طرح تولید پمپ اسپری تریگر

پمپ اسپری تریگر و یا تفنگی که در دسته بندی رقیق پاش ها قرار می گیرد، یکی از پر کاربرد ترین اسپری هاست و در محصولات مختلف از جمله انواع شیشه شورها، خوشبو کننده های هوا، محلول های ضد عفونی کننده دست و سطوح و موارد دیگر مورد استفاده قرار میگیرد که در اطراف خود بسیار دیده ایم یا با آنها سر و کار داشته ایم.

اجزای تشکیل دهنده بیرونی پمپ اسپری تریگر

پمپ اسپری های تریگر شامل اجزای متفاوتی میباشند. اجزای تشکیل دهنده پمپ اسپری تریگر به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم بندی میشود که به اختصار هر یک را معرفی خواهیم کرد.
۱ – اهرم پر کننده : این اهرم وظیفه رساندن مایع و محلول داخل بطری به نازل پخش کننده را بر عهده دارد. این قطعه طوری طراحی شده است که با هر بار فشار دادن اهرم ماشه ای بصورت دستی فعال شده و میزان مشخصی محلول را به قسمت مرکزی پمپ هدایت میکند.

۲ – اهرم ماشه ای : این قطعه را میتوان بیرونی ترین قسمت سیستم پمپ دانست چرا که ارتباط مستقیم با دست فرد مصرف کننده خواهد داشت. این اهرم همان اهرمی است که مصرف کننده با فشردن این قطعه میزان مشخصی محلول را از بطری خارج می کند. در واقع همین اهرم مشخص کننده میزان خروجی محلول از بطری میباشد.

۳ – نازل پخش کننده : نازل پخش کننده همان دریچه تخلیه میباشد که محلول از آن خارج و مورد استفاده قرار میگیرد. این نازل در دو نوع ساده و تنظیم شونده ساخته و به مصرف کننده این امکان را میدهد تا نحوه پاشیدن محلول و میزان آن را طبق نیاز خود کنترل و مدیریت کند.

اجزای تشکیل دهنده درونی پمپ اسپری تریگر

پس از بررسی اجزای بیرونی پمپ اسپری تریگر نوبت به شناخت اجزای درونی این اسپری میباشد که نسبت به اجزای بیرونی کارایی خاص و مهمتری دارند، به نوعی که اگر هر یک از این قطعات وجود نداشته باشد یا به مشکلی بر بخورد، سیستم کار پمپ اسپری مختل خواهد شد.

۱ – اهرم اسپینر چرخنده : این اهرم با چرخانده شدن، نازل پخش کننده را روی سه حالت (آف، اسپری و استریم) قرار داده و باعث تغییر حالت پاشش محلول خواهد شد. چنانچه این اهرم خراب شود، پخش کننده بطور کلی روی حالت آف باقی میماند و پمپ اسپری کاملا بلا استفاده خواهد شد.

۲ – شیر توپی (بال ولو) : بال ولو که در انتهای بخش نازل و بعد از اسپینر قرار گرفته است، دارای دو حالت بسته و باز میباشد که جریان پاشش محلول را با چرخیدن اسپینر به سمت بخش (آف) میبندد و زمانی که اهرم چرخنده روی دو حالت (اسپری و استریم) قرار گیرد خروجی محلول را باز میکند. در واقع مانند هر شیر معمولی دیگری عمل میکند که وظیفه باز و بسته کردن جریان پاشش محلول را بر عهده دارد.

۳ – پیستون : پیستون در هر نوع سیستمی که قرار گرفته باشد عملیات مکش را انجام میدهد و بر روی پمپ اسپری تریگر نیز همین فعالیت را بر عهده دارد که با هر با فشار دادن اهرم ماشه ای، مقداری محلول را مکیده و به سمت اهرم پر کننده هدایت میکند.

قابلیت و کاربرد پمپ اسپری تریگر

پمپ اسپری های تریگر معمولا برای بسیاری از کاربرد های خانگی مثل نظافت شیشه ها یا فلزات ، سینک ظرف شویی و کاشی ها و همچنین مصارف باغبانی و مراقبت از گیاهان آپارتمانی، بعلاوه در امور صنعتی و شیمیایی نیز کاربرد های متنوعی خواهد داشت. نمونه این پمپ اسپری ها اسپری مینی تریگر می باشد که قابلیت ها متنوعی خواهد داشت.
مکان تنظیم میزان خروجی محلول اصلی ترین قابلیت این پمپ است. پمپ های تریگر این امکان را به شما خواهند داد تا فشار اهرم را کنترل کنید بدین ترتیب که هر چقدر بیشتر اهرم را فشار دهید، مایع بیشتری با قدرت بیشتر از آن خارج خواهد شد. همچنین قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه کلگی پمپ اسپری جهت سهولت استفاده در هر جهت از دیگر امتیازات این گروه محصولات می باشد.
نسل اول اسپری ها تنها با یک حالت پاشش عرضه می شدند و پس از چند سال، تولیدکنندگان با اضافه کردند تکنولوژی پاشش تنظیم شونده و همچنین قفل شونده، نسل دوم این محصولات را معرفی کردند.
قطر دهانه های پمپ اسپری تریگر و یا تفنگی به صورت استاندارد طراحی و تولید میگردند تا امکان نصب بر روی انواع بطری ها از جمله بطری های نوشابه، بطری های پلی اتیلنی کوچک و بطری های روغن مایع جهت آشپزی و سرخ کردن راحت تر مواد غذایی را داشته باشند.
استاندارد سازی قطر دهانه پمپ ها این امکان را برای مصرف کننده فراهم میکند تا دیگر لازم نباشد برای هر بطری پمپ اسپری مخصوص خود را تهیه کند، بلکه اسپری را به هر بطری که مد نظر دارد متصل و از آن استفاده خواهد نمود.


کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پمپ اسپری تریگر

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک پمپ دستی اسپری کننده مایعات : ۲۹۱۲۵۱۲۴۰۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پمپ اسپری تریگر

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید پمپ اسپری تریگر

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز کد آیسیک  اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا وضعیت واحد های فعال بر اساس کد آیسیک مخصوص پمپ دستی اسپری کننده مایعات در نمودار زیر نشان داده شده.

وضعیت واردات و صادرات تولید پمپ اسپری تریگر

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پمپ اسپری تریگر

ظرفیت تولید سالیانه : ۶ میلیون عدد
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۴درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)