمل شما منجر به افزایش درآمد و سودآوری بیشتر در مشارکت تالار خواهد شد
اصولا ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد شما در ارائه خدمات و ابتکار عمل بیشتر در حوزه مدیریت، تشریفات، پذیرایی و تهیه مواد اولیه، چینش و دکور قسمت‌های مختلف تالار پذیرایی منجر به موفقیت هر چه بهتر کسب و کارتان می‌شود.

۸- کار نیروهای تالار در تالار همیشگی و دائمی نیست.
افرادی که در تالار مشغول هستند بیشتر روز مزد هستند.برای اجرا و برگزاری مراسم به نیروهای آشپزخانه ای و خدمتکاران سالن کار نیاز خواهید داشت.اگر در تالار خود رستوران نیز افتتاح کرده اید، حداقل حضور سه نیرو در آشپزخانه و سه نیرو دیگر در سالن لازم است.

مراحل اخذ مجوز باغ تالار

زمانی که صحبت از ساخت و احداث فضای ساختمانی می شود باید ساختمان مورد نظر را از نظر شرایط کاربری تقسیم بندی کرد، زیرا احداث هر ساختمان دارای مراحل اخذ مجوز مخصوص به خود است.
برای اخذ مجوز تالار های پذیرایی و رستوران ها باید پروسه اداری در سازمان های آتش نشانی، بهداشت، شهرداری و … طی شود.

مدارک لازم به جهت دریافت مجوز تالار پذیرایی شامل موارد زیر است:
۱- عدم سوء سابقه و عدم اعتیاد
۲- شخص متقاضی باید تابع جمهوری اسلامی و پیرو دین اسلام باشد.
۳- دوازده قطعه عکس سه در چهار از شخص متقاضی
۴- اصل شناسنامه به همراه فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه فرد متقاضی
۵- اصل کارت ملی و کارت پایان خدمت به همراه فتوکپی
۶- اصل و یا تصویر فیش نوسازی ملک مربوطه
۷- اصل فیش برق، آب و تلفن ملک
۸- کپی سند مالکیت
۹- مجهز بودن محیط به سیستم ضد حریق یا پارتیشن ضد حریق
۱۰- همراه داشتن وکالت نامه از طرف شریک یا شرکاء ملک مربوطه
۱۱- تاییدیه بیمه ملک از سمت سازمان تامین اجتماعی
۱۲- همراه داشتن تاییدیه مرکز بهداشت: تاییدیه بهداشت از جمله مهم ترین بخش برای کسب مجوز تالار های پذیرایی است. انتخاب سرامیک و سنگ روشن، تهویه مناسب، وجود سینک ظرفشویی در قسمت انبار، سردخانه، وجود سرویس بهداشتی، رختکن بانوان و … از جمله شرایط تاییدیه از سمت وزارت بهداشت است
۱۳- نقشه معماری تایید شده توسط شهرداری: پیرو این مطلب مجوز تالار مربوطه در صورتی تایید می شود، که بازرس شهرداری ملک مربوطه را از نظر عدم ساخت ملک در محدوده خطوط فشار قوی برق، عدم قرار گرفتن ملک زمین در محدوده کابل برق سنگین تایید کند.
پس از تایید شدن تمام موارد زیر مجوز تالار های پذیرایی وارد پروسه حقوقی و پراخت وجه می شود. در صورتی که شخص متقاضی فیش را به صورت نقدی پرداخت کند، مشمول تخفیف ۲۳ درصدی خواهد شد.

مرجع اخذ مجوز باغ تالار کیست؟

متولی اصلی صدور مجور باغ تالار وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد چرا که تشکل های صنفی تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث باغ تالار

ظرفیت: ۱۰۰۰ نفر
نرخ برابری دلار: ۳۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین: ۵ هکتار
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز: ۲۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت: ۲۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش تجهیزات: ۶.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا: ۳۹ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۴ امتیاز)