طرح تولید نوار چسب کاغذی

اگر شما نیز با چسب‌های صنعتی آشنایی داشته باشید حتما انواع مختلفی از چسب‌های کاغذی را نیز در بین آن‌ها دیده‌اید. چسب کاغذی یکی از انواع چسب‌های صنعتی است که به منظور کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل کاربردهای فراوان این نوع چسب میزان استفاده از آن نیز در صنعت‌های مختلف بسیار بالا بوده و اکثر صنعتکاران از آن استفاده می‌کنند. به جرأت می‌توان گفت که نوار چسب کاغذی معروف‌ترین نوع از چسب‌های کاغذی می‌باشد که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد چسب کاغذی مطالبی را برای شما بیان کرده و همچنین انواع نوار چسب‌های کاغذی را خدمت شما معرفی کنیم. اگر شما نیز از این نوع چسب استفاده می‌کنید حتما این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید چراکه هم اطلاعات شما بالاتر می‌رود و هم از این پس به می‌توانید راحت‌تر در مورد بهترین نوع چسب برای کارتان تصمیم بگیرید.
همان‌گونه که بیان شد یکی از انواع چسب‌های صنعتی است که در صنایع مختلف برای کاربردهای متنوع به کار می‌رود. این نوع چسب کاغذی بر اساس میزان چسبندگی و همچنین کاربر و جنسش به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود.
نوارچسب کاغذی مرسوم‌ترین نوع این نوع چسب‌ها است که به منظور کاربردهای مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیایید نگاهی به کاربردهای چسب کاغذی بیاندازیم.
نوار چسب کاغذی یکی از پر مصرف ترین مدل های چسب نواری است. این مدل چسب ها به دلیل استفاده از کاغذ به عنوان رویه خود بسیار سبک هستند و در کار های هنری، نقاشی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.
چسب کاغذی مانند چسب شیشه ای از انواع چسب های نواری می باشد، با این تفاوت که از ترکیب یک رویه کاغذی و چسب به دست می آید.
نوار چسب های کاغذی یا همان adhesive tape ها به دلیل استفاده از کاغذ به عنوان بخش اصلی خود بسیار سبک هستند و قدرت چسبندگی بسیار زیادی ندارند. این قابلیت آن ها را به گزینه های مناسبی برای چسباندن موقتی تبدیل می کند.
چسب های کاغذی بر اساس نوع استفاده خود دارای رویه های مختلف کاغذی می باشند. همچنین میزان چسبندگی و عرض آن ها با یکدیگر متفاوت است که برای پوشاندن نقاط مختلف استفاده می شود.

کاربرد چسب کاغذی

نوار چسب کاغذی یکی از چسب های پر طرفدار و متنوعی در بازار است با توجه به نمره های مختلف چسب کاغذی مقدار چسبندگی و ضخامت این چسب باید براساس کارآیی تعیین شود
adhesive tape به دلیل سبکی و قدرت چسبندگی مناسب کاربرد های خانگی و صنعتی زیادی دارند.
جدا سازی رنگ ها در نقاشی های هنری
ثابت نگه داشتن کاغذ طراحی و نقاشی روی تخته شاسی
محافظت از پخش شدن رنگ به دیگر ناحیه ها در هنگام نقاشی دیوار یا ساختمان با دست یا اسپری رنگ
مبل سازی و تعمیرات مبل و صندلی
نقاشی خودرو و هواپیما
کارخانه های تولید لوازم خانگی
پوشش قطعات در پوشش های رنگ پودری با تفنگ الکترو استاتیک
آبکاری و سند بلاست
محافظت قسمت هایی از ماشین در حین رنگ پاشی و رنگ کردن ماشین
بیمارستان و موارد پزشکی برای بستن بانداژ
بسته بندی کارتون تمامی کالاها

 

انواع نوار چسب کاغذی

مسکینگ تیپ یا چسب کاغذی یا چسب پوشاننده
آب چسب یا چسب کرافت
چسب کاغذی بسته بندی یا نوار چسب بسته بندی
نوار چسب ضد حساسیت ، چسب کاغذی بیمارستانی

کاغذ مورد استفاده در نوار چسب کاغذی

۲ دو نوع کاغذ اصلی که در ساخت چسب کاغذی استفاده می شوند عبارتند از کاغذ الیاف درشت یا همان کاغذ کرپ و دیگری کاغذ پشت صاف است ، همچنین رنگ کاغذ این چسب ها از سفید (بلیچ شده) تا قهوه ای مایل به زرد روشن (نیمه بلیچ شده) و … قهوه ای مایل به قرمز تیره (بدون بلیچ) می باشد.

مواد مورد استفاده در پشت نوار چسب کاغذی

حالا وقتشه بریم سراغ پشت این نوارهای کاغذی تا ببینیم چی باعث میشه این نوارها این همه دسته بندی مختلف داشته باشند ، مواد اولیه موجود ابتدا نقش چسباندن نوار کاغذی رو به عهده دارند ، مواد مورد استفاده در پشت نوار چسب کاغذی اساسا نسبتا نازک، انعطاف پذیر و به طور کلی صاف است ، این مواد پایه نه تنها باعث چسبندگی نوار می شود بلکه باعث توسعه عملکرد آن نیز می شود نحوه ی پوشش این مواد اولیه در پشت کاغذ و ضخامت آن می تونه چسب کاغذی رو برای هر کاربردی و هر شرایطی دسته بندی کنه.
مواد اولیه در پشت نوار چسب کاغذی می تونه خیلی نازک یا ضخیم بسته به شرایط استفاده و عملکرد آن دارد . فرمول مورد استفاده در این مواد اولیه پشت کاغذی شامل لاستیک طبیعی یا همون لاستیک NR (کائوچوی طبیعی)، لاستیک استایرن بوتادین و انواع مختلف لاتکس بر پایه آب است ، اولین پوششهای آزمایشی برای نوار چسب های کاغذی اشباع شده، پلیمرهای طبیعی و مصنوعی مانند شلاک (نوعی رزین خوراکی که از‌ ترشحات نوعی شپشک لاک ساز تولید می شود)، نشاسته، کازئین ، سیلکیات سدیم سریشم و نیتروسلولز بودند.

مزایای استفاده از چسب کاغذی

این نوار ها سبک بوده و چسبندگی زیادی ندارند.
با توجه به استفاده از کاغذ و مواد طبیعی ضد حساسیت هستند.
به دلیل سبک بودن و عدم استفاده از چسب های زیاد دارای قیمت کمی هستند و مبلغ تمام شده پایینی دارند.
در مدل ها و طول و عرض های مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید از میان مدل های مختلف انتخاب کنید.
چسب کاغذی به دلیل استفاده از کاغذ و نداشتن قدرت چسبندگی زیاد معمولا برای تمامی کارها مناسب است و از آن می توان به عنوان چسب موقت استفاده کرد.
به حلال چسب خاصی نیاز ندارد.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نوار چسب کاغذی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک نوار چسب کاغذی ۲۱۰۹۵۱۲۳۳۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید نوار چسب کاغذی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد .

واردات چسب نواری

واردات انواع نوار چسب ، چسب کاغذی ،چسب طرح دار و … بخشی از فعالیتهای این مجموعه بازرگانی در کشور چین می باشد.

نقد و بررسی

نوارچسب کاغذی یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین ابزاری است که باید در هر خانه، مدرسه و اداره‌‌ای باشد. این نوارچسب می‌تواند تکه‌های کاغذ و مقوا را به هم و به سطوح دیگر بچسباند. جلد کردن دفتر و کتاب، کادو کردن هدیه و درست کردن کاردستی هم تعدادی از کاربردهای نوارچسب کاغذی است. این نوارچسب را می‌توان به‌راحتی با قیچی یا کاتر برید. قرار دادن این محصول در پایه چسب هم یکی از راه‌های برش آسان آن است. از این چسب می‌توان برای متصل کردن تکه‌های کاغذ و مقوا به هم و ساختن کاردستی استفاده کرد.

وضعیت واحد های فعال تولید نوار چسب کاغذی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید نوار چسب کاغذی در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید نوار چسب کاغذی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)