دستمال میکروفایبر

طرح تولید دستمال میکروفایبر

دستمال میکروفایبر یکی از محصولات جدیدی است که طی چند سال اخیر در میان ما ایرانی ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کار کردن با این دستمال های همه کاره، به مراتب راحت تر از سایر دستمال های مرسوم است. دراین مطلب شما را با ویژگی های دستمال میکروفایبر و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.
میکروفایبر الیاف مصنوعی بسیار کوچکی است که قطر آن حدود یک صدم موی انسان است. این الیاف از ترکیب دو ماده پلی استر و پلی آمید به دست می آید.
برای تولید انواع دستمال های میکروفایبر با کاربردهای متفاوت، این دو ماده با نسبت های مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند.
تفاوت دیگر این دستمال ها، میزان تراکم آنهاست. هر چه تراکم الیاف بیشتر باشد، قدرت جذب دستمال و همچنین قیمت آن افزایش می یابد.

تاریخچه دستمال میکروفایبر

تکنولوژی تولید منسوجات میکروفایبر سال ها پیش در اواسط قرن بیستم ابداع شد ولی در آن زمان نیاز چندانی به این تکنولوژی احساس نشد و با استقبال روبرو نشد. بعد ها در اواخر دهه هفتاد میلادی این تکنولوژی و منسوجات تولیدی آن برای اولین بار به بازار ورود پیدا کرد.
در آن زمان در کشور سوئد بیش از هرجا از میکروفایبر استقبال شد و سپس در سراسر جهان شناخته و مورد استفاده قرار گرفت.

ویژگی های دستمال میکروفایبر

مهم ترین ویژگی دستمال میکروفایبر، قدرت جذب بالای آن است. به طوری که ۹۹ درصد باکتری ها و جرم سطوح را جذب می کند. ساختار ستاره مانند رشته های این دستمال باعث می شود که ذرات گرد و غبار درون آنها به دام بیفتند و تا زمانی که دستمال هنوز شسته نشده، از آن خارج نشوند.
بسیاری از انواع دستمال ها مانند دستمال کاغذی، قابل تجزیه نیستند و سالیان طولانی در طبیعت باقی می مانند.
دستمال های میکروفایبر محصولاتی تجدیدپذیر هستند و در صورت استفاده صحیح، عمری طولانی خواهند داشت. علاوه بر آن، به علت عدم نیاز به مواد شوینده در هنگام استفاده، به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب ها کمک می کنند.
دستمال میکروفایبر کاربردهای گوناگونی دارد و می توان از آن برای تمیز کردن ظروف استیل، کابینت، پیشخوان های گرانیت و مرمر، وسایلی از جنس کروم، آیینه و پنجره، وان حمام و گردگیری، استفاده کرد.
از دیگر ویژگی های دستمال میکروفایبر، خاصیت ضد آلرژی آنهاست که مانع از بروز مشکلات پوستی یا واکنش های آلرژیک می شود.

انواع دستمال های میکروفایبر

دستمال میکروفایبر برای استفاده عمومی: در تولید این دستمال ها، ۸۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پلی آمید به کار رفته است و برای تمیز کردن قسمت های داخلی درها، فضای داخلی ماشین، چرخ ها، اگزوز و پنجره ها مناسب هستند.
دستمال میکروفایبر ایمن: این دستمال از ترکیب ۷۵ درصد پلی استر و۲۵ درصد پلی آمید تولید می شود و برای تمیز کردن تمام سطوح به کار می رود. همچنین می توان برای پاک کردن یا استفاده از واکس و جلا دادن اشیاء از آن استفاده کرد.
نرم: این دستمال نیز ترکیبی مانند دستمال میکروفایبر ایمن دارد و برای تمیز کردن سطوح حساس مناسب است.
ایمن تر: این دستمال نرم تر از دستمال میکروفایبر ایمن است و برای تمیز کردن انواع سطوح به کار می رود.
مخصوص شیشه: در ترکیب این دستمال حدود ۸۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پلی آمید به کار رفته است و به علت جذب عالی، برای تمیز کردن و خشک کردن شیشه مناسب است.
جاذب: مواد تشکیل دهنده این دستمال ۷۵ درصد پلی استر و ۲۵ درصد پلی آمید است و توانایی بی نظیری در جذب آب دارد

کاربرد عالی دستمال میکروفایبر
تمیز کردن تلفن همراه

گوشی همراه یکی از آلوده ترین چیزی هایی است که شما در اختیار دارید و معمولاً به طور کامل از باکتری پوشیده شده است. اگر درباره زمانی که صرف استفاده از رسانه های اجتماعی، برقراری تماس یا مشاهده فیلم بر روی گوشی همراهتان می کنید، بیندیشید، از این مسئله تعجب نخواهید کرد.
خوشبختانه درمان آسانی وجود دارد که به شما کمک می کند تا گوشی خود را به آسانی تمیز کنید.
حتماً حدس زده اید: یک دستمال میکروفایبر. با تمیز کردن صفحه نمایش و سایر بخش های گوشی همراه با یک دستمال میکروفایبر خشک، شما نه تنها تمامی باکتری های موجود بر روی آن را از بین می برید، بلکه آثار لک و انگشت را نیز محو می کنید.
به همین دلیل است که گوشی پس از این کار مانند روز اول نو و تمیز به نظر خواهد رسید!

جمع کردن مایعات

می دانید که دستمال های میکروفایبر می توانند تا ۶ برابر وزن خود رطوبت جذب کنند؟ اگر این بار به صورت تصادفی دستتان با لیوان نوشیدنی برخورد کرد و مایع درون لیوان به روی فرش ریخت، بلافاصله از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید. رطوبت را جمع کرده و سپس دستمال را در ظرفشویی فشار دهید. سپس دستمال را با آب تمیز کرده و مجدداً به لکه گیری فرش بپردازید

تمیز کردن پنجره ها

ما زمانی شنیده بودیم که اگر می خواهیم شیشه های را بدون لک تمیز کنید از روزنامه بهره بگیرید. بسیاری از افراد کماکان از این روش بهره می گیرند اما می توانید از دستمال های میکروفایبر نیز استفاده کنید. کیفیت کار آنها چیزی از روزنامه کم نداشته و علاوه بر این، قابل استفاده مجدد می باشند پس برای محیط زیست نیز بهتر هستند.
برق انداختن کفپوش های چوبی
برق انداختن کفپوش های چوبی، کاری بسیار دقیق است. چوب بسیار شکننده بوده و نبایستی برای تمیز کردن آن از آب فراوان یا مواد شوینده قوی استفاده کنید. در عوض، بهتر است ابتدا آن را جارو کرده و سپس با استفاده از یک دستمال میکروفایبر نیمه مرطوب گردگیری نمایید. در نهایت از یک دستمال تمیز دیگر برای خشک کردن چوب استفاده نمایید.

برق انداختن جواهرات

پس از مدتی، جواهرات طلایی و نقره ای کمی کدر به نظر خواهند رسید. در اینجا نیز دستمال های میکروفایبر بسیار مفید می باشند.

دستمال میکروفایبرکد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستمال میکروفایبر

کلمه کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی صنعت تولید دستمال میکرو فایبر یافت نشد لذا میزان واحد های فعال آن صعنت نامشخص میباشد.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستمال میکروفایبر

عبارت تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه صعنت دستمال میکرو فایبر یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد .

فرایند تولید الیاف و دستمال میکروفایبر

روش های مختلفی برای تولید میکروفایبر وجود دارد که از میان آنها می توان به روش های ریسندگی رایج اشاره کرد. روش های ریسندگی رایج سه دسته می باشد که شامل ریسندگی مرطوب، ریسندگی خشک و ریسندگی مذاب می باشد.
برای استفاده از روش ریسندگی، انتخاب دقیق روش های پلیمریزاسیون، ریسندگی پلیمری و شرایط کشش اهمیت بسیار دارد. با احتمال بالا می توان گفت امکان تولید میکروفایبر پلی استر ، اکریلیک و نایلون با این روش وجوددارد، اما این نکته را نیز باید درنظر داشت که رشته سازهای اکستروژن باید دارای سوراخ های زیاد و بسیار ظریف باشند تا بتوانند علی رغم تغییرات پیچیده ی حرارتی و رئولوژی ، همچنان فیلامنت های پیوسته تولید نمایند.

روش تولید با استفاده از محلول

میکروفایبر متشکل از الیاف دوجزئی با انواع مختلف پلیمر می باشد. فیلامنت های الیاف دوجزئی به علت ضخامت بالا و دارابودن پلیمرهای ناسازگار حتما بابد ریسیده شوند تا پارچه به وسیله آنها ساخته شود.
وقتی پارچه از طریق عمل شیمیایی و به وسیله حلال به عمل می آید یکی از اجزای این الیاف ها حل شده و حذف می گردد و آنچه باقی می ماند، جزء دیگر یا همان میکروفایبر می باشد. تولید میکروفایبر پلی استر و نایلون نیز از همین طریق انجام می گیرد.
ترکیبات متنوعی از پلیمرهای محلول/نامحلول که در زمینه تولید الیاف ، عملکرد مناسبی داشته اند عبارتند از پلی استایرن/پلی استر و پلی استایرن/پلی آمید.

روش تولید از طریق انواع شکاف ها(تقسیم ها)

این نوع میکروفایبر حاصل عمل آوری فیزیکی و شیمیایی فیلامنت های دوجزئی می باشد که این فیلامنت ها شامل دونوع پلیمر بوده و پس از عمل آوری به فیلامنت های مختلف دیگر تقسیم می شوند.
تبدیل و تقسیم فیلامنت ها به فیلامنت های جزئی تر آسانتر از تقسیم خود پارچه به اجزای جزئی تر می باشد. پلی آمیدها/پلی استر و پلی الفین/پلی استر از ترکیبات مناسب پلیمری برای تقسیم فیلامنت های دوجزئی می باشد.

روش تولید از طریق ریسندگی مستقیم

این میکروفایبر مستقیما از طریق ریسندگی مذاب تولید شده و از الزامات آن انتخاب دقیق روش های پلیمریزاسیون ، پلیمر و فراهم شدن شرایط ریسندگی و کشش می باشد. در تولید پلی استر با چگالی خطی پایین به روش اکستروژن، روش انتخابی ریسندگی مذاب دینامیک می باشد.
در یک دمای خاص و مشخص ، پلیمرها دارای ویسکوزیته دینامیکی پایین هستند که این امکان را فراهم می کند به الیاف میکروفایبر ریسیده شوند. این نتیجه ، به تولید کشش خطی چرخشی کمتر در هنگام ریسیدن پلیمرهای با ویسکوزیته دینامیکی پایین نسبت داده می شود.
اگر فرض کنیم که پارامتر مهم در هنگام تولید الیاف PET ظریف ، سطح کشش خطی چرخشی باشد ، پس برای بدست آوردن الیاف ظریف ، این سطح باید پایین نگه داشته شود. از این رو افزایش سرعت تیک آپ و طول خطی الیاف بین ماشین نخ ریسی و دستگاه تیک آپ ، سبب افزایش سطح فشار خطی چرخشی شده و به طبع ، سبب افزایش حداقل ظرافت قابل دستیابی می باشد.

روش های دیگری نیز برای تولید میکروفایبر وجوددارد که به اختصار در ذیل آورده ایم :
– غلاف مغزی
– فلاش محلول
– مزدوج
– فلاش
– کشش بیشتر
–  گریز از مرکز
– ریسندگی جت
– روش  امولوسیون
– شکل گیری متلاطم

وضعیت واحد های فعال تولید دستمال میکروفایبر

با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی صنعت تولید دستمال میکرو فایبر یافت نشد لذا میزان واحد های فعال آن نامشخص میباشد.

 جدول واحد های فعال تولید دستمال میکروفایبر

با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک اختصاصی صنعت تولید دستمال میکرو فایبر یافت نشد لذا میزان واحد های فعال آن نامشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید دستمال میکروفایبر

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰ هزار مترمربع
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان(بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)